Spelletjesdag met Champ

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Spelletjesdag met Champ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 20:43

Hallo allemaal,

Het is alweer eventjes geleden, maar ik wilde toch graag nog wat foto's delen xD Een paar weken terug heb ik met mijn verzorgpaardje Champ meegedaan aan de spelletjes dag op stal. Al met al ging het best goed en we hebben vooral veel lol gehad. Af en toe zit ik met erg lange teugels, maar dit komt omdat ik hem de ruimte wilde geven om te gaan. Die obstacels zijn natuurlijk best spannend O:) Verder zijn we pas sinds begin dit jaar aan het trainen en rijd ik sinds kort bitloos (2/3 maanden).

Hier wat foto's, kwaliteit is misschien wat slechter door de bokt upload.

1.
Afbeelding

2. Hier stapte meneer precies op de eend :roll:
Afbeelding

3. Dus meneer draaide zich om met gevolg dat ik er bijna af lag :') Gelukkig mijzelf er weer op kunnen trekken en verder geen problemen meer gehad O:)
Afbeelding

4. De balkjes en doeken waren best eng
Afbeelding

5. En het bekertje was ook spannend. Maar hij was super braaf en liet mij gewoon mijn gang gaan <3
Afbeelding

6. Hier moest hij toch eventjes kijken wat de bedoeling nou was... Maar hij ging er braaf doorheen :o
Afbeelding

7. Al bedacht hij zich daarna dat het toch wel erg spannend was waardoor hij nog eventjes een tandje harder ging 8)7
Afbeelding

8. En tot slot de rupsband....
Afbeelding

9. Al is eroverheen blijven lopen toch echt best lastig :')
Afbeelding

Voor degene die benieuwd zijn hoe ik normaal met hem rijd hieronder nog enkele foto's en een filmpje O:)

Afbeelding

Afbeelding





Onze galop kan nog veel verbeteren. Het aanspringen gaat nu aardig, maar hij is nog wat scheef op het rechte stuk, valt snel terug en snijd graag de bochten af. Op dit moment ben ik vooral bezig met goed aanspringen en in galop blijven tot ik hem terug vraag, maar er is nog genoeg werk te doen O:)

Rijtechnische tips mogen (graag zelfs), maar houd het alsjeblieft vriendelijk. Ik les regelmatig met hem en doe erg mijn best om mijn rijstijl te verbeteren. Ik krijg pas sinds een jaar goede begeleiding en had daarvoor enkel manege ervaring. Wel houd ik van ontspannen en vriendelijk rijden. Champ is heel gevoelig waardoor ik mijn teugels niet veel nodig heb, het meeste doe ik op stem en mijn zit ;)

Een reactie vind ik erg leuk :o


Anoniem

Re: Spelletjesdag met Champ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:51

Wat leuk zeg! Je lijkt er lekker relaxed op te zitten, erg goed!

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Spelletjesdag met Champ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 20:53

Bedankt, ik vertrouw Champ ook volledig en wil graag samenwerken ipv hem alleen te laten werken O:)

Anoniem

Re: Spelletjesdag met Champ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:55

Hartstikke leuk ja! Goeie mindset! Lijkt mij erg leuk om een x zoiets te doen, heel gaaf! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:02

Wat ik in het rijden zie, is een pony die niet blij is en wat onregelmatig rond sjokt, en nogal vast zit in zijn lijf. In de galop zie ik een pony die wat verzet toont en geen sprong maakt.

Ik zou als eerste je pony eens grondig laten nakijken door een fysio of osteopaat. Daarna zou ik een zadel aanschaffen, want doordat jij steeds doorzit, kan je pony niet lekker onder je lopen. Ga vooral werken aan activiteit, want hij kan nu ook niet goed aanspringen, doordat hij totaal niet actief loopt. Verrder is verbinding aan de voorkant toch heel belangrijk om je pony te begrenzen, zolang je hem loslaat aan de voorkant, heeft hij geen stabiliteit en kan hij gaan slingeren of scheef worden.

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:08

Joolien schreef:
Wat ik in het rijden zie, is een pony die niet blij is en wat onregelmatig rond sjokt, en nogal vast zit in zijn lijf. In de galop zie ik een pony die wat verzet toont en geen sprong maakt.

Ik zou als eerste je pony eens grondig laten nakijken door een fysio of osteopaat. Daarna zou ik een zadel aanschaffen, want doordat jij steeds doorzit, kan je pony niet lekker onder je lopen. Ga vooral werken aan activiteit, want hij kan nu ook niet goed aanspringen, doordat hij totaal niet actief loopt. Verrder is verbinding aan de voorkant toch heel belangrijk om je pony te begrenzen, zolang je hem loslaat aan de voorkant, heeft hij geen stabiliteit en kan hij gaan slingeren of scheef worden.


Hier sta ik compleet achter. Verder leuke oefeningen vooral die brug. ;)

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Spelletjesdag met Champ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:14

Ik ga helemaal met jolien mee... Leuke pony!

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 21:21

Zoals al gezegt is het mijn verzorgpaard en niet mijn eigen paard dus zelf stappen ondernemen of een zadel kopen gaat niet. Eigenaresse rijd graag met bb met hem dus hier heb ik mij aan aangepast. ;)

Wel zal ik het natuurlijk meenemen en doorgeven aan de eigenaresse.

Het actiever rijden ben ik inderdaad mee bezig, maar ene keer gaat dat beter dan de andere. Had zelf ook gezien dat hij wel wat actiever mag zijn

In ieder geval bedankt voor de berichtjes. En moet zeggen dat Champ wel vaker met oren naar voren loopt dan niet en dat ik niet het idee heb dat hij het vervelend vind. Alleen de galop is lastig en vind hij niet leuk dus doen we ook maar hooguit 2x per kant op mijn dagen

Anoniem

Re: Spelletjesdag met Champ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:26

Nja ik kijk niet alleen naar de oren, maar ook naar de lichaamstaal en de staart. Hij zwiept veel met de staart en steekt zijn neus helemaal naar voren.

Het is altijd lastig dat je afhankelijk bent van een eigenaar, maar ik zou wel met klem aanraden hem eens na te laten kijken. Actiever ga je hem nu niet krijgen, omdat je hem belemmerd met het constante doorzitten. Dan moet hij namelijk zijn rug meer gaan gebruiken, maar omdat je constant doorzit, kan hij dat niet.

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:30

Ik ga met Joolien mee. Actiever, contact houden, als je alleen met bbp mag rijden rijd dan ook regelmatig licht. En heel logisch dat je paard de hoeken afsnijd. Ik zou bezig gaan met rechtrichten en niet met het aanspringen en volhouden van de galop want dat is gewoon ontzettend lastig als het paard scheef is, hij gaat gewoon compenseren. Als het paard recht is wordt dit vanzelf veel beter. Verder loopt het paard als een banaan (holle rug). Door alle tips samen te voegen die je al hebt gehad, wordt dit steeds beter.

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:34

xxdomiixx schreef:
Ik ga met Joolien mee. Actiever, contact houden, als je alleen met bbp mag rijden rijd dan ook regelmatig licht. En heel logisch dat je paard de hoeken afsnijd. Ik zou bezig gaan met rechtrichten en niet met het aanspringen en volhouden van de galop want dat is gewoon ontzettend lastig als het paard scheef is, hij gaat gewoon compenseren. Als het paard recht is wordt dit vanzelf veel beter. Verder loopt het paard als een banaan (holle rug). Door alle tips samen te voegen die je al hebt gehad, wordt dit steeds beter.

Maar lichtrijden met een bbp lijkt me niet slim, want dan moet je je benen aan gaan spannen/klemmen en dat zal een paard ook niet prettig vinden.


maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Spelletjesdag met Champ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 21:39

Lichtrijden is inderdaad niet echt een optie. Dan moet ik teveel klemmen en dat vind hij niet leuk.

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Spelletjesdag met Champ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:38

kan prima zonder klemmen hoor :)

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Spelletjesdag met Champ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:47

Ik zou toch overleggen met de eigenaresse voor een gewoon zadel. Zo geef je hem de mogelijkheid om zijn rug goed te gaan gebruiken. Dan hoef je niet meer zoveel door te zitten.

En ik denk echt dat een fysio goed voor hem of haar is. ;)

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:53

Mag ik vragen waarom je met een barebackpad rijdt :)? En wat je doelen zijn?

Ik zie vooral een erg gespannen, stijf en scheef paard. Ik zou je hier drie tips mee willen geven (je kunt wel bezig blijven, maar je moet ergens beginnen toch!). Eén: probeer met een zadel te rijden zodat je kunt lichtzijden. Op dit moment kun je zijn rug weinig tot niet ontlasten en krijg je een vicieuze cirkel van spanning. Altijd doorzitten is niet goed voor de rug, zeker als deze niet correct ontspannen is. Twee: een vriendelijke hand is echt super, maar op dit moment heb je geen contact en kan je paard je hand ook niet gaan volgen. Hij blijft daardoor scheef, gespannen en stijf, omdat jij hem niet voldoende kan corrigeren. Drie: werk aan je tempo. Je rijdt hem nu erg terug, maar naar mijn mening komt ontspanning vanuit een voorwaartse drang. Pas als je die spieren goed aan het werk zet kan het achterbeen gaan ondertreden, gaan de buikspieren wat doen en zal er ontspanning optreden. Dus eerst lekker vooruit, consequent aan het been maken, tempowisselingen rijden en dan langzaam op gaan vangen van voor. Dat kan met een heel licht contact, zolang je maar wel contact hebt. Dan kan je uiteindelijk naar de ontspanning toewerken.

Hopelijk heb je hier iets aan :)!

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 22:57

Saar88 schreef:
Mag ik vragen waarom je met een barebackpad rijdt :)? En wat je doelen zijn?

Ik zie vooral een erg gespannen, stijf en scheef paard. Ik zou je hier drie tips mee willen geven (je kunt wel bezig blijven, maar je moet ergens beginnen toch!). Eén: probeer met een zadel te rijden zodat je kunt lichtzijden. Op dit moment kun je zijn rug weinig tot niet ontlasten en krijg je een vicieuze cirkel van spanning. Altijd doorzitten is niet goed voor de rug, zeker als deze niet correct ontspannen is. Twee: een vriendelijke hand is echt super, maar op dit moment heb je geen contact en kan je paard je hand ook niet gaan volgen. Hij blijft daardoor scheef, gespannen en stijf, omdat jij hem niet voldoende kan corrigeren. Drie: werk aan je tempo. Je rijdt hem nu erg terug, maar naar mijn mening komt ontspanning vanuit een voorwaartse drang. Pas als je die spieren goed aan het werk zet kan het achterbeen gaan ondertreden, gaan de buikspieren wat doen en zal er ontspanning optreden. Dus eerst lekker vooruit, consequent aan het been maken, tempowisselingen rijden en dan langzaam op gaan vangen van voor. Dat kan met een heel licht contact, zolang je maar wel contact hebt. Dan kan je uiteindelijk naar de ontspanning toewerken.

Hopelijk heb je hier iets aan :)!


Er is geen passend zadel dus heb alleen een bb vandaar dat ik daarmee rijd. Met tempo ben ik wel al bezig maar dit gaat de ene keer beter dan de andere. Afgelopen zondag was hij bijvoorbeeld heel stijf terwijl de woensdag hij heerlijk liep, er zin in had en lekker voorwaarts was. Maar ben hier dus wel mee bezig. Contact met de teugels vind ik nog lastig tussen teveel of te weinig. Hier geeft mijn instructrice ook vaak tips over, maar vind ik dus nog wel lastig.

In ieder geval bedankt voor de tips en ik ga ermee aan het werk

moorcats

Berichten: 353
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:58

Ik denk dat het echt een rijtechnisch probleem is, je zit erop, maar rijdt hem niet. Hij valt nog net niet in stap. Alleen maar rondjes hoefslag in hetzelfde tempo, geen juiste stelling. Ga eerst eens in stap op de grote volte de juiste stelling en buiging oefenen, rijdt hem met je binnenbeen naar je buitenhand toe, probeer hem zijn hals te laten vallen. LVO, Lengtebuiging, Voorwaarts neerwaarts en Ondertredend achterbeen, zo kan je een paard rechtrichten en zijn lijf goed leren gebruiken zodat hij jou goed kan dragen. Ook voltes vergroten en verkleinen door te wijken helpt daarbij. Galop zou ik idd gewoon voorlopig laten vallen, je klemt met je onderbenen en je buitenbeen is veel te ver naar achter, dat hindert hem en daarom kijkt ie nijdig en zwiept. Eerst een onafhankelijke stabiele zit aanleren, dan kan hij ook beter zijn rug gebruiken. Al met al denk ik dat je, om dit paard echt goed te kunnen laten lopen, misschien nog niet voldoende rijervaring en ruitergevoel hebt. Waarom rijdt je trouwens niet met de teugels aan het voorste ringetje, dit lijkt me niet fijn, je krijgt volgens mij een opstropend hevel effect op de neus op deze manier?

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 23:06

moorcats schreef:
Ik denk dat het echt een rijtechnisch probleem is, je zit erop, maar rijdt hem niet. Hij valt nog net niet in stap. Alleen maar rondjes hoefslag in hetzelfde tempo, geen juiste stelling. Ga eerst eens in stap op de grote volte de juiste stelling en buiging oefenen, rijdt hem met je binnenbeen naar je buitenhand toe, probeer hem zijn hals te laten vallen. LVO, Lengtebuiging, Voorwaarts neerwaarts en Ondertredend achterbeen, zo kan je een paard rechtrichten en zijn lijf goed leren gebruiken zodat hij jou goed kan dragen. Ook voltes vergroten en verkleinen door te wijken helpt daarbij. Galop zou ik idd gewoon voorlopig laten vallen, je klemt met je onderbenen en je buitenbeen is veel te ver naar achter, dat hindert hem en daarom kijkt ie nijdig en zwiept. Eerst een onafhankelijke stabiele zit aanleren, dan kan hij ook beter zijn rug gebruiken. Al met al denk ik dat je, om dit paard echt goed te kunnen laten lopen, misschien nog niet voldoende rijervaring en ruitergevoel hebt. Waarom rijdt je trouwens niet met de teugels aan het voorste ringetje, dit lijkt me niet fijn, je krijgt volgens mij een opstropend hevel effect op de neus op deze manier?


Het hoofstel is zo afgesteld door de eigenaresse en hij reageerd er heel goed op. Ik rijd hem bitloos omdat met bit hij heel onrustig met zijn hoofd is en hij hierop veel beter rijd. Waarom hij niet aan het voorste ringetje zit weet ik eerlijk gezegt niet.

Ik geef toe dat ik niet heel ver ben rijtechnisch (kijk ook in mn OP), maar ben dan ook pas 1 jaar actiever gaan lessen en kan niet meer dan eens in de twee weken lessen. Zelf ben ik maar 2x in de week met hem aan de slag waarvan niet altijd rijden natuurlijk. Dus ik ben nog vollop aan het leren en hij word ook door de eigenaresse gereden en getraind. Hoe hij bij haar loopt weet ik eerlijk gezegt niet want zie haar nooit rijden.

Dus dat er veel te verbeteren is weet ik en stelling is nog nieuw voor me en zijn we sinds een maand mee bezig. Ter vergelijking, vorig jaar stuurde ik nog enkel op mn handen en was niks met zit, mijn stabiliteit was zo slecht dat als ik in draf wat harder ging ik er bijna afstuiterde etc. Ben dus al van ver gekomen en ook zeker niet uitgeleerd. Die leermogelijkheden krijg ik gelukkig volop van de eigenaresse en merk elke rit vooruitgang.

Maar neem zeker alle gegeven tips mee, want ik leer er graag van

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Spelletjesdag met Champ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 23:13

Je moet onze tips ook zeker niet alleen maar opvatten als kritiek hoor! Helemaal super dat je graag wilt leren, als je daarvoor open staat kom je er wel +:)+

Ik zie ook een hele hoop goeds: je hebt een hele nette houding en ik vind het knap hoe mooi je mee beweegt met je paard. Daarnaast kan ik je alleen maar complimenteren wat betreft je vriendelijkheid en rust richting je paard. Beter te vriendelijk dan te ruw!

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 23:17

Saar88 schreef:
Je moet onze tips ook zeker niet alleen maar opvatten als kritiek hoor! Helemaal super dat je graag wilt leren, als je daarvoor open staat kom je er wel +:)+

Ik zie ook een hele hoop goeds: je hebt een hele nette houding en ik vind het knap hoe mooi je mee beweegt met je paard. Daarnaast kan ik je alleen maar complimenteren wat betreft je vriendelijkheid en rust richting je paard. Beter te vriendelijk dan te ruw!


Bedankt, dat is fijn om te horen O:) ik heb ook liever dat de feedback gemeend is en ik er wat van leer dan dat iedereen maar mooi weer speelt en ik vervolgens een verkeerd beeld krijg xD doel van deze laaste fotos en filmpje (had mijn moeder ven gevraagd) was zodat ik zelf weer een keer kon zien hoe ik rijd. En waar ik over sommige dingen al enorm tevreden ben (zoals mijn belans en kunnen sturen op zit) zag ik ook dat Champ inderdaad meer actief mag lopen en dat de galop echt niet lekker zit nog. Mijn ervaring is dan alleen weer niet genoeg om exact de pijnpunten te kunnen benoemen dus ben daarvoor blij met de hulp

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Spelletjesdag met Champ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 00:04

Ik vind dat jij heel vriendelijk rijdt! Ik ga wel mee met Jolien, misschien kun je iets bespreken met de eigenaresse?

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 07:05

Kalender7 schreef:
Ik vind dat jij heel vriendelijk rijdt! Ik ga wel mee met Jolien, misschien kun je iets bespreken met de eigenaresse?


Ga ik ook doen ;) en bedankt

amir

Berichten: 90
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Spelletjesdag met Champ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:46

Hier eigenaar. Toppie hoor meid t gaat steeds beter. Lekker lol met je knol en elkaar steeds beter begrijpen.
Even voor de mensen die t beste met m'n mannetje voorhebben. Hij heeft een behoorlijke geschiedenis waardoor hij niet elke dag even lekker loopt.
Zadel zal altijd een twistpunt blijven bij hem, heb zadels liggen hoor maar behalve t westernzadel wat behoorlijk zwaar is vind hij t zelf niets, vandaar dat ze met barebackpad rijdt met inlagen.

Joygrant; Z2 , Joy ik zal je nooit vergeten
Amir 2-5-2002/ RIP 12-4-2016
[color=#400080]Amid 16-06-2002/ RIP 18-2-2011

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 23:09

amir schreef:
Hier eigenaar. Toppie hoor meid t gaat steeds beter. Lekker lol met je knol en elkaar steeds beter begrijpen.
Even voor de mensen die t beste met m'n mannetje voorhebben. Hij heeft een behoorlijke geschiedenis waardoor hij niet elke dag even lekker loopt.
Zadel zal altijd een twistpunt blijven bij hem, heb zadels liggen hoor maar behalve t westernzadel wat behoorlijk zwaar is vind hij t zelf niets, vandaar dat ze met barebackpad rijdt met inlagen.


Bedankt voor de aanvulling en dat je ook vind dat het steeds beter gaat ;) en Champ en ik hebben ook zeker lol en zoals ik hier ook al geschreven heb ben ik zeer tevreden met van hoe ver ik al kom en hoe we vooruit gaan O:) de foto's en filmpjes waren ook niet op een dag dat hij echt heel lekker liep, dus zal misschien ook een ietswat vertekend beeld gegeven hebben voor de mensen die hem verder niet kennen. Een week later reed hij namelijk wel heerlijk en ging het veel beter dus het is inderdaad echt per keer kijken hoe het gaat en daar pas ik mij ofc ook op aan ;)

Wat de reden was dat we alleen bp reden wist ik niet precies behalve dan dat er atm geen passend zadel was dus is ook wel fijn om even van je te lezen, eigenlijk ook niet meer aan gedacht om dat na te vragen omdat bp ook gewoon lekker rijd met hem. O:)

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 00:07

Joolien schreef:
Wat ik in het rijden zie, is een pony die niet blij is en wat onregelmatig rond sjokt, en nogal vast zit in zijn lijf. In de galop zie ik een pony die wat verzet toont en geen sprong maakt.

Ik zou als eerste je pony eens grondig laten nakijken door een fysio of osteopaat. Daarna zou ik een zadel aanschaffen, want doordat jij steeds doorzit, kan je pony niet lekker onder je lopen. Ga vooral werken aan activiteit, want hij kan nu ook niet goed aanspringen, doordat hij totaal niet actief loopt. Verrder is verbinding aan de voorkant toch heel belangrijk om je pony te begrenzen, zolang je hem loslaat aan de voorkant, heeft hij geen stabiliteit en kan hij gaan slingeren of scheef worden.


Dit dacht ik ook te zien. Hij beweegt niet happy met het doorzitten en daardoor houd hij zich hol lijkt het wel. Balen dat je zelf niet makkelijk veranderingen kan aanbrengen maar kletspraatje met de eigenares kan vast geen kwaad. Succes komt vast goed! Leuk trouwens, die obstakels, ziet er leerzaam uit haha :)

Ik vind je hoofdstel trouwens geweldig!! Wat voor eentje is dat?

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers