welke maat tuig pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wolflupin5

Berichten: 126
Geregistreerd: 02-11-09
Woonplaats: Kemmel

welke maat tuig pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 17:05

ik heb een haflinger van 2,5 jaar en die meet 1.36m en daar blijft ze precies op steken. (hopelijk geraakt ze nog aan 1m40 kzou al blij zijn)

maar nu ik zou haar volgend jaar willen beleren voor de koets, dan wordt ze 3 jaar (met behulp van haar mama) maar ik weet niet welke maat tuig haar het beste past.
maat pony is precies te klein voor haar maar ze zwemt in de maat COB.
Ze heeft ook nog een slank lichaam (ik hoop dat ze nog uitbreidt)

Wat denken jullie?

op de foto zijn we even gaan wandelen om eraan te laten wennen enzo, dus ze trok niks he. dit tuig is echt heel nipt en is maat pony, foto 2 isde cob zwemt ze in en staat op het kleinste aan het schoftje, die vrouw op de foto helpt mij.

Afbeelding

Afbeelding

en moest ik weten welke maat ze zou passen, behalve ideal zijn er geen andere dergelijke tuigen die je van enkelspan naar dubbelspan kan veranderen waarschijnlijk?

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:07

Tuig van mijn shet was ook iets te groot. Je kan altijd extra gaatjes maken als het wat te groot is.

Misschien even doorzoeken kan ook een optie zijn? Er zijn van die winkels waar je het helemaal op maat kan laten maken voor je pony. Ben je natuurlijk wel duurder uit.. -O-

Edit; ik heb er dus wel gaatjes in gemaakt. Met boormachine en een dun boortje. Ging prima

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: welke maat tuig pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:18

Op de 1e foto vind ik het borsttuig wel erg smal voor haar, het hele tuig toont iel.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:10

Anders moet je Edwin Stok van www.ems-paardensport.com eens contacteren. Hij komt aan huis en verkoopt Zilco-tuigen. We rijden al jaren met Zilco en zijn erg tevreden over de kwaliteit (sterk, duurzaam èn onderhoudsvriendelijk). Edwin is niet te beroerd om verschillende maten (pony, cob, ...) te mengen dus bv een ponymaat borsttuig en een cob-hoofdstel ... Ideaal vaak voor 'moeilijkere' modelletjes.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: welke maat tuig pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:02

Ik weet niet of er meer merken combi tuigen hebben.
Als je een ideal dealer laat komen kan de ook een tuig samen stellen uit verschillende maten.

Ik laat Co Pater normaal komen, die komt alles pas maken, ruilt onderdelen om waar nodig of vermaakt dingen als dat het handigst is.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: welke maat tuig pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:04

Ik gok dat dat tweede tuig best gaat passen straks...

wolflupin5

Berichten: 126
Geregistreerd: 02-11-09
Woonplaats: Kemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 16:19

Letsdunit schreef:
Op de 1e foto vind ik het borsttuig wel erg smal voor haar, het hele tuig toont iel.

zoals ik al zei op de eerste foto is het tuig te klein.