Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
juulke123

Berichten: 391
Geregistreerd: 25-08-13

Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 19:44

Hoii,

Ik zal de situatie even uitleggen. Ik heb gescheiden ouders en daardoor heb ik een stiefmoeder gekregen. Helaas liggen mijn stiefmoeder en ik totaal niet op een lijn. Sinds een aantal maanden geleden heb ik een vriend gekregen...mijn vader zag mij al minder door het contract wat is opgesteld tijdens de scheiding. Omdat ik met mijn stiefmoeder niet klikt ben ik noet graag bij pap en ga ik liever naar mijn vriend toe. Door deze reden wordt mijn vriend niet geaccepteerd door mijn vader. Om de banden allemaal wat te versterken met elkaar zijn mijn vriend en ik opzoek naar leuke ideeen voor een dagje weg met ons vieren. Helaas liggen de intresses vrij ver uit elkaar. Pap en mijn stiefmoeder zijn van het wat eten opneen terrasje en shoppen en mijn vriend en ik meer van actie. Aan gezien wij beide geen creatievelingen zijn kunnen wij niks bedenken waardoor iedereen happy is. Hebben jullie misschien ideeen? Ze zijn van harte welkom!:)

Groetjes Julie

~~


Anoniem

Re: Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:48

Misschien een dagje pretpark? Kookworkshop?

Wat denk ik beter zou werken, is dat jij eens alleen met je vader om de tafel gaat zitten. Want ik vind het nogal bijzonder dat je vader hem niet accepteert. Dat mag je ook best op een normale manier naar hem uitspreken :)

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:49

Misschien eerst uit eten en daarna naar een pretpark?

"Opinions are like assholes, everybody has one" - Mark Sheehan

Abe <3

juulke123

Berichten: 391
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 19:52

Joolien schreef:
Misschien een dagje pretpark? Kookworkshop?

Wat denk ik beter zou werken, is dat jij eens alleen met je vader om de tafel gaat zitten. Want ik vind het nogal bijzonder dat je vader hem niet accepteert. Dat mag je ook best op een normale manier naar hem uitspreken :)


Mijn vader is niet zo van het praten maar zal ik het zo zeggen, hij accepteerd mijn vriend misschien wel maar niet van harte. In zijn ogen ziet hij hem als een bedreiging omdat hij zijn "kleine" meisje weghaalt.

~~

Tieneke

Berichten: 21666
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:54

Je kan ook hen erbij betrekken en vragen of zij een idee hebben? Of ze het überhaupt wel willen? Want het lijkt een beetje alsof je de boel zo wilt forceren, en dat kan echt het omgekeerde effect hebben. Met je vader aan tafel gaan zitten lijkt me ook een veel beter idee. Er zitten onderhuidse spanningen en frustraties, en die ga je in een pretpark helaas niet naar boven krijgen. Dus dat kan misschien wel een fijne dag worden dan, maar ik betwijfel of het op lange termijn de kern van het probleem gaat oplossen. Het is een beetje rond de hete brij draaien, of hoe zeggen ze dat...?

Joltsje

Berichten: 9023
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:44

Bespreken is misschien handig. Maar met niet pratende mannen is dat lastig.

Ik zou gaan voor de kookworkshop. Wel lekker bezig zijn, maar ook ruimte om elkaar te leren kennen.

Be your best self

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:48

Ik denk dat je beter kunt beginnen met wat vader-dochter tijd. Overigens klinkt de reactie van je vader helemaal niet zo bijzonder: volgens mij hebben de meeste vaders dat gevoel van "wat gaat die gast met mijn dochter doen".

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:10

Maflinger_S schreef:
Ik denk dat je beter kunt beginnen met wat vader-dochter tijd. Overigens klinkt de reactie van je vader helemaal niet zo bijzonder: volgens mij hebben de meeste vaders dat gevoel van "wat gaat die gast met mijn dochter doen".


haha mijn vader niet hoor, die vond mn 'vriendjes' altijd leuker dan ik zelf vond, al vanaf de middelbare school :') nog steeds eigenlijk altijd heel lief geweest naar wie dan ook ik maar mee naar huis neem.


maar de kook workshop lijkt me erg leuk, anders misschien een bier/wijn proeverij?


p.s. echt knap dat je je zo in zet om relaties/gemoederen te verbeteren. :j Want iemand niet mogen/ niet op 1 lijn zitten is nou eenmaal echt moeilijk om te negeren

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:49

Welke omgeving zoek je iets?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

juulke123

Berichten: 391
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 21:27

Sidera schreef:
Maflinger_S schreef:
Ik denk dat je beter kunt beginnen met wat vader-dochter tijd. Overigens klinkt de reactie van je vader helemaal niet zo bijzonder: volgens mij hebben de meeste vaders dat gevoel van "wat gaat die gast met mijn dochter doen".


haha mijn vader niet hoor, die vond mn 'vriendjes' altijd leuker dan ik zelf vond, al vanaf de middelbare school :') nog steeds eigenlijk altijd heel lief geweest naar wie dan ook ik maar mee naar huis neem.


maar de kook workshop lijkt me erg leuk, anders misschien een bier/wijn proeverij?


p.s. echt knap dat je je zo in zet om relaties/gemoederen te verbeteren. :j Want iemand niet mogen/ niet op 1 lijn zitten is nou eenmaal echt moeilijk om te negeren


Dat klopt helemaal het is ook zeer moeilijk...

~~

juulke123

Berichten: 391
Geregistreerd: 25-08-13

Re: Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 21:27

En ik zoek iets in Limburg :)

~~

Tieneke

Berichten: 21666
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:31

Wij hebben vandaag met collega's een escape room gedaan, was superleuk en je moet echt samenwerken :-)

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:53

Ik zou even kijken bij de AH actie. Niet zozeer om die zegels maar ter inspiratie!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:02

Escaperoom vind ik echt leuk idee!!

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

raket

Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:06

Hier in de regio zijn drank en spijs wandelingen. Dan wandel je langs verschillende restaurants voor een drankje/ hapje. Ik verwacht dat die wel door het hele land zijn.
Alleen al het feit dat je iets wil ondernemen om het onderlinge contact te verbeteren vind ik erg goed van je.

...

F_Orumster

Berichten: 15319
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:07

Escape room en wat drinken?

juulke123

Berichten: 391
Geregistreerd: 25-08-13

Re: Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 16:48

Dankjewel,persoonlijk vind ik de escape room ook super leuk om te doen...maar dat vereist samenwerking, maar ben benieuwd hoe dat gaat aflopen :D

~~

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:01

iets van een kookworkshop klinkt wel goed! Ik zou iets doen wat meer in hun straatje past, dan zijn zij in ieder geval op hun gemak en het lijkt mij dat dit je kansen van slagen vergroot!

ilsemarie.com - voor elke gelegenheid een passend cadeau! Maar ook Relatiegeschenken & geborduurde bedrijfskleding!

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:22

ik zat ook te denken aan een escaperoom, daarna een hapje eten.

ik wil je wel complimenteren dat jezelf het initiatief neemt om de relatie te verbeteren!


EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Help dagje weg verzinnen voor "gebroken" gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:27

wandelen door eht bos naar een pannenkoekhuis of restaurantje? op die manier ben je eerst actief bezig, dan even eten/terrasje, dan weer terug lopen.

lopend is praten ook makkelijker

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie