Aflevering zeventien van NH Bokt TV

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:33

Leuk, dat er kennelijk dan toch iets is gedaan met mijn suggestie die ik destijds PBde naar jullie, om een aflevering over paardenfotografie te doen/mijn aanbod een keertje een kijkje achter de schermen te komen nemen bij een shoot..... -O- Beetje een nare bijsmaak als je dan buiten een 'bedankt voor je suggestie, we gooien het in de groep' niets meer terughoort en dan ineens dit ziet opduiken. Niet zo netjes?

(Maar natuurlijk weer een leuke aflevering, en een kijkje in de keuken van Femke is gaaf :) )

Sellyxx

Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:45

Oeh, eigenlijk de eerste keer (van de 17x) dat ik wat kritisch ben.
Dat licht belangrijk is tijdens een foto lijkt me wel logisch namelijk :)
Ik weet nog lang niet genoeg van fotografie af en daarom had dit filmpje voor mij juist interessant kunnen zijn. Ik zou het interessant vinden om als het bijv. gaat om het werken met een spiegel reflex camera een beknopte uitleg te krijgen over bijv. begrippen zoals iso waarde of diafragma. (wat misschien voor bepaalde ervaren fotografen ook weer vrij saai is, maar voor een andere doelgroep nog wel interessant)

Maargoed; even over het filmpje zelf: Met een professionelere camera kan je idd. meer met licht spelen. De fotografe noemt dat dat belangrijk is omdat het paard niet weg moet vallen en optimaal op de foto komt. Dat is dus belangrijk, maar vervolgens: hoe creëer ik dat dan? Met een paard wat juist in de schaduw staat, een beetje zonlicht, helemaal niet, wat is de juiste lichtval etc etc.?
De fotografe laat even (dat met/zonder ging heel snel) iets zien met een reflectiescherm, maar daarin heb ik ook moeten googelen voor de uitleg daarbij. Na het googelen snap ik het hele verhaal wat beter. Het zwarte paard in de schaduw zou wegvallen waardoor het reflectiescherm ervoor zorgt dat het paard beter uitkomt. Dit filmpje liet dus wel wat beelden zien, maar ik miste in dit filmpje een goede duidelijke verhaallijn.

Marjo

Berichten: 37150
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:25

NikkiDeKerf schreef:
Leuk, dat er kennelijk dan toch iets is gedaan met mijn suggestie die ik destijds PBde naar jullie, om een aflevering over paardenfotografie te doen/mijn aanbod een keertje een kijkje achter de schermen te komen nemen bij een shoot..... -O- Beetje een nare bijsmaak als je dan buiten een 'bedankt voor je suggestie, we gooien het in de groep' niets meer terughoort en dan ineens dit ziet opduiken. Niet zo netjes?

(Maar natuurlijk weer een leuke aflevering, en een kijkje in de keuken van Femke is gaaf :) )


Jeetje dat is ook niet netjes nee... had ook graag eens bij jou in de keuken gekeken. Vind jouw platen zo ontzettend gaaf altijd <3

MirelleV

Berichten: 16
Geregistreerd: 16-10-14
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:26

NikkiDeKerf schreef:
Leuk, dat er kennelijk dan toch iets is gedaan met mijn suggestie die ik destijds PBde naar jullie, om een aflevering over paardenfotografie te doen/mijn aanbod een keertje een kijkje achter de schermen te komen nemen bij een shoot..... -O- Beetje een nare bijsmaak als je dan buiten een 'bedankt voor je suggestie, we gooien het in de groep' niets meer terughoort en dan ineens dit ziet opduiken. Niet zo netjes?

(Maar natuurlijk weer een leuke aflevering, en een kijkje in de keuken van Femke is gaaf :) )



Met alle respect voor Femke, die erg goed is in haar vak en een vakvrouw, en het buiten het feit dat een kijkje in haar keuken gaaf is...

Vind ik het een vorm van gebrek aan integriteit om op deze manier Nikki de Kerf zo te passeren.
Nikki is een ware kunstenaar met haar paarden fotografie en doet ontzettend veel vanuit de goedheid van haar hart. En dan zie je dit...

Kunnen we hier een respons van Bokt TV op krijgen? Lijkt me wel netjes in dit geval.

[center]Paardenportretten met karakter
- schilderijen & (inkt) tekeningen - in opdracht & vrij werk

Facebook: http://www.facebook.com/paardenportretten - Portret bestellen & prijsstelling: http://www.paardenportrettenmetkarakter.nl

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Aflevering zeventien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:42

Ik vind persoonlijk toch de respons vanuit "het team" vaak wat mager, en dit is dus ook weer een mooi voorbeeld. Een terugkoppeling naar een opmerking of suggestie van iemand lijkt me niet meer dan normaal, net als in het "echte" leven.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

jojoleinee

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:02

Ik vond het een erg leuk filmpje.
Het klopt dat het niet netjes is om iemand zo te passeren maar ik vond het desalniettemin een erg leuk en interessant filmpje. Het gaat over het fotograferen van paarden en niet over de camera en de mogelijke standen hierop. Heel goed gedaan! Ik ben wijzer geworden. *\o/*

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:02

Ow nikki dt is wel erg zuur!!!

Zal het komen omdat het nh bokt tv is dus noord holland en jij niet in Noord Holland woont :( wel jammer je maakt gave foto's!

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Sellyxx

Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Re: Aflevering zeventien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:10

Nikki, ik snap je reactie wel maar misschien had NH Bokt tv zelf ook wel zo'n gedachte en ze mogen natuurlijk zelf weten wie ze uitzoeken :) wie weet hadden ze er praktische redenen voor. Ik snap ook wel dat NH bokt tv niet op élke suggestie altijd uitgebreid terugkomt (wie weet hoeveel suggesties ze krijgen)

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Aflevering zeventien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:30

Heb het idee dat de filmpjes qua kwaliteit wat achteruit gaan. Deze duurt ook niet eens 4 minuten terwijl je er echt nog wel meer over kunt vertellen zonder dat het weer té langdradig wordt.
Daarnaast lijkt 'Paardenfotografie met Julia' zoals het op de voorpagina staat eerder 'Paardenfotografie met Femke'? Dat Julia in het filmpje zit lijkt me inmiddels wel common sense :P

En jammer inderdaad hoe Nikki blijkbaar gepasseerd is. Een berichtje met joh bedankt voor de suggestie en het aanbod maar we kiezen toch voor Femke want zus en zo. Was wel zo netjes geweest :)

[o]

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 06:06

Ik had zelf eigenlijk dan wel een foto willen zien van zonder en met reflectie scherm... Is het voor anderen die er minder verstand van hebben misschien iets duidelijker met het verschil. En zoiets duurt echt geen minuut lijkt mij?

Dan wordt er ook gelijk laten zien dat het paard wegvalt in de achtergrond.. En met reflectie niet, op die manier.


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Aflevering zeventien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:56

Nikki, ik stuur je even een pb :)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:59

puppy1128 schreef:
Ik had zelf eigenlijk dan wel een foto willen zien van zonder en met reflectie scherm... Is het voor anderen die er minder verstand van hebben misschien iets duidelijker met het verschil. En zoiets duurt echt geen minuut lijkt mij?

Dan wordt er ook gelijk laten zien dat het paard wegvalt in de achtergrond.. En met reflectie niet, op die manier.


Ik heb hier een voorbeeldje voor je +:)+

Afbeelding

We zijn zo'n 2 uur bezig geweest met filmen van de fotoreportage.
Als daar dan uiteindelijk een filmpje van nog geen 4 minuutjes van komt, begrijp ik wel dat een echt diepte interview met veel aandacht voor de techniek en instellingen er achter niet mogelijk is.

Ik zou het wel super leuk vinden, om dat toch een keer te kunnen laten zien. :j
Daarom ga ik binnenkort eens kijken of ik zelf aan de slag kan met een soort instructie video's.
Dan kan ik zelf bepalen/indelen wat er aan bod komt en hoe lang de filmpjes zijn :)


Ik was er zelf niet van op de hoogte dat Nikki met het idee gekomen was. Ik ben destijds gewoon gebeld door RTV NH met de vraag of ik mee wilde werken.
Wel jammer dat er geen contact meer opgenomen is met Nikki... Ik kan heel goed begrijpen dat dat zuur aanvoelt :(:)


Al met al hebben we tijdens de opnames een hele leuke dag gehad en ik vind dat er een leuk introductie filmpje uit is gekomen *\o/*

Hier nog een kijkje achter de schermen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:19

Leuke aflevering, weer eens heel wat anders :)

Enthousiasme van de presentatrice spat er weer vanaf!

Maar wat een slecht (en heel gevaarlijk!!) voorbeeld hoe dit paard wordt vast gehouden. Om je pols heen.
|o |o |o
Natuuuuurlijk doen we het vast allemaal wel eens. Maar dat komt niet op een paardentv.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

daiswees

Berichten: 1156
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Aflevering zeventien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:23

vind het een leuke aflevering
maar toch wel onwijs zuur voor nikki..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:29

Nou, dat is niet netjes Nikki! Een berichtje terug met "Hartelijk bedankt voor het aanbod, maar we kiezen toch voor Femke.." had toch wel op z'n plek geweest.

Desondanks een leuk interessant filmpje. En het gaat hier over paardenfotografie, niet fotografie in het algemeen. Een filmpje over standen, instellingen etc. was dus niet echt nodig geweest.

Gladijs
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Aflevering zeventien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:15

Hey Femke!
Wat een leuk kijkje achter de schermen *-:)
Het was een hele leuke dag, super bedankt voor al je uitleg en de mooie beelden *\o/*

friendly
Berichten: 8396
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:47

Amanda schreef:
Nikki, ik stuur je even een pb :)

Niets mis mee om een reactie naar Nikki te doen hoor, maar ik denk dat transparantie ook fijn is voor de overige bokkers. Ik denk dat de meeste bokkers erg benieuwd zijn naar hoe dit ongenoegen opgelost wordt. Dat dat eerst achter de schermen gebeurd is logisch. Hoop alleen dat er ook een berichtje hier verschijnt naderhand.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:26

friendly schreef:
Amanda schreef:
Nikki, ik stuur je even een pb :)

Niets mis mee om een reactie naar Nikki te doen hoor, maar ik denk dat transparantie ook fijn is voor de overige bokkers. Ik denk dat de meeste bokkers erg benieuwd zijn naar hoe dit ongenoegen opgelost wordt. Dat dat eerst achter de schermen gebeurd is logisch. Hoop alleen dat er ook een berichtje hier verschijnt naderhand.


Ach, dat lijkt me niet zo nodig. Het wordt nu toch opgelost neem ik aan?

Laten we nu weer gewoon ontopic gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:51

Gladijs schreef:
Hey Femke!
Wat een leuk kijkje achter de schermen *-:)
Het was een hele leuke dag, super bedankt voor al je uitleg en de mooie beelden *\o/*


Jij ook enorm bedankt voor je leuke presentatie in de filmpjes steeds.
Ik vind echt dat je het super goed doet! +:)+

Presenteren met een camera voor je neus is niet zo makkelijk als het lijkt. Respect +1

mairead

Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:12

Sellyxx schreef:
Ik weet nog lang niet genoeg van fotografie af en daarom had dit filmpje voor mij juist interessant kunnen zijn. Ik zou het interessant vinden om als het bijv. gaat om het werken met een spiegel reflex camera een beknopte uitleg te krijgen over bijv. begrippen zoals iso waarde of diafragma. (wat misschien voor bepaalde ervaren fotografen ook weer vrij saai is, maar voor een andere doelgroep nog wel interessant)

Dan zou het filmpje veel te lang worden, denk ik.
Om dit soort dingen te leren zou je een (online) workshop moeten volgen en deze filmpjes zijn nu eenmaal niet bedoeld als workshops; ze zijn infomatief en misschien licht educatief.
Bovendien ging het erom dat de presentatrice een mooie foto met haar mobiele telefoon wilde maken. Daar heeft ze dan ook tips over gehad.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Sellyxx

Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:06

mairead schreef:
Sellyxx schreef:
Ik weet nog lang niet genoeg van fotografie af en daarom had dit filmpje voor mij juist interessant kunnen zijn. Ik zou het interessant vinden om als het bijv. gaat om het werken met een spiegel reflex camera een beknopte uitleg te krijgen over bijv. begrippen zoals iso waarde of diafragma. (wat misschien voor bepaalde ervaren fotografen ook weer vrij saai is, maar voor een andere doelgroep nog wel interessant)

Dan zou het filmpje veel te lang worden, denk ik.
Om dit soort dingen te leren zou je een (online) workshop moeten volgen en deze filmpjes zijn nu eenmaal niet bedoeld als workshops; ze zijn infomatief en misschien licht educatief.
Bovendien ging het erom dat de presentatrice een mooie foto met haar mobiele telefoon wilde maken. Daar heeft ze dan ook tips over gehad.


Hmm ja daar heb je een punt! Misschien waren in dit geval mijn verwachtingen te hoog of niet helemaal terecht.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:11

friendly schreef:
Amanda schreef:
Nikki, ik stuur je even een pb :)

Niets mis mee om een reactie naar Nikki te doen hoor, maar ik denk dat transparantie ook fijn is voor de overige bokkers. Ik denk dat de meeste bokkers erg benieuwd zijn naar hoe dit ongenoegen opgelost wordt. Dat dat eerst achter de schermen gebeurd is logisch. Hoop alleen dat er ook een berichtje hier verschijnt naderhand.


Ik ga de pb hier niet 1 op 1 plaatsen, maar de strekking is dat de Nieuwsredactie niet over de invulling van NH Bokt TV gaat. Het enige dat wij kunnen doen is suggesties en ideeën doorgeven aan de redactie van NH Bokt TV en dat hebben we in dit geval dan ook gedaan. Hoe en wat zij aan onderwerpen kiezen staan wij verder buiten. Vandaar dat er vanuit de Nieuwsredactie dan ook geen terugkoppeling kan worden gegeven :)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:23

xDenies schreef:
Leuke aflevering, weer eens heel wat anders :)

Enthousiasme van de presentatrice spat er weer vanaf!

Maar wat een slecht (en heel gevaarlijk!!) voorbeeld hoe dit paard wordt vast gehouden. Om je pols heen.
|o |o |o
Natuuuuurlijk doen we het vast allemaal wel eens. Maar dat komt niet op een paardentv.

Het is alleen de lus van de teugel, áls hij weg trekt gaat die gewoon over je arm zoals die nu hangt. Weinig gevaarlijk aan. Ik heb iig nog nooit mee gemaakt dat er iets verkeerd ging met de lus zo, als ze trekken komt de lus soort van automatisch in je hand terecht en kan je hem gewoon weer vast houden. :+

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:59

Ik zal hier voor de belangstellenden dan toch nog één bericht plaatsen over de afhandeling, nu de nieuwe aflevering online staat. Ik heb voorheen niet verder gereageerd omdat ik dat natuurlijk niet zo tof tegenover Femke vond. Die kan hier tenslotte ook niets aan doen en heeft gewoon aan een hele leuke aflevering meegewerkt :)

Amanda schreef:
Ik ga de pb hier niet 1 op 1 plaatsen, maar de strekking is dat de Nieuwsredactie niet over de invulling van NH Bokt TV gaat. Het enige dat wij kunnen doen is suggesties en ideeën doorgeven aan de redactie van NH Bokt TV en dat hebben we in dit geval dan ook gedaan. Hoe en wat zij aan onderwerpen kiezen staan wij verder buiten. Vandaar dat er vanuit de Nieuwsredactie dan ook geen terugkoppeling kan worden gegeven :)


Dit is inderdaad de strekking van het het bericht vanuit Bokt. Vanuit RTV NH is dat eigenlijk: we vinden dit vervelend om te horen en erg jammer, wij wisten van niets. Dat was een prettige reactie/prettig contact, maar er kan natuurlijk niet echt iets opgelost worden, want het is allemaal al geschied.

Mijn contact destijds over mijn suggestie is geweest met Julia (Gladijs). Haar enige reactie is die in dit topic (die in feite een soort schop na is) en het negeren van mijn PB. De professionaliteit om op zijn minst te reageren of excuses te maken, ontbreekt. Voor mij valt het reageren op een dergelijke kwestie zelfs niet alleen onder professionaliteit maar gewoon onder de noemer 'goed fatsoen'.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Bolletje29, DotBot, Facebook, FCSA, JornaR, karmas, maava, nikkel, weslyjune, Wopkebrok en 53 bezoekers