Vakantiewerk buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eveliienxx

Berichten: 270
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Rotterdam

Vakantiewerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 21:52

Hallo!
Ik ben iemand die dol is op reizen en nieuwe culturen ontdekken. Daarom zou ik graag mijn zomervakantie in het buitenland doorbrengen, maar omdat een vakantie van 6 weken een beetje duur wordt voor iemand van 18, zal ik daar toch echt bij moeten werken. Nu heb ik al een beetje rond gekeken op internet, maar ik kan nog niet echt veel vinden. De boerderijwerk programma's van travel active klinken heel gaaf, maar de programmakosten die eraan verbonden zitten zijn toch een beetje belachelijk (al helemaal als ik zie dat ik dan ook nog zelf mijn vervoer moet regelen en betalen).

Mijn vraag dus: zijn er mensen die ooit vakantiewerk hebben gedaan in het buitenland, en hoe zijn jullie aan dat baantje gekomen? :)


CupCakes_

Berichten: 3313
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Vakantiewerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:21

Is animatie werk niks voor jou? Vaak zoeken ze in het buitenland mensen daarvoor. Of in de horeca! Is ook leuk om te doen

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Vakantiewerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:42

Ik ben een paar keer weg geweest via helpx.net dan werk je voor kost en inwoning, hoef je alleen transport te doen.
Binnenkort is er ook een Buitenland Beurs in Utrecht bij de Jaarbeurs, misschien leuk om te kijken? Toegang is gratis, dus ik ga ook ideeen op doen :)

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Re: Vakantiewerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:48

Animatie werk inderdaad. Ik heb voor TUI gewerkt. Alles isgeregeld en je hebt salaris.

Wild horses, I wanna be like you
Love what you do, Do what you love. <3
Even a thousand miles can't keep us apart, because my heart is wherever you are.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:08

Kan je niet kijken of je hier iets vindt: https://www.yardandgroom.com of http://www.workaway.info/ ?
Dan zou je misschien ergens terecht kunnen met paarden.
@Lagonda, dat is ook een fijne site zeg, dat Helpx! Daar ga ik ook eens kijken voor als ik een periode geld en tijd heb om eropuit te gaan.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Vakantiewerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:28

IK heb in 2015 een aantal weken gewerkt bij Zoraidshorse riding op Kreta http://zoraidas-horseriding.com/ Gratis overnachtingen daar op de ranch en de eigenaresse zorgt voor je 3 maaltijden en genoeg water.
Mijn werkzaamheden bestonden voornamelijk uit het begeleiden van buitenritten en af en toe eens uitmesten en voeren. Fooi die de klanten geven zijn voor jezelf.
De reis ernaartoe moet je uiteraard wel zelf betalen.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Vakantiewerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:37

Wat voor iets zoek je?

Ik heb vakantiewerk gedaan in Tsjechië, in een VeulenOpfok, enorm leerzaam voor alles rondom het houden van paarden en kudde gedrag. Zijn ook genoeg paarden om op te rijden.
Overnachting wordt betaald, alleen eten moet je volgensmij betalen. Al weet ik het niet zeker.

Ik ga daar nu geregeld heen omdat mijn veulen daar staat, betaal dan alleen mijn vervoer en eten inruil voor de overnachting help ik daar. In september ben ik er nog 3 weken geweest!

Foto's gemaakt tijdens mijn weekendje in Juli:
Afbeelding
Afbeelding

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Vakantiewerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:19

Ook ik kan workaway aanraden, in 2015 heb ik meegelopen op een ponyclub en als begeleiding voor het ponykamp geweest in Frankrijk (overigens Engels sprekend). Het eten en drinken en overnachtingen was allemaal inruil voor het werk. Uiteindelijk ben ik daar 5,5 week geweest. :)

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: Vakantiewerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:45

Workaway is zeker een aanrader! Zorg dat je in ieder geval kost en inwoning hebt en je weet wat ze van je verwachten. Lees ook de reviews (ook bijvoorbeeld op TripAdvisor als je naar een trekking stal wilt). Ben namelijk twee keer eerder teruggekomen omdat de plekken niet zoals verwacht waren en dan is 200€ aan een vlucht en hotel uitgeven niet echt chill :'). Bij workaway kan je volgens mij ook contact opnemen met de mensen die reviews hadden geschreven dus dan kan je wat verder vragen. Verder heeft een vriendin van mij weleens camping werk via marktplaats gevonden, dat is meestal wel betaald.


eveliienxx

Berichten: 270
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vakantiewerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 22:51

Bedankt iedereen voor de tips! Animatie werk heb ik wel aan gedacht, ik houd daar zelf eigenlijk helemaal niet van, maar als ik ook nog een of twee dagen per week vrij zou hebben dan zou ik daar zeker voor open staan :) Ik ga zeker even op die sites kijken! Boerderijwerk of werken op een camping/stal die buitenritten verzorgd lijken me heel leuk, dat zou echt ideaal zijn, maar voor andere dingen sta ik ook open! :)

Maaik
Berichten: 5665
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Vakantiewerk buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:57

Holidayjob.nl is ook nog een optie voor horeca werkzaamheden.
Vergis je er alleen niet in dat in het hoogseizoen vaak niet 5 dagen per week gewerkt wordt, maar 6 of 7 dagen. 5 Dagen is best wel iets Nederlands in mijn ervaring.
6 Weken is overigens vaak wel een struikelblok voor animatie werk dus mocht je dat overwegen is het wel iets om snel op te pakken.
Het werven van personeel op toeristenlocaties wordt vaak in december januari geregeld. Dus wacht er niet te lang mee.
Ik heb twee fantastische maanden op Kreta gehad en raad het ook iedereen aan om een keer mee te maken! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 90 bezoekers