[FOTO] The Dreaming Princess

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

[FOTO] The Dreaming Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 22:21

Hi!

Op 10 april 2016 heb ik een fantastische portfolioreportage gehad met een heel concept er aan vast. Philippine Dijkstra van CreatingMoments Fotografie had het georganiseerd (thanks!). De locatie was het Mastbos in Breda. Het thema was 'Dark Princess', dus met een prachtig model met vuurrode jurk als hoofdonderwerp, een magnifieke fries op de achtergrond en rookbommen in een mooi bos was het plaatje compleet.

Afbeelding

Het team:
Fotografen: Jikke Patist Fotografie, CreatingMoments Fotografie, Fosco Fotografie en Monique Vinke.
Model: Joy Draiki.
Paard: Diana van Fabienne Walravens (Amaranth7 @Bokt)
MUaH: Sanaoufa Visagie

Met dit geweldig team was het een top dag! Alles is gefotografeerd met de set Nikon D7200 en de Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Enjoy!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding


Dankjewel voor het kijken. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Brand los! :D
Laatst bijgewerkt door xJikke op 09-10-16 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jikke Patist Fotografie: Foto's met een ziel!
Facebook | Instagram | Website: Neem eens een kijkje en wie weet zie ik je binnenkort voor mijn lens! :D
[FOTO] Jikke Patist Fotografie: 2017 & 2018 vol fotoplezier!



mooney

Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [FOTO] The Dark Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:24

Aangezien het om het model gaat vind ik de foto's mooi, mijn paardenhart bloed wel voor het onthoofde paard steeds :') .

Ik had alleen de titel van de serie anders gekozen. Ik verwachte hele harde, duistere beelden en het is juist heel fel en helder. Juist ook nog door het contrast rode jurk tegen groene achtergrond.

Technisch heb ik er niets aan op te merken, mooie platen!


Fearn

Berichten: 4761
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:28

Wat een mooi concept en erg mooie foto's! Ook complimenten voor de make up. Over het algemeen vind ik de zwart witte foto's sterker dan die in kleur. Meer een geheel denk ik. Daarvan zijn 8 en 10 mijn favoriet.

Hier en daar zijn de composities wel wat vreemd. Ik zie dat je meestal de focus op het meisje wilt leggen; dat idee snap ik, maar toch kijkt het vreemd dat het hoofd van het paard wordt afgesneden.

Bij 9 had ik ook wat meer ruimte genomen denk ik!

Maar over het geheel, een hele fijne sfeer en goede kwaliteit.

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 22:29

mooney schreef:
Aangezien het om het model gaat vind ik de foto's mooi, mijn paardenhart bloed wel voor het onthoofde paard steeds :') .

Ik had alleen de titel van de serie anders gekozen. Ik verwachte hele harde, duistere beelden en het is juist heel fel en helder. Juist ook nog door het contrast rode jurk tegen groene achtergrond.

Technisch heb ik er niets aan op te merken, mooie platen!


Haha, het model was echt het hoofdonderwerp en het paard de bijzaak vandaar. Ik ben het met je eens dat ze niet geheel duister zijn. ;)

Jikke Patist Fotografie: Foto's met een ziel!
Facebook | Instagram | Website: Neem eens een kijkje en wie weet zie ik je binnenkort voor mijn lens! :D
[FOTO] Jikke Patist Fotografie: 2017 & 2018 vol fotoplezier!

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 22:32

IsaCalixa schreef:
Wat een mooi concept en erg mooie foto's! Ook complimenten voor de make up. Over het algemeen vind ik de zwart witte foto's sterker dan die in kleur. Meer een geheel denk ik. Daarvan zijn 8 en 10 mijn favoriet.

Hier en daar zijn de composities wel wat vreemd. Ik zie dat je meestal de focus op het meisje wilt leggen; dat idee snap ik, maar toch kijkt het vreemd dat het hoofd van het paard wordt afgesneden.

Bij 9 had ik ook wat meer ruimte genomen denk ik!

Maar over het geheel, een hele fijne sfeer en goede kwaliteit.


MuAH was inderdaad geweldig. Ik heb ook een voorliefde voor zwart-wit, dus ik vind het leuk om te horen van je dat je ze ook sterker vind. Ik ben het met je eens over sommige composities, dankjewel voor je feedback!

Jikke Patist Fotografie: Foto's met een ziel!
Facebook | Instagram | Website: Neem eens een kijkje en wie weet zie ik je binnenkort voor mijn lens! :D
[FOTO] Jikke Patist Fotografie: 2017 & 2018 vol fotoplezier!

Cchanny

Berichten: 8827
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: [FOTO] The Dreaming Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:32

Ik ga mee met het eerdere commentaar dat ik ze niet echt "dark" vind. Wel vind ik ze ontzettend sterk ogen als een sterke vrouw. Hele gave platen!

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 14:25

Cchanny schreef:
Ik ga mee met het eerdere commentaar dat ik ze niet echt "dark" vind. Wel vind ik ze ontzettend sterk ogen als een sterke vrouw. Hele gave platen!


Thanks! Dat was ook eerder mijn idee achter het concept. Een sterke, onafhankelijke vrouw met een paard als haar vriend. Uiteindelijk heeft niemand dan ook echt 'The Dark Princess' in de letterlijke vertaling uitgevoerd, maar een eigen interpretatie er aan gegeven. :)

Jikke Patist Fotografie: Foto's met een ziel!
Facebook | Instagram | Website: Neem eens een kijkje en wie weet zie ik je binnenkort voor mijn lens! :D
[FOTO] Jikke Patist Fotografie: 2017 & 2018 vol fotoplezier!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 21 bezoekers