Ponykamp begeleiden in Engeland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Ponykamp begeleiden in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 14:30

Hoi!

Ik zat me van de week te bedenken wat ik volgende zomervakantie met mijn leven wil gaan doen, en omdat ik afgelopen 3 zomers met veel plezier ponykampen heb begeleid leek het me wel leuk om zoiets volgend jaar weer te doen. En aangezien ik héél graag mijn Engels wil verbeteren bedacht ik dat ik dit misschien wel tegelijk kan doen. In Nederland is het een algemene eis dat je 18 jaar bent (ja, voor mij zijn telkens uitzonderingen gemaakt), maar weet iemand misschien hoe dit in Engeland geregeld wordt? En in Nederland mocht ik gewoon ritten begeleiden en lesgeven zonder diploma's (maar wel "onder begeleiding" van een gediplomeerde instructrice), is dit in Engeland ook zo of wordt alles echt streng gecontroleerd? Verder ben ik nog op zoek naar maneges en ben ik heel benieuwd naar ervaringen, dus als iemand iets weet hoor ik het graag! :)

(ja, uiteraard heb ik eerst de zoekfunctie gebruikt en alles wat ik kon vinden doorgelezen maar er zijn geen recente topics die mijn vragen beantwoorden dus daarom open ik een nieuwe.)


Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ponykamp begeleiden in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:34

Als je je Engels wil verbeteren kun je beter naar een summer school gaan of een rondreis door Engeland gaan maken. Je hebt nogal een verantwoordelijke functie als begeleider van ritten en als je dan niet foutloos kunt communiceren kan je in de problemen komen.
Vraag jezelf eens af wat je te bieden hebt aan een Engelse manege dat ze jou zouden moeten aannemen?


idefix4

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:56

Ik wil wel even een gil doen in een paar Engelse topics waar ik bij betrokken ben? Ik doe al 4 jaar een opleiding in Salisbury zadelmakerij met een enorme vriendenkring in de paarden. Zal gek gaan als er niet 1 tussenzit waar je aan de slag kan? En anders kan ik je mss met iemand in verbinding brengen die er meer over weet? Naar Nederlanders zijn de meesten erg vriendelijk en open.

Ik heb wel een meisje bij mij in de opleiding die 16 is. In Engeland is de verplichte leeftijd voor begeleiding nog 16 jaar. Ik begreep dat dat volgend jaar gaat veranderen.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 09-10-16 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Groetjes, Anouk!
Engels gediplomeerd (Qualified) zadelmaker en lid van Society of Mastersaddlers in Engeland. Tevens zadel fitter. Kijk eens op mijn site: http://www.wellsaddle.nl

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Ponykamp begeleiden in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:02

Als begeleider gaat dit niet lukken, daar zijn ze daar een pak strenger op. Zoek gewoon een goed kamp en ga als deelnemer.

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:15

maximuss schreef:
Als begeleider gaat dit niet lukken, daar zijn ze daar een pak strenger op. Zoek gewoon een goed kamp en ga als deelnemer.

Ehm, ze stellen daar simpelweg EISEN. Als je geen opleiding hebt of doet in de paarden, maak je geen schijn van kans. Dat geeft o.a. problemen met de verzekering.
Ik zal niet zeggen dat je er niet als algemeen hulpje mee kunt, maar of dat nu zoveel doet voor je taal, dat vraag ik me af.


Er zijn dan wel weer aardig wat mogelijkheden JUIST om je talenkennis op te halen en paard te rijden. Beetje Googlen moet je een heel eind brengen.
http://www.ireland.com/nl-nl/wat-is-er- ... g/3-19065/ de eerste de beste hit op Google.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

pien_2010

Berichten: 42821
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 06:58

Je topic hoort niet thuis op buitenrijden, ruitervakanties en trektochten want je bent op zoek bent naar een paard gerelateerde dienst (maneges waar je ponykampen kunt begeleiden in UK) en naar ervaringen. Daarom verplaats ik je topic naar ED.

BRT → ED

Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-16 20:46

Bedankt voor de reacties!

Goof, ik snap je reactie maar ik ga in de zomer geen dingen doen die ik niet leuk vindt. Mijn passie ligt bij paarden en kinderen. Het zou heel tof zijn als ik tegelijkertijd met Engels kan verbeteren, maar mocht het absoluut onmogelijk zijn om naar Engeland te gaan ga ik gewoon weer in Nederland aan de slag. Dat het een verantwoordelijke functie is klopt, maar gelukkig is gebleken dat ik dit prima kan. En wat voor problemen bedoel je?

En idefix4, dat zou heel fijn zijn!! :D Volgende zomer ben ik 18 dus dat scheelt.

maximuss, dit soort reacties kreeg ik ook toen ik als 15 jarige op het idee kwam om ponykampen te gaan begeleiden, maar gelukkig bleken er genoeg maneges bereid om een uitzondering te maken en heb ik inmiddels al heel veel kinderen blij kunnen maken! En dat ze daar strenger zijn, weet je dat uit eigen ervaring? Zo ja zou ik namelijk wel graag wat meer informatie hebben! :)

ikke, de afgelopen zomers hebben we het zo geregeld dat ik onder begeleiding van gediplomeerde instructrices werkte, dus mocht er dan iets mis gaan is dat via de gediplomeerde instructrice verzekerd. Zou dat in Engeland niet ook zo kunnen?

En even voor de duidelijkheid:
Ik ga niet helemaal heen en weer naar Engeland voor één weekje, ik wil dus wel een langere tijd daar blijven. Ik zit te denken aan 4 tot 6 weken. Ik ben nog aan het uitzoeken of het rendabel is om mijn eigen paard(en) mee te nemen, met hun kan ik dan ritten begeleiden.
Het voordeel waarom maneges mij aan zouden kunnen nemen is omdat ik het (afhankelijk van de taken) tegen een kleine vergoeding of misschien wel geheel tegen kost en inwoning doe. Verder is het een voordeel dat ik veel ervaring heb. En qua taal is het niet zo dat ik totaal geen Engels kan. Ik kan me prima redden in het dagelijks taalgebruik, alleen lijkt het me leuk om nog soepeler te kunnen. Bijvoorbeeld bij een buitenrit hoef je over het algemeen niet zo heel veel te zeggen, zeker geen moeilijke woorden. Alleen lesgeven zal waarschijnlijk wel minstens een week duren voordat ik dat goed kan in het Engels (uiteraard kan ik wel van tevoren de paarden termen in het engels leren, maar ik weet niet hoe oefeningen daar heten). Vaak is het ook zo dat ze een paar begeleiders vooral inzetten voor activiteiten, dus evt kan ik de eerste week/weken vooral buitenritten en activiteiten zonder paarden doen, en dan later pas lessen. Wat dat betreft maakt het me niet zo heel veel uit wat voor taken ik krijg, zolang ik maar leuke collega's heb en een beetje Engels kan praten.

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:22

Francii schreef:
ikke, de afgelopen zomers hebben we het zo geregeld dat ik onder begeleiding van gediplomeerde instructrices werkte, dus mocht er dan iets mis gaan is dat via de gediplomeerde instructrice verzekerd. Zou dat in Engeland niet ook zo kunnen?

Ik vrees van niet, in de zin dat ik dat in 15 jaar GB nooit ben tegen gekomen en ook nooit van gehoord heb in de regelmatige gesprekken met britse stalhouders over dit soort dingen. Ik vind het boeiende materie om over te praten en te horen hoe anders het in GB werkt en wat dat betekend voor hun bedrijfsvoering.

Zo hebben ze mij verteld dat een stalhouder wel begeleiding mag laten uitvoeren door studenten als stageplek vanuit hun paardenopleiding, maar niet als vakantiewerk door jongeren zonder passende opleiding.
Kennelijk mag men dus niet onder verantwoording van een ander werken want geen enkele stal waar ik ooit geweest ben, noemde dat soort constructies.
Wat dan weer wel mag is algemeen stalwerk, waarbij je dus geen verantwoording hebt naar klanten, zoals bij het begeleiden van ritten. Of dat echter is wat je zoekt, is dan weer het volgende punt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-17 09:19

Even een upje aangezien ik nog steeds zoekende ben.

Ponykampen begeleiden heb ik inmiddels wel uit mijn hoofd gezet, maar misschien dat ik via bokt ergens bij iemand tegen kost en inwoning kan werken?
Via workaway.com heb ik ook wat leuke adressen in Engeland gezien waar ik bijv 4 uur per dag werkte, en dan bij een gezin kwam logeren. Dus dan doe ik toch veel met paarden en kan ik tegelijkertijd mijn Engelse uitspraak verbeteren. En in de vrije tijd natuurlijk Engeland verkennen. Alleen heb ik helaas geen creditcard dus kan ik me niet aanmelden bij die site! :(

Lughnassadh

Berichten: 1773
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Ponykamp begeleiden in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:10

Je zou een pre-payd creditcard aan kunnen schaffen.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

lochsong
Berichten: 118
Geregistreerd: 03-01-17

Re: Ponykamp begeleiden in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:28

Je zou als stagiaire het kunnen problemen ('trainee' in het Engels). Je zou Asti Equestrian in de omgeving van Oxford kunnen proberen en kijken of die je een plek als trainee kunnen bieden. Ze doen daar van alles: pensionstal, training, ponyclub, ponykamp, zadelmakerij, etc. Het zijn hartstikke leuke mensen. Mochten zij niks hebben, misschien dat ze je dan kunnen doorverwijzen.

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Ponykamp begeleiden in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:49

Mijn zusje doet veel werk in Hostels via workaway. Is echt de moeite! Misschien dat je iemand zijn creditcard mag gebruiken voor de inschrijving? En anders aanvragen, volgens mij kost het geen geld.
Je hebt ook nog Wwoof, wellicht zit daar ook wat tussen?

idefix4

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:14

8 mei ben ik weer in Engeland. Ik gooi het in de groep.

Groetjes, Anouk!
Engels gediplomeerd (Qualified) zadelmaker en lid van Society of Mastersaddlers in Engeland. Tevens zadel fitter. Kijk eens op mijn site: http://www.wellsaddle.nl

Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-17 10:12

Dat zou super zijn!!

Op dit moment vind ik alle baantjes prima, als het maar in Engeland is en ik veel Engels kan praten. Ideaal zou zijn als ik in een gezin opgenomen wordt zeg maar zodat ik echt veel aanspraak heb. Werken tegen kost en inwoning zou dan ideaal zijn. Maar ik hoor graag of je iets weet! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers