Welke brok voor katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Welke brok voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 19:16

Het zit zo:
Na 19 jr relatie ga ik alleen verder.
Ik heb 2 katten, Wokkel van 12 en loek van 2,5

Beide gecastreerd. Wokkel lui en te dik, loek actief en slank ( netjes op gewicht)
Ik ben iemand die altijd brok heeft staan.
Echter hebben ze het niet 24/7 beschikbaar. Wokkel is buiten als ik niet thuis ben ( moet, die heeft rare gewoontes als ie alleen in huis is)en is alleen binnen van plm 19-22 of als ik gewoon overdag thuis ben.
Loek mag binnen en buiten zijn als ik er niet ben. Over het algemeen is ie overdag buiten en savonds en snacht's binnen.

Beide gezond, geen gebreken.
Ik zoek een brok die leuk geprijsd is ( nu ik het alleen moet doen is elke euro er 1)
En die voor beide geschikt is en liefst zo weinig mogelijk troep bevat.

Ik voerde voorheen de brok van rc voor gesteriliseerde katten.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Welke brok voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 23:38

Ik voer catloversgold als droogvoer, heb het ook 24/7 staan.
Leuk geprijsd en goede ingrediënten, een van de mooiere brokken.
Had eerst iams, maar vond ze teveel uit de bak stinken en echt lekker vonden ze het ook niet.
Er zijn best wel wat topics wbt kattenvoer, zeker interessant om ze even door te lezen.

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welke brok voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 23:50


kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Welke brok voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 23:56

Ik voer nu geruime tijd Almo Nature en bevalt goed. Had het ook eerst 24/7 staan, maar nu in een voerspeelje. Hij moet een soort buis duwen en daar valt dan per x een koekje uit. Kun je zelf afstellen naar de hoeveelheid brokjes die eruit mogen vallen. Hij staat op zijn minimaalste stand. Kat was te dik en moest meer bewegen. Af en toe een zakje natvoer ook van Almo Nature.
Gecastreerde kater van 4 jaar en 7kg met een klein hangbuikje :')

Roosch

Berichten: 36647
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:26

Jeetje na 19 jaar.. Wat heftig! Sterkte. :(:)

Praktische vraag; blijf jij op de plek waar jullie zitten? In verband met veranderingen in een keer. Als je zou verhuizen adviseer ik je nog even te wachten met een wisseling in het voer.

Ik voer overigens Iams. Zowel de kater als de poes vinden het lekker en doen het er goed op. De kater is een Maine Coon en heeft dus een iets ander gebit dan de poes maar voor beide is het een goed formaat. Voor de portemonnee ook goed te doen. Ik koop alles in grootverpakkingen op Zooplus, dat scheelt ook in kosten.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Welke brok voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 01:01

Kijk eens op www.rakuten.de daar bestel ik altijd, is ongeveer anderhalve week onderweg, en scheelt al snel 10 euro en dan ook nog gratis aan huis geleverd.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Welke brok voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 15:34

Ja ik blijf daar als het goed is wonen.
Ik betaal nu bij de dierenarts 36.50 voor 3,5 kg.

Daar doe ik plm een maandje mee

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welke brok voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:40

Ok. Dat is behoorlijk pittig qua prijs (10.42€/kg). Met 10kg kan je dan 3 maanden vooruit en kost het 54€ inclusief verzenden (excl. 5% korting vanwege het spaarplan dat je nu bij de duitse zooplus kan kopen). Dat scheelt dus ruim de helft en hoef je niet eens van voer te wisselen.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Welke brok voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 15:41

Maar juist die grote uitgave ineens zal lastig worden gok ik. Kan ik nu nog niet direct zien maar dat gaat wel zo zijn denk ik

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:43

Dan betaal je nu 10,43 per kg.

Als je ze op hetzelfde voer wil houden adviseer ik je te kijken naar RC Sterilised. Als je het per 10 kg besteld bij Zooplus.de betaal je 4,60 per kg. Je bespaart dus aanzienlijk op de kg prijs.

http://www.zooplus.de/shop/katzen/katze ... tter/47442

Even bij de Action oid een paar goede bewaardozen kopen om de brok 3 mnd vers te houden.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Welke brok voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:56

Op de NL zooplus is het iets duurder, maar ik doe precies zoals Roodvos schrijft. Het blijft een uitgave in 1 keer, maar daar kun je wel rekening mee houden en zo heb je wel kwalitatief goed voer voor een schappelijke prijs.
Ik maak als ik de grote zak openmaak kleinere zakken van 2 kg. Sluit deze zo luchtdicht mogelijk af en bewaar ze in het donker tot ik een zak nodig heb en nog nooit problemen gehad met de houdbaarheid.