Krijg mijn nieuwe lenzen niet uit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Bentee1610
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-10-16

Krijg mijn nieuwe lenzen niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 17:01

Heei, ik heb gister lenzen gekregen, maar ik krijg ze niet meer uit! Ik kon kiezen uit 2 manieren om ze uit te krijgen: eruit pakken, en omhoog kijken en je lens naar beneden schuiven. Ik probeerde de 2e omdat de 1e me echt niet lukt maar ik krijg hem nu ook niet uit! Kan iemand helpen?


Jiskaa

Berichten: 1911
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Krijg mijn nieuwe lenzen niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:04

Ik doe altijd het volgende; met mijn wijsvinger schuif ik de lens naar beneden, en dan gebruik ik mijn middelvinger en duim om hem eruit te 'knijpen' zeg maar. Dus dat je een beweging maakt van buiten naar binnen. Dan krult de lens wat op en krijg je 'm zo te pakken.

Tessa_1

Berichten: 1133
Geregistreerd: 23-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:06

Zachte lenzen, neem ik dan aan?

Wat ik zelf doe: Ik hou zelf meestal mijn oog open met mijn linkerhand en schuif dan vanaf twee kanten met mijn duim en wijsvinger van mijn rechterhand mijn lens een beetje dubbel tot ik hem vastheb :)

_nathalia_

Berichten: 300
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: In Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:07

Zorg dat je handen goed gewassen zijn en dat je vingers echt droog zijn.
Met vochtige vingers krijg je geen grip op de lens en blijft hij lekker op je oog plakken
Succes

:¨·.·¨:
`·.
Nathalia
R.I.P. 26-07-2013

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Krijg mijn nieuwe lenzen niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:10

ojee, dat is niet zo mooi.

Helaas geen tips, maar ik hoop dat je ze eruit krijgt :j

Dag lieve mam, love you always
De rooie schurk en het kleine meisje. Lieve Bibi rust zacht, zo plotseling uit het leven gerukt. je hebt nog geen 4 jaar mogen worden.

MarjanB

Berichten: 16243
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:12

Heb je zachte lenzen? Ik had in eerste instantie ook problemen maar heb m'n nagels kortgeknipt en doe met linkerhand m'n rechterlens pakken en met rechts pak ik de linker. Op de 1 of andere manier werkt dat bij mij het beste.

Edit gewoon met duim en wijsvinger. Zorgen dat je ze naast de rand van je lens op je oog duwt en dan je vingers langzaam naar elkaar toe. Niet te snel willwn

Life is a balance of holding on, and letting things go…


Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Krijg mijn nieuwe lenzen niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:26

Ik schuif heel zachtjes mijn bovenste ooglid naar beneden, dan wipt die mijn lens er zo uit. Pas wel op dat je hem op vangt of het even boven de tafel doet. Meestal blijven ze bij mij wel aan mijn wang plakken en daarbij heb ik daglenzen, maar mocht je ze wel willen hergebruiken dan moet je wel even voorzichtig zijn.

Dorus

Berichten: 13167
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Krijg mijn nieuwe lenzen niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:30

Ik deed het altijd met 1 hand. M'n middelvinger zet ik net onder m'n oog en trek m'n ooglid naar beneden. Oog blijft gewoon rechtuit kijken. Met m'n wijsvinger trek ik dan de lens naar benden waardoor hij gaat rimpelen en ik hem er zo uit pak.

Maar heb je dit dan niet samen met de opticien geoefend? Ik krijg mijn lenzen pas mee toen ik dat eerst had geoefend en zelfstandig kon.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Blomme
Berichten: 56
Geregistreerd: 28-05-15

Re: Krijg mijn nieuwe lenzen niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:33

Inderdaad, met linkerhand oogleden opentrekken en met rechterhand de lens vastnemen en knijpen, zodat er lucht onder komt en ze eruit popt...

Selina

Berichten: 14201
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Krijg mijn nieuwe lenzen niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:36

De eerste dagen vind ik het altijd lastig, een nieuwe lens, eruit te halen. Dus voor een beginner nog lastiger.

Met duim en wijsvinger en als het moet wat meer kracht zetten. De schuif methode vond ik een drama dus ik pak hem altijd.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Dorus

Berichten: 13167
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:38

Dit is eigenlijk precies hoe ik het doe. Alleen bij het uitdoen trek ik de lens eerst naar beneden met mijn wijsvinger en pak hem er daarna uit met mijn duim en wijsvinger.

https://m.youtube.com/watch?v=tow1772eenk

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

san4nie
Berichten: 3539
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:02

Zorgen dat je vingers goed droog zijn en je ogen vochtig. Dat hielp mij nog wel eens. Ik pak ze er gewoon met duim en wijsvinger uit.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:15

Hoe lang ben je al bezig, TS? Het kan gemakkelijk een uur duren als je geen lenzen gewend bent. Dus je hoeft je geen zorgen te maken als je al een tijdje zit te rommelen. In de loop der dagen word je er al handiger in. ;)

De meeste technieken en tips zijn inmiddels gegeven. Het enige wat ik je nog wil vertellen is dat je het beste ontspannen kunt zijn. Dus probeer je niet druk te maken over dat het niet lukt of neem anders even een moment om rustig te worden. En mochten je ogen gaan tranen, maak ze dan droog, anders verliezen de vingers rondom je oog de grip om je oog open te houden.

Succes!

Edit: Topic van meer dan een uur geleden dus ik hoop dat het je inmiddels gelukt is. :o

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30590
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Krijg mijn nieuwe lenzen niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:43

Dit topic hoort op MWS, maar daar heb je nog onvoldoende berichten voor, daarom hier een slotje.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Trendiction, Ubermetrics en 6 bezoekers