Paardrijden in Lunteren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Em_

Berichten: 2174
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Paardrijden in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 11:40

Dag bokkers!

Sinds kort heb ik een leuk bijrijdpaard in Lunteren om mee in het bos te rijden. Ik ben nog niet echt bekend in het Lunterse bos en Wekeromse zand dus heb een paar vragen!

- Zijn er aan de linkerkant van dit plaatje (bij nummer 4) nog meer ruiterroutes?
Afbeelding
- Waar zit het water bij het Wekeromse Zand?
- Wat is de beste weg naar het bos/de hei van Ede?

Zijn er verder misschien bokkers die een keer samen een ritje willen maken? Ik rijd elke dinsdag- en vrijdagmiddag. Bij de "vijfsprong" (nr 2 op het plaatje hierboven) ga ik altijd het bos in. :)


Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:22

Hallo Em_

Hierbij de link naar de routeplanner voor ruiters en menners. Dan hoef je in ieder geval niet meer bang te zijn om te verdwalen. Je kunt een kaartje van je geplande route uitprinten en tevens de route ook downloaden op je gps.

http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =767#stap4

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen


=====================================================================

Em_

Berichten: 2174
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 16:17

Dankje Yvette, ik ben bekend met die site, al een aantal keer gebruikt met rijden maar er staan helaas routes op die kaart die geen ruiterpaden zijn!
Laatst bijgewerkt door Em_ op 09-10-16 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt


xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Paardrijden in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:22

Hey Em_ wat leuk dat je een bijrijdpaardje hebt in lunteren. Mijn paard staat in Lunteren, als je wil kunnen we samen verdwalen ;) Ik sta dichtbij groepsacc. De Wildwal en Manege/Hengstenstation De Nieuwe Heuvel.

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly

Elegance_
Berichten: 1999
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Paardrijden in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:31

Waar sta je in lunteren? Ik sta redelijk dichtbij zo te zien :)

Ik heb ook een buitenrij app groep voor mensen uit ede en omgeving zodat mensen samen kunnen rijden als je wilt kan ik je toevoegen :)

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: Paardrijden in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:32

Als je het water kan vinden bij het Wekeromse zand hoor ik het graag! Ben er al zo vaak naar op zoek geweest.. :')

Marlies1

Berichten: 3933
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:33

Het kaartje is niet heel duidelijk, maar het lijkt erop dat links van nr. 4 de Hessenweg zit. Aan de linkerkant van de Hessenweg zitten zeker nog wel ruiterroutes. Als je de Hessenweg oversteekt richting Het Uilenbos, heb je op de Engweg vrij snel aan de linkerkant een ruiterroute. Die route komt uit op de Boslaan. Linksaf de Boslaan op en dan na een stukje rechts zit weer een ruiterpad. Deze paden staan ook op ruiterenmennen.

Em_

Berichten: 2174
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 16:52

@xxdomiixx helaas staat het paard een stuk verderop aan de andere kant van het bos! Ik stuur je vanavond een pb!

@Elegance_ Lijkt me leuk in de app groep! Ik zal je m'n nummer sturen :)

@Nann_ hahaha ik ben ook erg benieuwd waar het is! Ik heb op bokt al wel hele leuke foto's ervan gezien!

@Marlies1 sorry voor het onduidelijke kaartje! Het is idd de Hessenweg, bedankt voor de tip! Dat ruiterpad ga ik dinsdag maar eens verkennen!

Sanniie

Berichten: 199
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:28

Hoihoi,

Bedoel je dit water bij wekerom? Afbeelding

Die zit als je vanaf de hessenweg af door het bos naar de ingang gaat van wekerom (bij de crossbaan) dan een paar 100 meter recht over het pad (wandelpad is het makkelijkst) gaat vanzelf aan de rechter kant :D hopelijk snap je er nog iets van haha:')
Mijn pony's staan aan de hessenweg bovenop bij de goudsberg :):)
Als je verder nog wat wil weten kun je altijd en berichtje sturen rij zelf ook in het bos hier en vaak op wekerom. :)

Patty 6 april 1994 / 24 januari 2012
Jillz 3 mei 2014 / 7 september 2014
Boots 25 juni 2014 / 25 juni 2014
Hind 3 mei 2010 / 1 april 2019

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:33

Em_ schreef:
Dankje Yvette, ik ben bekend met die site, al een aantal keer gebruikt met rijden maar er staan helaas routes op die kaart die geen ruiterpaden zijn!



Op de routeplanner kunnen paden staan dien geen 'officiële' ruiterpaden zijn, maar waar je paard wel mag komen.
Indien je paard er niet welkom is en er dus een fout op de routeplanner staat, dan graag melden. We willen de routeplanner graag 'up to date' houden. Iets wat alleen kan met behulp van alle mensen die ook graag buiten rijden. Help jij en iedereen die dit leest ons ook daarmee?

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen


=====================================================================

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:50

Sanniie schreef:
Hoihoi,

Bedoel je dit water bij wekerom? [ [url=m/0ETO7m.png]Afbeelding[/url] ]

Die zit als je vanaf de hessenweg af door het bos naar de ingang gaat van wekerom (bij de crossbaan) dan een paar 100 meter recht over het pad (wandelpad is het makkelijkst) gaat vanzelf aan de rechter kant :D hopelijk snap je er nog iets van haha:')
Mijn pony's staan aan de hessenweg bovenop bij de goudsberg :):)
Als je verder nog wat wil weten kun je altijd en berichtje sturen rij zelf ook in het bos hier en vaak op wekerom. :)

Oh wauw ik ga er binnenkort eerst even met de auto en hond heen om te kijken of ik je uitleg snap en dan heel gauw met paard! En als ik het niet snap krijg je een PB goed? :+

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Re: Paardrijden in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:38

Kom ik je vast wel eens tegen, woon op kruipafstand van het lunterse buurtbos :D

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

Marlies1

Berichten: 3933
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:32

Em_ schreef:
@Marlies1 sorry voor het onduidelijke kaartje! Het is idd de Hessenweg, bedankt voor de tip! Dat ruiterpad ga ik dinsdag maar eens verkennen!

En, heb je het kunnen vinden? :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Letsdunit en 6 bezoekers