Opdringerig publiek belemmerde politie.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Opdringerig publiek belemmerde politie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 23:18


Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:20

Mensen zijn helaas ook ramptoeristen, overal vooraan willen staan met een ongeluk..
Zelf ook een keer meegemaakt, met een eenzijdig ongeval met een auto en een Albert Heijn. Politie kon er niet door door al die mensen die het leuk vonden om te komen kijken.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:20

Je zou je echt moeten schamen als je dat in je hoofd haalt, onrespectvol :n

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Opdringerig publiek belemmerde politie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 23:22

Ik moet ook zeggen dat mensen in de trein zelf fotos zaten te maken "voor op fb." Ik kon wel janken (ik zat zelf in de trein.)

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Opdringerig publiek belemmerde politie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:13

ik snap het ook niet, ik wil het niet zien, ik vind het ook niet normaal als je naar zoiets kan kijken.
Wat mij betreft dikke boetes uitdelen, en dan ook echt hoge bedragen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:19

Dikke boete voor wat? De politie moet niet zo zeuren. Zelf zetten ze ook van alles maar op Facebook.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Opdringerig publiek belemmerde politie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:24

artikel gelezen??? Die ramptoeristen liepen de hulpverleners in de weg.

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:26

Ik snap überhaupt niet wat je bezielt om zoiets te willen zien. Ik zou er juist alles aan doen om er maar niet naar te kijken.

Jenny: hulpverlening in de weg lopen vind is natuurlijk al vervelend, zeker wanneer je, je hier ook van bewust bent. Maar om dan ook nog raar te reageren wanneer hier iets van wordt gezegd, dan bevestig je naar mijn mening alleen nog maar des te meer dat je ergens een stukje fatsoen mist.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:29

Kinke schreef:
ik snap het ook niet, ik wil het niet zien, ik vind het ook niet normaal als je naar zoiets kan kijken.
Wat mij betreft dikke boetes uitdelen, en dan ook echt hoge bedragen.


Inderdaad, er moet gewoon meer politie komen,zodat je bij dit soort dingen extra politie kan inschakelen en die flink laten bekeuren. Van de bekeuringen kunnen de agenten betaald worden.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:31

Kinke schreef:
artikel gelezen??? Die ramptoeristen liepen de hulpverleners in de weg.


Ja hoor artikel wel gelezen. Alleen daaruit kun je al je vraagtekens hebben. 9 van de 10 artikelen zitten vol met onwaarheden en aangedikte verhalen.

Nu loopt de politie te zeuren dat ze last hebben van de mensen. Maar als ze er niet uitkomen plaatsen ze weer een oproepje of mensen beeld materiaal hebben of willen getuigen. Die praten ook maar net zoals het hun uitkomt.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 09-10-16 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:33

Maar wat vindt jij in het algemeen dan van mensen die hulpverleners lastig vallen of in de weg lopen? Want ik krijg sterk het idee dat je dit niet zo'n punt vindt.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Opdringerig publiek belemmerde politie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:34

Dat mogen ze ook, ze zijn tenslotte politie. Snap niet hoe je erbij komt dat een burger net zoveel mag.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:36

Kinke schreef:
Dat mogen ze ook, ze zijn tenslotte politie. Snap niet hoe je erbij komt dat een burger net zoveel mag.

Nou ik zou er niet bepaald gecharmeerd van zijn als ik mezelf tegen zou komen op Facebook wanneer ik een ongeluk gehad heb oid. En dat zonder toestemming.
Ik vind het triest dat het is gebeurd

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:39

Zeg ik toch ook niet. Maar ik vind het niet oké hoor dat de politie zomaar van alles op Facebook zet. Ik vind dat niet echt integer. Maar ik weet ook wel dat er hier op bokt toch wel een hoop mensen die erg onder de indruk zijn van de politie.

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:41

Jennyj01 schreef:
Zeg ik toch ook niet. Maar ik vind het niet oké hoor dat de politie zomaar van alles op Facebook zet. Ik vind dat niet echt integer. Maar ik weet ook wel dat er hier op bokt toch wel een hoop mensen die erg onder de indruk zijn van de politie.


Ik vind dit gewoon geen reden om dan maar het gedrag van omstanders goed te keuren onder het mom 'dat de politie het ook doet'.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Opdringerig publiek belemmerde politie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:43

Inderdaad Jolien.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:45

Je maakt het veel groter dan het is. Ik zeg niet dat ik het goed keur. Het is lastig en ja hebben die mensen niks beter te doen? Maar nieuwschierigheid is gewoon een eigenschap die mensenlijk is. Dus als de politie niet zo zou zeuren en gewoon afzetten en aan het werk gaan is er niks aan de hand. Misschien waren dit wel mensen die wilde helpen. Het is een waardeloos artikel waar eigenlijk helemaal niks in staat. Maar waar jij al wel je conclusies uit trekt dat jemedemens zo aso is om dit te doen.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:45

Het gaat hier niet eens over dat er dingen op FB worden gezet, het gaat erover dat allerlei idioten in de weg hebben gelopen en dat de politie drukker was met die gekken uit de buurt houden dan hulp te verlenen.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Opdringerig publiek belemmerde politie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:46

Tuurlijk, die mensen slopen door de bosjes om te 'helpen'. Overigens wonen vrienden van ons daar en die idioten waar in dit artikel over gesproken wordt hadden niets maar dan ook niets te maken met helpen.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:46

Zo dan! Mag het een onsje minder Jennyj01!
Het zal maar een van je ouders zijn waar ze met spoed bij moeten en er gaan een stel halzen dat belemmeren! Ik vind het schandalig en ja, ik heb respect voor de hulpverlening en dat mogen wat mij betreft wel meer mensen hebben.

Edit, nieuwsgierig snap ik maar dan hoef je nog niet hun werk te belemmeren.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 09-10-16 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:47

Over hoeveel mensen gaat het eigenlijk? Het ongeluk is in de midle of nowhere gebeurt.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:48

Ik verbaas me altijd weer hoeveel mensen dit soort berichtjes maar klakkeloos geloven en als waarheid aannemen.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:53

Jennyj01 schreef:
Je maakt het veel groter dan het is. Ik zeg niet dat ik het goed keur. Het is lastig en ja hebben die mensen niks beter te doen? Maar nieuwschierigheid is gewoon een eigenschap die mensenlijk is. Dus als de politie niet zo zou zeuren en gewoon afzetten en aan het werk gaan is er niks aan de hand. Misschien waren dit wel mensen die wilde helpen. Het is een waardeloos artikel waar eigenlijk helemaal niks in staat. Maar waar jij al wel je conclusies uit trekt dat jemedemens zo aso is om dit te doen.


Even ongeacht je mening en het feit dat je je (vermoedelijk) aangevallen voelt door andere bokkers. Ik heb een andere mening en ben benieuwd wat je hiervan vind.

Naar mijn mening valt er zodra er politie/ambu bij is niets meer te helpen. Tenminste als omstaander dan. Goed, ik heb ook wel eens een koffer vastgehouden voor ambulancepersoneel met de handen vol, maar dat is het ook wel.

Mijn beleid is dus dat ik door loop op het moment dat ik zie dat er (voldoende) hulp is. Bij twijfel vraag ik of ik kan helpen, zo niet, loop ik alsnog door. Ik ben namelijk van mening dat ik dat beter kan doen dan er een beetje nutteloos omheen staan kijken en daarmee misschien ruimte in beslag nemen/mensen hinderen in wat ze doen.

Zou dat niet het meest handige zijn dat je kunt doen? Of op een afstandje wachten tot de politie op gaat ruimen en dan een helpende hand aanbieden? (voor mij was dat dus in het geval van de ambulancebroeders, zodra zij met patiënt, brancard en allerlei toeters en bellen naar de ambu gingen, heb ik hun koffer gedragen, zodat ze niet nog een keer terug hoefden voor hun spulletjes)

Ik snap ook dat mensen van nature nieuwsgierig zijn, dat ben ik zelf ook. Maar ik probeer er in elk geval voor te zorgen dat mijn nieuwsgierigheid de hulpverlening (op het moment van een ongeval het belangrijkste) niet hindert. Aangezien ik weet dat ik alleen een verlopen ehbo-diploma en twee doorpakkende handjes heb, vind ik mijzelf vaak niet nuttig genoeg om rond te hangen.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:56

De politie gaat hier over echt niet zeuren als er niemand in de weg loopt.

Tevens mag de politie van mij best dingen op fb plaatsen om daarmee mensen (of dieren)te helpen.

pas geleden stond hier op de fb van de politie en foto van losgebroken paarden. Hierdoor was wel snel de eigenaar te achterhalen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:56

Jennyj01 schreef:
Ik verbaas me altijd weer hoeveel mensen dit soort berichtjes maar klakkeloos geloven en als waarheid aannemen.

Ik verbaas mij altijd weer over jou enorme aversie tegen de politie en het feit dat je serieus denkt dat de politie een of andere vage maffia-organisatie is ofzo. Alsof ze belangen hebben om de hele boel te zitten bedonderen.