Wat doe je met je haar op een sollicitatiegesprek..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Wat doe je met je haar op een sollicitatiegesprek..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 10:54

Tsja, dan kom je terug van een prachtige reis naar Canada maar dan ben je wel even mooi werkeloos. Meteen solliciteren natuurlijk en dolblij zijn dat je uitgenodigd wordt voor een gesprek! Dan komt de vraag van de dag.. wat doe je aan? En hoe gaan we die haarbos temmen?

Ik heb erg lang krullend haar, hoe ga ik dat aanpakken? Normaal draag ik het in een (zijdelingse) vlecht, maar dit vind ik niet echt representatief..
Ik ga solliciteren bij een driesterren hotel als receptioniste dus representatief moet het zeker zijn!
Heeft er iemand suggesties?

Verder twijfel ik nog tussen een blouse, rok(strak/los) met panty en nette schoenen of blouse, nette (spijker)broek met nette schoenen.. Ik neig meer naar de rok maar twijfel toch een beetje.

Kan iemand me uit deze "mode" crisis helpen? Ik wil heel graag een goede indruk maken maar heb nog nooit voor zo iets gesolliciteerd :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wat doe je met je haar op een sollicitatiegesprek..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:57

Ik zou voor een eerste gesprek nooit voor een spijkerbroek aan, zeker niet bij een hotel.
Je haren zouden misschien in een lage knot kunnen?

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:00

Hoe lang is de rok? Ik zie net mijn billen nie of hopelijk een stuk langer.
Zelf zeg ik een mooie pantalon.

Krullend haar... Ik zou het netjes invlechten indien mogelijk.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:01

Geen spijkerbrpek dan idd! De kans is aannemelijk dat je daar in mantelpak moet.... Bedrijfskleding... Dus minimaal een pantalon.

Wat betreft je haar: Pinterest! Zoekwoorden 'long curly hair'...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:03

Géén spijkerbroek naar zo een sollicitatie.
Ik zou kiezen voor een niet te strakke rok op of over je knieën, panty en pumps met niet te hoge hakken. Een blouse er op met een vestje of jasje.
Kan jouw haar volledig in een knot? Of een vlecht achterop.

Succes!

janouk
Blogger

Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:06

Als receptioniste ben je het visite kaartje van het hotel.
Dus eerder te netjes kleden dan te casual.
Kijk naar de website van het hotel en lees goed hun toelichting op wie zijn wij. Kan je je antwoorden mooi richting hun visie en beleid formuleren.
Kijk naar de fotos van de bedrijfskleding en pas je daar bij aan.

Succes

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:07

Wat ook netjes kan zijn is je haar in een staart. Maar dan moet het op je hoofd wel netjes glad zitten en je haar er mooi verzorgd uit zien. Met krullen is dat nog wel eens een uitdaging, helaas. Ik vind het zelf ook altijd moeilijk.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:07

Ik zou je haar invlechten of in een nette knot doen, denk ik. En geen spijkerbroek aan.

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Wat doe je met je haar op een sollicitatiegesprek..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:17

Voor zo'n functie zou ik zeker voor de blouse met rok kiezen. En dan je haar in een knot of wrong. Een donut kan dan ook heel handig zijn om snel een net kapsel te creëeren!

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013


Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Wat doe je met je haar op een sollicitatiegesprek..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 11:23

Bedankt voor de reacties al! Pantalon heb ik helaas (nog) niet en geen tijd om aan te schaffen(gesprek is dinsdagmorgen) waarschijnlijk. Ik heb wel een rok die tot net boven de knie komt, echter is deze vrij "druk"(wel zwart, maar een soort bloemenprint op de bovenste "laag".).
Ik zal aan mijn zus vragen of zij wellicht een nette rok heeft die ik kan lenen.

Een staart gaat niet werken met mijn haar, het is ook nog eens erg dik dus dit ziet er snel slorig uit. Ik denk dat ik inderdaad ga voor een lage knot, maar dan wel met nette afwerking. Ga maar eens googlen hierop en alvast experimenteren!
Met donut wordt het zo'n enorm gevaarte in mijn nek denk ik, zeker gezien mijn haar ook nog tot mijn onderrug komt momenteel.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:32

Nog een Canada fan, leuk haha :D

Ik zou gaan voor een strakke knot (evt. met donut), of je haar los en de voorste plukken naar achteren met een speldje/elastiekje.

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Wat doe je met je haar op een sollicitatiegesprek..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:34

Ik had bij mij sollicitatie gesprek lage schuine knot.:) kreeg er nog complimenten over

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wat doe je met je haar op een sollicitatiegesprek..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:44

Anders even een oproepje op Social Media voor een rok of pantalon? Zeker in deze functie is je kleding zo bepalend voor het resultaat van je gesprek! Je wordt geen vuilnisvrouw ;)

Op basis van hoe je je eigen rok beschrijft, denk ik nee... Maar wie weet valt het wel mee...

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Wat doe je met je haar op een sollicitatiegesprek..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 12:08

Heb het nog even gekeken in mijn kast maar ik denk zelf echt.. nee..
Nu maar even last minute online kijken en hopen dat ze het morgen bezorgen anders moet ik morgen heel snel naar de stad...

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:10

Wehkamp is snel en volgens mij heeft Zalando ook express verzending :)

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wat doe je met je haar op een sollicitatiegesprek..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:18

Op een site die thesmallthingsblog heet staat een knot onder de naam low chignon. Super chique en echt heel makkelijk (als ik het kan...). Verder heeft zij enorm veel haardingen staan.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Wat doe je met je haar op een sollicitatiegesprek..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 12:21

Bedankt voor de tips! Helaas heeft wehkamp niks in mijn maat.. Gelukkig heeft een vriendin alles wat ik zoek dus dat ga ik morgen even ophalen haha.

Nu dus alleen nog een haar dilemma. Ga zo die website bekijken maaikemuis, dankje :)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:23

SuperAssie schreef:
Bedankt voor de tips! Helaas heeft wehkamp niks in mijn maat.. Gelukkig heeft een vriendin alles wat ik zoek dus dat ga ik morgen even ophalen haha.

Nu dus alleen nog een haar dilemma. Ga zo die website bekijken maaikemuis, dankje :)


Hoe niet? Dat is onmogelijk, zeker als ik in je profiel kijk...

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Wat doe je met je haar op een sollicitatiegesprek..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 12:40

Nouja niks is misschien een beetje overdreven :')
Ik doelde erop dat zij momenteel niks in mijn smaak én budget hebben dat beschikbaar is in mijn maat. Vaak alleen de kleine maatjes of juist de hele grote en niet de "gangbare".

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:47

SuperAssie schreef:
Nouja niks is misschien een beetje overdreven :')
Ik doelde erop dat zij momenteel niks in mijn smaak én budget hebben dat beschikbaar is in mijn maat. Vaak alleen de kleine maatjes of juist de hele grote en niet de "gangbare".


Als ik zo je postuur zie, heb je niet een belachelijk grote maat en kom je aardig in de buurt van mijn maat. Ik kan heel wat leuke dingen vinden bij Wehkamp die netjes en degelijk zijn.

Moet het jouw smaak zijn? Want dan moet je eens gaan kijken waar ze bij het hotel in lopen... Je krijgt daar zeer waarschijnlijk te maken met bedrijfskleding. Moet dat per se jouw smaak zijn? Of ga jij laten zien dat je past in dat hotel?

Het is maar net wat jouw prioriteit heeft in dit gesprek en met welk doel jij dit gesprek in gaat.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Wat doe je met je haar op een sollicitatiegesprek..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 12:51

Over het algemeen heb ik maat 40/42 of L, echter wil ik op zo'n korte termijn geen extreem duur spul gaan kopen omdat het nog niet eens zeker is of ik de baan natuurlijk krijg.
Ik kon maar één foto van vinden van het personeel en dit is zwart/wit. Dus hier wil ik ook voor gaan(zwarte rok, witte blouse en zwarte blazer). Ik hou niet van printjes etc, en als ik gewoon basis spul wilde in mijn maat was ik al ruim 100 euro kwijt. Vind ik een beetje veel geld voor een outfit die ik nooit meer aan ga doen als ik de baan niet zou krijgen(in mijn vrije tijd kleed ik me erg casual dus zoiets zou ik niet zomaar aantrekken zonder aanleiding).

Maar goed, gelukkig heb ik dus nu een leenoutfit dus dat scheelt :)
Dan kan ik daarna rustig een keer de stad in of online kijken voor een outfit die beter bij mijn budget past.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Wat doe je met je haar op een sollicitatiegesprek..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:00

Als je de baan krijgt zal dat niet hoeven want dan krijg je toch een uniform, neem ik aan tenminste.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:21

Ik heb hele nette kokerrokken van de Vila gezien, 25 euro... Mocht je die willen bestellen, neem een maatje kleiner, ik heb dezelfde maat als jij. Blouse en een panty erbij hoeft samen niet duur te zijn hoor.

Alles bij elkaar zul je misschien niet opnieuw dragen. Maar het kan los van elkaar vaak prima casual gedragen worden hoor... Heb ik wel eens gedaan met een outfit voor een andere functie. Daar heb ik behoorlijk geld voor neergelegd, hield niet op met 200 euro. Maar niet geworden... Draag nog regelmatig onderdelen van die outfit. Je gaat nu voor zó basic, dat is altijd wel te combineren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 82 bezoekers