Inspiratie gezocht: naam Paddock Paradise?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Inspiratie gezocht: naam Paddock Paradise?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 20:38

Medio augustus kregen we na een half jaar dromen eindelijk de sleutel van een verwaarloosd perceel grond met een oude stenen schuur en houten voormalige koeienstal. We zijn hard aan het werk om hier een Paddock Paradise te realiseren voor een bescheiden kudde.

Het perceel is gelegen aan een straat met de naam Pannenhoef. De vorige eigenaar noemde zijn stal " 't Panhof" maar dat vind ik echt niet mooi! Ik denk eerder in de trant van een Ranch ofzo (qua naam he) met een link naar de straatnaam, Ierland (in basis is het allemaal begonnen voor mijn knappe Ierse Tinkerdame Cheerful Chubby), de natuur, het bos of kabouters (aangezien het ook een heerlijke plek is voor de kinderen om te spelen en ontdekken).

Wie denkt er mee en heeft wèl inspiratie voor een aansprekende naam?


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019



Kaatastrof

Berichten: 6258
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Inspiratie gezocht: naam Paddock Paradise?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:42

The Shamrock Ranch? :)

Shamrock is het bekende klavertje 4 uit de Ierse cultuur. Heeft dus ook wel te maken met de natuur en groen lijkt me.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Inspiratie gezocht: naam Paddock Paradise?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 17:51

Dankjewel voor je suggestie Jackytje! Ik vond 'm erg mooi passen maar vind de naam vrij hard klinken. Het mag wat vriendelijker en zachter misschien?

Andere suggesties en inspiratie is welkom :)


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Inspiratie gezocht: naam Paddock Paradise?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:54

Aghy betekent 'vriend van paarden' op zn Iers.

Geen idee hoe je dat in een PP naam wil gieten.
Het klinkt in ieder geval wel heel sprookjesachtig.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Inspiratie gezocht: naam Paddock Paradise?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 11:35

Enig idee hoe de uitspraak is van "Aghy", Iris?


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Inspiratie gezocht: naam Paddock Paradise?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:37

Ik vind het Panhof wel leuk :D We zijn in België/Nederland toch, waarom geen leuke Nederlandse naam?

Maar goed, jij moet het mooi vinden natuurlijk!

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Kidde
Berichten: 3444
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:42

Solleke_Noah schreef:
Ik vind het Panhof wel leuk :D We zijn in België/Nederland toch, waarom geen leuke Nederlandse naam?

Maar goed, jij moet het mooi vinden natuurlijk!

Haha ben ik het ook wel mee eens. Die Engelse namen vind ik altijd een beetje dom klinken :o

FjeLOVER
Berichten: 520
Geregistreerd: 20-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:46

Joyful Ranch
Capall Ranch

Misschien zijn die 2 iets?


Anoniem

Re: Inspiratie gezocht: naam Paddock Paradise?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:52

Ik vind Paddock Paradise Pannenhoef eigenlijk gewoon al een perfecte naam. Allitereert mooi en daardoor vergeet niemand hem meer. Namen zoals Starlight Stables zijn zo generiek dat iedereen ze vergeet zodra je ze gehoord hebt.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:01

Cheerful Paradise dan maar...

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 20:56

Solleke_Noah schreef:
Ik vind het Panhof wel leuk :D We zijn in België/Nederland toch, waarom geen leuke Nederlandse naam?


Dat is ook weer waar ja. En bij een Ranch denk ik ook al gauw aan uitstrekkende hectaaaaaares en zo groot zijn we niet :D

Misschien Paddock Paradise Pannenhoeve. En dan hopen dat we de schuur ooit tot echte 'hoeve' kunnen verbouwen ;)


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Inspiratie gezocht: naam Paddock Paradise?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:03

Klinkt zeker leuk! :)

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers