Verzorgshet wordt 'agressief' als ze aan het werk moet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurtje03
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-09-16

Verzorgshet wordt 'agressief' als ze aan het werk moet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 14:58

Hoi!
Ik zit met een klein probleempje, ik heb nu al een tijdje 2 verzorg shetlanders en ik ben super blij met ze! Maar ze zijn echt veel te dik, nu ben ik bezig met het longeren aanleren en heel erg veel wandelen. Ook gaan ze af en toe met de fiets mee en ben ik een beginsel aan het maken met grondwerk.
De oudste (14) pakt het allemaal prima op, en doet altijd vrolijk mee, maar de jongste (6) ziet het werken niet zo zitten.
Zolang ze aan een halstertje naast me mag lopen of lekker los in de wei mag spelen is er niks aan de hand, maar zodra ik wat van haar ga vragen (bijvoorbeeld draven tijdens het wandelen of longeren, maar ook bij het hoevenuitkrabben tijdens het poetsen) word ze 'agressief'. Ze begint te bijten, trappen, bokken en zelfs stijgeren....
De dierenarts is pas geweest voor de inenting en die kon niks vinden, dus aan haar gezondheid ligt het niet.
Hebben jullie hier ervaring mee, of zouden jullie weten wat ik nog kan proberen??

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Verzorgshet wordt 'agressief' als ze aan het werk moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:09

Dit is niet het antwoord wat je op bokt wil horen, maar ik heb dit ook gehad. Ik ben vrij groot maar was best onzeker, daar maakte 1 van de 2 gruwelijk misbruik van. Die liep op zijn achterbenen naar me toe met longeren, als ik hem met de zweep tikte dan werd hij alleen nog maar bozer. Die heb ik een keer een flinke schop verkocht en hard aan het werk gezet. En mijn zusje van toen 10 jaar oid kon er daarna prima mee longeren. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:11

MarlindeRooz schreef:
Dit is niet het antwoord wat je op bokt wil horen, maar ik heb dit ook gehad. Ik ben vrij groot maar was best onzeker, daar maakte 1 van de 2 gruwelijk misbruik van. Die liep op zijn achterbenen naar me toe met longeren, als ik hem met de zweep tikte dan werd hij alleen nog maar bozer. Die heb ik een keer een flinke schop verkocht en hard aan het werk gezet. En mijn zusje van toen 10 jaar oid kon er daarna prima mee longeren. :o

:x Zo een had ik er ook inderdaad, die was het longeren dan na 10 minuutjes gewoon zat omdat ze het saai vond en dan kwam ze met de mond wijd open op je af gerend om je te bijten. Die heeft ook een rotschop en een klap gekregen en toen was het goed...

fleurtje03
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 15:16

MarlindeRooz schreef:
Dit is niet het antwoord wat je op bokt wil horen, maar ik heb dit ook gehad. Ik ben vrij groot maar was best onzeker, daar maakte 1 van de 2 gruwelijk misbruik van. Die liep op zijn achterbenen naar me toe met longeren, als ik hem met de zweep tikte dan werd hij alleen nog maar bozer. Die heb ik een keer een flinke schop verkocht en hard aan het werk gezet. En mijn zusje van toen 10 jaar oid kon er daarna prima mee longeren. :o

Hmmm, misschien moet ik dat dan ook maar eens doen, ze word van de zweep inderdaad alleen maar bozer :') maar ben zo bang dat ook de harde aanpak niet werkt en dat ik dan met een oony zit waar ik niks mee kan -O-

Anoniem

Re: Verzorgshet wordt 'agressief' als ze aan het werk moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:22

Dan heb je het toch iig geprobeerd? Het klinkt als een dominantieprobleem en als een paard in de kudde wil laten zien dat hij de baas is vraagt hij dat ook niet vriendelijk, hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:24

Je weet wel 100% zeker dat de shet niet al hoefbevangen is of onderweg daar naar toe? Omdat je zegt dat ze veel te dik zijn...

Ik weet wel dat die van mij (die trouwens voor shetflessenkind prima luisterde normaliter), mij ook in mijn kont beet als ik haar hoeven wilde optillen, zodra ze hb was. Of dan ronduit agressief werd als ik het nog niet door had en ze toch mee moest op wandeling...

fleurtje03
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 15:25

Danique schreef:
Dan heb je het toch iig geprobeerd? Het klinkt als een dominantieprobleem en als een paard in de kudde wil laten zien dat hij de baas is vraagt hij dat ook niet vriendelijk, hoor!

Dat is waar, zal de volgende keer dat ze weer zoiets doet het eens proberen!

fleurtje03
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 15:29

ohjajoh6 schreef:
Je weet wel 100% zeker dat de shet niet al hoefbevangen is of onderweg daar naar toe? Omdat je zegt dat ze veel te dik zijn...

Ik weet wel dat die van mij (die trouwens voor shetflessenkind prima luisterde normaliter), mij ook in mijn kont beet als ik haar hoeven wilde optillen, zodra ze hb was. Of dan ronduit agressief werd als ik het nog niet door had en ze toch mee moest op wandeling...

Ik denk niet dat ze hoefbevangen is, ze loopt gewoon goed, ook opverharde weg. En ik neem aan dat de dierenarts het dan wel had gezien?!
Zal het in ieder geval de komende tijd in de gaten houden!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Verzorgshet wordt 'agressief' als ze aan het werk moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:41

Misschien even de regio noemen waar je woont, misschien kan een bokker je helpen? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:41

Ik zou het eerst met de eigenaar overleggen.

fleurtje03
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 15:55

[***] schreef:
Ik zou het eerst met de eigenaar overleggen.

De eigenaresse zit op kamers, dus is er niet heel vaak := maar volgend weekend is ze een weekje thuis dus dan ga ik dat zeker doen!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Verzorgshet wordt 'agressief' als ze aan het werk moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:05

Zeker doen hoor, ik zou daar als eigenaar wel graag overleg over hebben. Overigens ook fijn voor haar om te weten dat jij er zoveel tijd aan kunt en wilt besteden +:)+