Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 972
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 14:57

Hoi!

Leuk dat je komt kijken!

Het laatste weekend van september vond in Builth Wells, Wales, een grote Welsh Pony veiling plaats. Op dit tweedaagse evenement worden ca 500 pony's geveild. Een leuk evenement waar je, behalve heel veel pony's, ook heel veel bekenden ziet.

Samen met met twee hele gezellige meiden, hebben wij de reis naar Builth Wells gemaakt.
Woensdag op donderdag nacht zijn we vertrokken, met als eerste tussenstop Calais.
Zonder problemen hadden we al heel vroeg de boot (5.30 :z )
Bij aankomst in Dover weer hup de auto in en op weg naar Robinsons Equestrian, een leuke winkel waar ze prachtige aanbiedingen hadden. (Maar helaas niet wat ik zocht, of niet in mijn maat :( )
Vanuit hier was het maar 20 minuutjes rijden naar ons eerste stalbezoek, Springbourne en Blache stoeterij, vlak bij Newbury (Engeland).

Hier werden we met open armen ontvangen en kregen een handige flyer mee waar alle namen van de pony's op staan en welke merries een veulen aan de voet hebben lopen.
Als eerste kregen we de hengst Cascob Silver Ghost te zien, waar ik misschien wel één van mijn favoriete foto's van heb gemaakt.
Afbeelding

Vervolgens zijn we bij de merries met veulen gaan kijken. Het eerste wat ons opvalt is hoe vriendelijk de pony's allemaal zijn. Ze komen graag dichterbij om geaaid te worden en vinden het helemaal prima als wij de veulens vertroetelen. Tevens grappig om te vermelden, binnen 10 minuten na onze aankomst, komen er vrienden uit Nederland ook op bezoek om de pony's te zien. We hebben natuurlijk gezellig met zijn allen de rondleiding gedaan.
Afbeelding

Als laatste bezoeken we de weide met jeugd en guste merries. Na een voorstelronde (en de gekozen favoriet) mochten we ook nog even meemaken dat de merries een nieuw stuk weide er bij kregen. (Ze hadden alleen niet zo veel haast om naar het nieuwe gras te gaan -O- )
Afbeelding


VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 972
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 16:19

Oeps.. klinkte te vroeg op verzenden :+

Vanuit de Spingbourne en Blanche Stoeterij vervolgden wij onze weg naar Wales. Vlak bij Cardiff bezochten we de volgende stal. Namelijk Ringside, een stal die goed presteert op shows zowel aan de hand als onder het zadel. Zo doen ze dit jaar met 4 verschillende pony's mee aan de 'Horse of the Year Show'.
Na een warm welkom gaan we snel kijken wat voor moois ze in de stallen hebben staan. Ze hebben pony's in verschillende secties, namelijk B, C en D.
Hier op de foto Synod Rain Dancer, één van de pony's die mee mag doen met HOYS!
Afbeelding
We krijgen een rondleiding door de weide en sluiten af met een bezoekje aan Zorba, één van hun voormalige toppers!
Afbeelding

Inmiddels is het vroeg in de avond en gaan we naar de laatste stal waar we die dag hebben afgesproken. Namelijk naar Caederwen, Welsh Cobs, gelegen in Ebbw Vale.
Hier gaan we eerste kijken bij de veulens, deze zijn net gespeend en staan daarom op stal. Helaas is het daar te donker om foto's te maken.
Vervolgens stappen we in de auto en gaan we kijken bij de merries, die in het verderop gelegen Abergavenny lopen. Eerst worden we begroet door twee jeudige merries die lekker spelend met elkaar op ons af komen.
Afbeelding

Vervolgens gaan we naar een andere weide waar de volwassen merries lopen. Inmiddels is de zon aardig gezakt en krijgen we een prachtig schouwspel aan kleuren in de lucht!
Afbeelding
Afbeelding

Nadat we afscheid hebben genomen, snel door naar het huisje, waar we de komende nachten door zullen brengen.

Op vrijdag hebben we twee stalbezoeken op de planning staan.
Als eerste rijden we naar Blaenpennal, deze route voert ons door de Valley's, waar we van prachtige uitzichten genieten. De enige tip die ik mee kan geven: Zorg dat je tijd genoeg hebt! Helaas hadden wij geen tijd om te stoppen voor foto's.
In Blaenpennal bezoeken we de Pennal Stoeterij, in eigendom van voormalig voorzitter van het WPCS (Welsh Pony and Cob Society). Hier worden we heel hartelijk ontvangen en er wordt veel gelachen. Helaas heb ik geen toestemming om alle foto's te laten zien, maar ik mag wel dit plaatje delen van de bekende Welsh Cob hengst Gwenllan Brynmor.
Afbeelding

Vervolgens rijden we naar Llandysull, waar we op bezoek gaan bij de familie Jones, van de Friarly en Menai Stoeterij. Ook hier worden we hartelijk ontvangen en na een natje en een droogje stappen we in de jeep om de pony's te gaan bekijken. De Friarly/menai Stoeterij beschikt over een enorme hoeveelheid pony's en ze hebben dan ook alle types welsh pony's die er zijn.
We beginnen met onze tour bij de weide met de sectie A merries met veulen. Ik heb ze geprobeerd te tellen, maar het waren er echt te veel.
Afbeelding
Vervolgens brachten we ook nog bezoekjes aan de secties B, C en D. Ieder type loopt in zijn eigen kudde en bij de sectie B liep ten tijde van ons bezoek ook nog een hengst er bij. (Wiens naam ik helaas vergeten ben :+ )
Afbeelding

In de avond hebben we nog heerlijk genoten van een lekkere pub maaltijd en zijn we lekker op tijd naar bed gegaan.

Inmiddels is het al weer zaterdag! De eerste dag van de Fayre Oaks veiling. We beginnen de dag met een heerlijk ontbijt! Hierna stappen we in de auto op weg naar het Royal Welsh terrein, waar de veiling gehouden wordt. Eenmaal aangekomen lopen we eerst door de stallen, bekijken de pony's en strepen onze favorieten aan in de catalogus. Vervolgens nemen we plaats op de tribune en weerstaan de verleiding om te bieden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de avond bezoeken we ook nog de High Flyer Sale, een gedeelte van de veiling waar de absolute toppers voorbij zullen komen. Pony's die zich door prestaties bewezen hebben. Na afloop van de High Flyer vind er nog een feestje plaats bij de ingang van de veilinghal.

Ook op zondag gaan we weer naar de veiling toe, hoewel we niet op het oog hebben om iets te kopen. Ik ben er inmiddels wel achter, dat de veiling vooral een heel sociaal gebeuren is. Je krijgt volop de kans om met iedereen te praten, er is geen stress en vooral genieten van alles wat er gebeurd.
Helaas moeten we voor het einde gaan, anders zullen we onze boot missen.

Helaas hebben we op de terugweg op meerdere plaatsten last van file, waardoor we niet één maar maar liefst twee boten gemist hebben. Rond 5 uur 's ochtends was ik eindelijk thuis en ben lekker in bed gekropen met de mooiste herinneringen :)

Bedankt voor het lezen!
Stiekem ben ik al weer de volgende plannen aan het maken voor een bezoek aan Wales <3

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:55

Mooi verslag, blijft altijd weer een mooie ervaring!

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Eilinora

Berichten: 11911
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 07:44

Springbourne...mijn meest favouriete pony,s en ook het basisbloed voor mijn fokkerij!

Super gaaf verslag viv!

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 972
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 10:04

Thanks :)

Ik moet wel zeggen dat ik mij enorm verbaasde over de kwaliteit bij springbourne. Behalve de C-lijn zat er weinig bijzonders tussen

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:06

Leuk overzichtje zo Vief! Was een super weekendje!

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 972
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 19:56

Dank je Aniek! Was echt super gezellig!
Kan niet wachten op jou foto's!

Kimm4

Berichten: 791
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:21

Viel de kwaliteit tegen muv de springbourne c lijn Vivian?

http://www.stalscheerdonk.weebly.com
Welsh mountain pony's
Ter dekking: de super bewegende, zwarte welsh A hengst, Perlhof Gable! (V. Kampioenshengst Powys Shon)

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:05

BEU > ITP

De Turtle.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:29

VivianHesen schreef:
Dank je Aniek! Was echt super gezellig!
Kan niet wachten op jou foto's!

Hihi als ik daar ooit aan toe kom :P

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 972
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 21:43

Kim, over het algemeen via de kwaliteit inderdaad tegen bij springbourne. We hebben bij de andere stallen ook erg mooie pony's gezien :)

Pumpkins

Berichten: 3145
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:54

Leuk verslag, heerlijke reis. Kunnen we allemaal een beetje meegenieten dankzij de mooie Foto's!

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:58

Daar zitten bekend foto's bij.. :D

Mooi verslag!! Zo'n veiling zou alleen echt niks voor mij zijn.. Ik zou thuiskomen met de boodschap: "hoi schat, kijk ik heb 20 welshjes gekocht.." :')

<3 Sneakers <3

Anoniem

Re: Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:05

Ik vond dit nou echt een leuk verslag incl. prachtige foto's :) Voelde even alsof ik er zelf bij was, bedankt :D

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 972
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 10:15

Dank jullie wel :)

Nine, het scheelt dat je ter plekke moet betalen :P

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:21

Wauw, mijn twee grootste liefdes bij elkaar, Wales en paarden <3
Heb je volgend jaar plek voor nog iemand <<)

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 972
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Hey Ho, Hey ho, off to Fayre Oaks we go!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 12:21

Haha, waarschijnlijk ga ik volgend jaar naar de royal welsh show. Dus dan heb ik geen tijd om nog stoeterijen te bezoeken :(

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:25

VivianHesen schreef:
Dank jullie wel :)

Nine, het scheelt dat je ter plekke moet betalen :P



Hele jaar sparen.. :D

<3 Sneakers <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers