Wie herkent dit?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lestrange01

Berichten: 2788
Geregistreerd: 20-01-14

Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 20:06

Hallo :)

Ik ben een zestienjarige meisje dat al twee jaar met een depressie leeft. Die nu acht maanden opgenomen is en over twee weken eindelijk met ontslag mag. Maar mijn therapeuten, psycholoog en ik kunnen over een ding maar geen duidelijkheid krijgen

Mijn depressie heb ik al twee jaar, maar vermoedelijk heb ik mijn hele leven al last gehad van deze wisselingen. Een periode waarin ik mild depressief ben en dan uit het niets een korte periode van zware depressie, waarin ik daadwerkelijk niets kan. Niet uit mijn bed komen, geen berichtjesprake sturen. Bij elke vraag raak ik in paniek en moet ik huilen.

Ik heb altijd gedacht dat hier geen patroon in zat, maar omdat ik mijn stemming dagelijks bij moet houden begon ik een heel strak patroon te zien. Tussen de 45 en 48 dagen van milde depressie waarin ik "oké" kan functioneren. En dan gevolgd Door 13 dagen van een zware depressie.

Mijn menstruatie heeft hierop geen invloed, stress niet, verandering van situaties niet. Als er iets ergs gebeurt in die 45 dagen dan ga ik er bijna net zo goed mee om als een niet depressief persoon. En tijdens mijn slechte periode kan dan ook niets beïnvloeden dat ik me beter voel.

Nu was ik dit dus vergeten bij te houden toen ik me vandaag plotseling over vallen voelde Door een extreem leeg en zwaar gevoel. Ik was aan het huilen en kon niets, had nog minder eetlust dan gewoon.. Dus ik begon te rekenen.. Ja hoor, tussen 6 en 9 oktober zou mijn slechte periode weer beginnen... precies op tijd.

Herkent iemand dit? Ik moet er wel bij zeggen dat ik autisme heb dus dat dat eventueel invloed kan hebben, maar daar heb ik nog niet iets van gehoord..
Weet iemand misschien waar die slechte periode toch door kan komen?


Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:09

Heb je je behandelaren al hierover benaderd?

Lestrange01

Berichten: 2788
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 20:11

Nayomie schreef:
Heb je je behandelaren al hierover benaderd?


Al meerdere keren, die hebben het erover gehad en de mogelijkheden bekeken maar hadden ook totaal geen idee waar het vandaan zou kunnen komen. Behalve dat het dan iets zou zijn wat mijn lichaam/hoofd niet goed doet, maar wat het dan precies was wisten zij ook niet.

Lente
Berichten: 27752
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:58

Wat een bijzondere situatie TS.
Maarrrr ik zie wel mogelijkheden! Denk je dat je je kan voorbereiden op het donker omdat je weet wanneer het komt? En denk je dat de wetenschap dat het maar 1,5 week duurt je zou kunnen helpen om het te doorstaan? Je weet dat er een einde aan zit zeg maar.

Heb je wel eens gekeken (of nagevraagd bij iemand die erin zit) of het toevallig samenvalt met de stand van bepaalde planeten?
Of misschien is er een bepaalde soort cellen in je leven met levensduur x wat overeenkomt?

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ze je eens een volledig bloedbeeld hebben afgenomen tijdens de verschillende periodes?

mysa

Berichten: 10378
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:04

Zoek eens op RBD (recurrent brief depression) of intermittent depression.

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:18

Wat een bijzonder patroon en wat knap van je dat je tijdens die 45 dagen ook slechte situaties weet te handelen.

Blijf zoeken samen met je hulpverleners naar oorzaken, maar ook naar wat helpt (al is het maar dat je je een heeeel klein beetje minder slecht voelt).

Mocht je je hart willen luchten, mijn pb box staat altijd open

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Lestrange01

Berichten: 2788
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 21:39

Lente schreef:
Wat een bijzondere situatie TS.
Maarrrr ik zie wel mogelijkheden! Denk je dat je je kan voorbereiden op het donker omdat je weet wanneer het komt? En denk je dat de wetenschap dat het maar 1,5 week duurt je zou kunnen helpen om het te doorstaan? Je weet dat er een einde aan zit zeg maar.

Heb je wel eens gekeken (of nagevraagd bij iemand die erin zit) of het toevallig samenvalt met de stand van bepaalde planeten?
Of misschien is er een bepaalde soort cellen in je leven met levensduur x wat overeenkomt?

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ze je eens een volledig bloedbeeld hebben afgenomen tijdens de verschillende periodes?


Ik ben zelf best geïnteresseerd in astrologie eigenlijk, maar er is zoveel verschillende dingen dat ik het lastig vind om er zicht op te krijgen, het was wel al iets wat in me opgekomen was

En het idee dat het maar 13 dagen duurt zorgt er bij mij wel voor dat ik iets heb om naar uit te kijken, dus daar heb ik vooral veel hou vast aan


mysa schreef:
Zoek eens op RBD (recurrent brief depression) of intermittent depression.


Ik heb er nu een beetje over gelezen en bedankt! Het klinkt heel erg bekent en ik zal het aan mijn behandelaar voorleggen :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chinas, chinnie, meiske04 en 36 bezoekers