Onze eerste strandrit!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Onze eerste strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 19:19

Afgelopen week (woensdag om precies te zijn) zijn Zorro en ik met een vriendin en haar paard naar het strand geweest. Het was een rit van ongeveer 15 kilometer door de duinen en natuurlijk het strand. Ondanks de 22 jaar levenservaring van mijn paard vond hij het wel heel spannend, dus heb ik aan het begin een stuk meegelopen en toen we aankwamen bij het strand moest ik ook even afstappen om hem meer steun te kunnen geven. Ik wist niet of hij ooit al eerder op het strand is geweest dus ik ben er van uitgegaan dat het zijn eerste keer was, het was in ieder geval onze eerste strandrit samen :) We hadden gelukkig heel veel mazzel met het weer :o

Het was echt een onwijs gave ervaring en de wind had hem schijnbaar flink wakker gemaakt want in de duinen gingen de twee oudjes op de terugweg racen (beide paarden zijn 20+). Ze hadden er zoveel plezier in en waren aan het einde ook flink bezweet dus de zweetdekens waren geen overbodige luxe.

Trailer in en uit ging op beide locaties echt super goed, had ik niet verwacht aangezien ik slechts 1 keer met hem de trailer ben op- en afgegaan en dat was toen ik hem kocht 1,5 jaar geleden :=
Spoiler:
(heb helaas geen trailer anders had ik dat geoefend en als hij er niet op was gegaan die dag - dan had ik gewoon geen strandrit gemaakt)


Na afloop van de rit heeft hij nog gerold in het zand daar. Dat vond hij wel lekker na al dat zweten.
En dan nu de foto's :D

Aankomst <3
Afbeelding

Hij was mega dapper! Durfde gewoon voorop te lopen op onbekend terrein *\o/*
Afbeelding

Hekje - eerste keer schrok hij van het dichtvallen :')
Afbeelding

Afgestapt, hij durfde niet alleen naar beneden vanaf de duinen - ook niet achter het andere paard aan
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schelpen :D
Afbeelding

Oeeh dat is zout!
Afbeelding

En toen was het tijd om weer op te stappen *\%/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dankjewel voor het kijken! Als je ooit de kans krijgt om naar het strand te gaan, ik zeg: doen! :D

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly


xLoki

Berichten: 3484
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Onze eerste strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:22

Hartstikke leuk zeg! Je paard ziet er ook heel relaxed uit. :)
En mooie 'outfit' hebben jullie met je touwhalster en zadel!

Zou ik mogen vragen welk strand dit is? :)

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 16:20

xLoki schreef:
Hartstikke leuk zeg! Je paard ziet er ook heel relaxed uit. :)
En mooie 'outfit' hebben jullie met je touwhalster en zadel!

Zou ik mogen vragen welk strand dit is? :)


Dankjewel voor het compliment, zowel de outfit maar zeker ook of vooral dat hij er relaxed uit. Op de grond is het totaal geen probleem maar als ik er op zit ben ik in eens "weg" volgens hem en dan is alles weer eng. Dat wordt gelukkig steeds beter *\o/*

Dit is bij Wassenaar (ons startpunt), we reden richting de Pier van Scheveningen.

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Re: Onze eerste strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:28

Super leuk! Voor herhaling vatbaar?

Rij ITP Nieuw clinic!; bij Jill Huijbreghts
Volg ons op youtube; Iedere zaterdag een nieuwe video
Volg ons ook op Instagram

Anoniem

Re: Onze eerste strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:29

Gaaf zeg :D

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Onze eerste strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 13:36

@Papilio: ja zeker voor herhaling vatbaar :D ik hoop volgend jaar weer ^^
@_Dominique: Echt wel! Ik heb hier alleen maar bos, zandverstuiving is wat verder weg hoop daar ook nog eens te rijden :o

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Onze eerste strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:40

Wat gaaf zeg! En ik vind het ook heel tof dat je hem volledig op zo'n simpel touwhalster hebt kunnen rijden, ondanks dat hij zo vrolijk was van de wind en het onbekende terrein.

langedeel

Berichten: 46
Geregistreerd: 22-06-16

Re: Onze eerste strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:51

gaaf!

Dag lieve siets 19-9-2016

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Onze eerste strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:56

Super vet! Zeker voor herhaling vatbaar?
Moesten jullie lang met de trailer onderweg?

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 18:10

@Joyce2: Als iemand mij anderhalf jaar geleden gezegd had dat dit zou lukken had ik ze ook niet geloofd :+ (waren ook af en toe wel momenten dat ik dacht: oh god daar gaan we - daar heb ik dan weer een verlenging van mijn arm, de stick, voor nodig omdat ik hem ook niet te veel aan zijn neus wil trekken :o )

@Langedeel: Mega :D

@Nanda1980: Hmm daar moet ik even over nadenken hoor of het voor herhaling vatbaar is <<) ...Denkt na... JAA *\%/* De heenreis was 1 - 1,5 uur. Weet het niet meer precies en de terug weg stonden we in de file -O- arme paarden, volgens mij duurde dat 20 minuten.

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Onze eerste strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:50

Leuk hoor! En wat fijn dat hij zo braaf was ondanks dat hij het toch wel spannend vond!

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Re: Onze eerste strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:54

Ik dacht al te zien dat dit bij wassenaar is! Is voor mij op rijafstand met m'n paard.
Wat zien jullie er super relaxt uit. Welk barefoot zadel heb jij? (lijkt het iig op)
Fijn dat jullie genoten hebben!

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Onze eerste strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 19:06

@BrittS: Dat was inderdaad heel erg fijn, hij deed ontzettend zijn best. Super trots natuurlijk op hem :D

@Amyyy55: Wow super gaaf dat dat gewoon in jullie achtertuin ligt, bij wijze van spreken natuurlijk ;) Ga je veel naar het strand :o Dit is een zadel van Bosrand, helaas geen Barefoot |( , het is een Look-a-like van de Barefoot Arizona Nut. Barefoot zadel staat op mijn verlanglijstje :list: maar met een goede pad en inlages (die zijn wel van barefoot) is dit zadel ook prima voor hem.

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly


amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:12

xxdomiixx schreef:
@BrittS: Dat was inderdaad heel erg fijn, hij deed ontzettend zijn best. Super trots natuurlijk op hem :D

@Amyyy55: Wow super gaaf dat dat gewoon in jullie achtertuin ligt, bij wijze van spreken natuurlijk ;) Ga je veel naar het strand :o Dit is een zadel van Bosrand, helaas geen Barefoot |( , het is een Look-a-like van de Barefoot Arizona Nut. Barefoot zadel staat op mijn verlanglijstje :list: maar met een goede pad en inlages (die zijn wel van barefoot) is dit zadel ook prima voor hem.


Mijm fjord is pas 6,5 dus ik rij nog niet heel lang met hem buiten. Wegaan nu wel steeds verder en vaker naar het strand. :) hij is nog een beetje onbehouden op het strand xD
Ziet er wel uit als een mooi zadel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers