Hooi net 2cm mazen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pauley

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Hooi net 2cm mazen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 18:41

sorry als het hier verkeerd staat

Hallo allemaal,

bij mij op stal hebben we hooi netten met mazen van 3cm maar daarmee hebben ze het hooi veel te snel op, dus nou wouden we misschien hooi netten kopen met mazen van 2cm.
Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben?


Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Hooi net 2cm mazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:26

Ik heb wel eens op Bokt gelezen dat mensen twee 4cm-netten over elkaar heen deden. Misschien kan je dat (of één 4cm-net en één 3cm-net) proberen voordat je wat aanschaft?

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Hooi net 2cm mazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:32

Hier goede ervaringen met de 2x2 netten :)

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:38

Het ligt er maar net aan wat voor paarden en wat voor hooi je hebt. Als je heel fijn, kort hooi hebt (maar waarom zou je zulk hooi willen voeren) zou het best wel eens kunnen werken. Ik heb 3 x 3 mazen. Daar heeft mijn ruin nét genoeg geduld voor. Van 2 x 2 wordt hij gefrustreerd.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Pauley

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 19:56

Fish_n_Chips schreef:
Ik heb wel eens op Bokt gelezen dat mensen twee 4cm-netten over elkaar heen deden. Misschien kan je dat (of één 4cm-net en één 3cm-net) proberen voordat je wat aanschaft?


we hebben geprobeerd om twee 3×3 netten over eklaar te doen maar die gaten gaan op elkaar zitten dus maakt het nog niet zo veel uit.

Pauley

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Re: Hooi net 2cm mazen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 19:57

gypsy en koper
bedankt voor jullie reactie! :)


MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Re: Hooi net 2cm mazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:00

Hier werkt het goed, zijn wel shetlandertjes :D
Maar ze doen hier toch echt wel 1 uur langer over het eten *\o/*

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Hooi net 2cm mazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:06

Ik heb Tinkers en meestal vrij grof hooi, maar ze kunnen er prima uit eten en ze doen er langer over dan uit de netten met grotere maas.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:11

Mijn vorige paard kreeg ook een fijnmazig net. Hij werd er ook niet heel blij van, , getuige de gaten die hij in het net beet.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Hooi net 2cm mazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:43

Ik gebruik slowfeeders met 2x2cm (zowel buiten als in de stal) en dat gaat prima.
Ook met zeer grof natuurhooi.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

tamary

Berichten: 29155
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hooi net 2cm mazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:54

Als het hooi/voordroog te lekker is, eten ze er sneller van en slopen ze meer. Geef een afgepaste hoeveelheid hooi en daarnaast (aparte netten, anders versmeren ze het enkel) stro. Gerstestro of haverstro wordt ook wel voor voeren gebruikt, maar als ze wel netjes op gewicht zijn, etc. en toch niet willen stoppen met eten kan je tarwestro overwegen (minder aantrekkelijk). Zorg bij het voeren van stro wel altijd voor genoeg drinkwater, anders zit je mogelijk met verstoppingen en de ellende die daar bij hoort.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Pauley

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 20:56

allemaal super bedankt voor jullie reacties!

er niet zulk heel lang hooi gevoerd (hier op liefst geen commentaar wat ik heb geen invloed op het hooi)

Pauley

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 21:05

tamary schreef:
Als het hooi/voordroog te lekker is, eten ze er sneller van en slopen ze meer. Geef een afgepaste hoeveelheid hooi en daarnaast (aparte netten, anders versmeren ze het enkel) stro. Gerstestro of haverstro wordt ook wel voor voeren gebruikt, maar als ze wel netjes op gewicht zijn, etc. en toch niet willen stoppen met eten kan je tarwestro overwegen (minder aantrekkelijk). Zorg bij het voeren van stro wel altijd voor genoeg drinkwater, anders zit je mogelijk met verstoppingen en de ellende die daar bij hoort.


mijn paarden staan in een kudde 24/7 buiten s zomers op het land en s nachts in de paddock met stro te eten. s winters staan ze ze 24/7 in de paddock met schuil stal. De paarden(zijn met z'n 4en) hebben 4 hooi netten en de pony's (zijn met z'n 2en) hebben 2 hooi netten.

Verder heb ik niks te zeggen over het voer beleid.

octavodia
Berichten: 303
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Hooi net 2cm mazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:20

Ik heb een fries en een tinker, en wij voeren uit netten met 2x2 cm mazen. Ze zijn er ontzettend handig mee. Ik heb ook een bak waar ik wat los hooi in doe, dan kunnen ze kiezen, maar gek genoeg kiezen ze altijd voor de netten. Ze vinden blijkbaar het pielen en peuteren erg leuk, het gaat ze ook heel goed af. Ik vind het erg goed werken. Geen gefrustreerde paarden.

igesz
Berichten: 29
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Hooi net 2cm mazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:56

Waar kopen jullie die hooi netten want de meeste zijn groter

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 23:00

igesz schreef:
Waar kopen jullie die hooi netten want de meeste zijn groter

Ik heb een aanhangwagennet in 6 stukken geknipt en daar hooinetten van gemaakt. Is echt een topnet! 's Ochtends en 's avonds prop ik mijn netten vol en meestal zit er bij de volgende voerbeurt dan in een paar er van nog een bodempje. Ik heb 6 netten voor 2 paardjes (IJslander en shetlandpony). Ik zal even kijken of ik die webshop nog voor je kan vinden.

Edit: hebbes. Deze heb ik: http://www.aanhangwagendirect.nl/150-x- ... anger.html

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Pauley

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 07:45

Koper schreef:
igesz schreef:
Waar kopen jullie die hooi netten want de meeste zijn groter

Ik heb een aanhangwagennet in 6 stukken geknipt en daar hooinetten van gemaakt. Is echt een topnet! 's Ochtends en 's avonds prop ik mijn netten vol en meestal zit er bij de volgende voerbeurt dan in een paar er van nog een bodempje. Ik heb 6 netten voor 2 paardjes (IJslander en shetlandpony). Ik zal even kijken of ik die webshop nog voor je kan vinden.

Edit: hebbes. Deze heb ik: http://www.aanhangwagendirect.nl/150-x- ... anger.html


Dat hebben wij ook *D alleen komen die van ons uit duitsland (paard staat in Duitsland ongeveer 2km over de grens)

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Hooi net 2cm mazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:33

Mijn moeder maakte zelf hooi netten van stro touwtjes. Dan kan je ze net zo groot maken als je wil. Moeilijk is het niet en nog gratis ook!

wie zijn buisje lapt met leugens
vind, al lapt hij dag en nacht
toch altijd weer nieuwe gaatjes
daar waar hij niet had verwacht

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Hooi net 2cm mazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:40

Ik heb ze van Equiculinair en de paardendrogist.
Om frustratie te voorkomen hebben wij 1 net met grote maas, 1 met 3x3 en 1 met 2x2. Dat werkt erg goed :j
Dan hebben ze toch wat te eten dat sneller gaat en kunnen ze daarna wat meer knabbelen en moeten ze wat meer moeite doen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 09:02

Koper schreef:
Het ligt er maar net aan wat voor paarden en wat voor hooi je hebt. Als je heel fijn, kort hooi hebt (maar waarom zou je zulk hooi willen voeren) zou het best wel eens kunnen werken. Ik heb 3 x 3 mazen. Daar heeft mijn ruin nét genoeg geduld voor. Van 2 x 2 wordt hij gefrustreerd.


Omdat je oude paard dat langstengelige hooi niet meer weg krijgt? :D Ik ben er in ieder geval naarstig naar op zoek omdat er in de winter vaak 1 zak grasmix per 2 dagen doorheen gaat.

Ik heb in het verleden alleen maar 3x3 mazen gebruikt, die van mij was altijd al een rustige eter die stopte als hij vol zat.

Pauley

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Re: Hooi net 2cm mazen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 20:50

Bedankt voor alle reacties! *D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers