Zoektocht naar een nieuwe cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Zoektocht naar een nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 19:44

Helaas moet ik opzoek naar een nieuwe cap en dat blijkt nogal een opgave te zijn.

Mijn hoofd is smal aan de zijkant maar wel lang van voor naar achteren. Huidige capmaat 58.
Ik ben opzoek naar een cap die aan de volgende punten voldoet
* smal model, cap is al snel kolossaal bij mij.
* beetje "ouderwets" die nieuwe hippe modellen vind ik niet mooi.
* niet over de top duur, Een KEP ligt niet in het budget en aangezien ik een jong paard rijd wil ik het risico op zo'n dure cap niet nemen.
* Kleur: zwart, grijs of combi van deze kleuren.

Ondanks dat ik nog geen wedstrijden start met huidige paard heb ik wel foto's van mijn dekje en jasje.
Blauw met grijs
Afbeelding

Dekje
Afbeelding

Foto van mijn hoofd+ cap :+
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 8445_o.jpg

Heb tevens als reserve nog wel een normaal zwart jasje en effen witte dekjes.

Wie o wie kan mij iets vertellen over bijvoorbeeld de pasvorm van de volgende cap? Of hebben jullie nog andere sugesties wat misschien in mijn zoekplaatje valt.

BR Rijhelm Safety Zenith EN-1384 Grijs
https://cdn.agradiservices.net/products ... ca44ae.jpg

[/list][/size]


koenborias

Berichten: 942
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Zoektocht naar een nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:24

BR heeft tegenwoordig hele mooie en niet al te dure cpas die hier mooi bij passen!

koenborias

Berichten: 942
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Zoektocht naar een nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:24

Harry's Horse trouwens ook, en natuurlijk Uvex!

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Zoektocht naar een nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:43

Mooi setje, maar inderdaad moeilijk een passende cap erbij te vinden!

Omdat ik zelf ook een beetje aan het rondkijken ben, kwam ik Scharf tegen op Instagram (www.scharfuk.com/scharfuk op Instagram).
Eens een andere naam in de mix. Het is volgens mij een heel jong merk, maar misschien zijn er al wat mogelijkheden. Cap die je zelf kunt samenstellen. Lijkt op de Harry Horse Challenge cap. Volgens mij standaard prijzen rond de 200£, dus niet echt goedkoop.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 06:33

Ik ga vanmiddag even een instagram aanmaken om eens te kijken, want de link doet het niet.

BR vind ik voor het oog wel erg mooi, maar hier in de buurt liggen ze niet vaak in de winkels en ik vraag mij af of de cap niet erg groot is voor mijn hoofd.

Uvex vind ik persoonlijk te modern voor mijn smaak. Harry's horse moet ik even bekijken, sommige daarvan vallen helaas erg groot (die nieuwe cap met verwissel stuk maakt mij net een champion :') )

Wel heb ik de cap nog gevonden die ik nu heb, maar twijfel of ik daar voor ga.
https://www.agradi.nl/kavalkade-cap-saf ... ijs-58.htm

[/list][/size]

xxxmh

Berichten: 3479
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Zoektocht naar een nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:31

Ik heb ook een smal hoofd en de harry's horse caps zijn voor mij te rond. Ik Had hiervoor de br zenith en heb sinds vorige week de br viper patron. De caps met de nieuwe veiligheidsnorm vg1 (dacht ik) zien er allemaal groter uit omdat de cap zelf dikker is. De cap die ik nu nieuw heb ziet er ook indd wat groot uit maar mistaat niet

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Zoektocht naar een nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:42

Ik heb ook een ovaal hoofd en bij mij zitten de Global caps redelijk goed. Heb nu een Uvex en die zit perfect maar dat is zo'n nieuw model.

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:55

__denise schreef:
Mooi setje, maar inderdaad moeilijk een passende cap erbij te vinden!

Omdat ik zelf ook een beetje aan het rondkijken ben, kwam ik Scharf tegen op Instagram (http://www.scharfuk.com/scharfuk op Instagram).
Eens een andere naam in de mix. Het is volgens mij een heel jong merk, maar misschien zijn er al wat mogelijkheden. Cap die je zelf kunt samenstellen. Lijkt op de Harry Horse Challenge cap. Volgens mij standaard prijzen rond de 200£, dus niet echt goedkoop.


www.scharfuk.com
Scharfuk op Instagram
:D

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:35

HH (Harry's Horse) concorde navy! Veel caps zijn voor mij te bol, dan wordt het zo ^), maar deze niet. Hij heet dan wel navy, maar het is heel grijzig blauw. Van de foto is niet helemaal in te schatten hoe het in het echt staat op je jasje.. Ik zou je jasje iig wel meenemen bij het passen / uitzoeken van een cap!

Afbeelding

edit: prijs is rond de 100 euro, nu bij de agradi in de aanbieding https://www.agradi.nl/harrys-horse-veiligheidscap-concorde-navy-m-l.htm
Laatst bijgewerkt door jorretje op 05-10-16 15:47, in het totaal 2 keer bewerkt

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

angelastolk

Berichten: 579
Geregistreerd: 27-07-13
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Zoektocht naar een nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:39


mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Zoektocht naar een nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:41

Ik zag net 20% korting op alle caps bij Epplejeck, misschien de moeite waard om even langs te gaan en er een paar te passen? Weet je snel genoeg wat wel en wat niet lekker zit!

xxxmh

Berichten: 3479
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:45

jorretje schreef:
HH (Harry's Horse) concorde navy! Veel caps zijn voor mij te bol, dan wordt het zo ^), maar deze niet. Hij heet dan wel navy, maar het is heel grijzig blauw. Van de foto is niet helemaal in te schatten hoe het in het echt staat op je jasje.. Ik zou je jasje iig wel meenemen bij het passen / uitzoeken van een cap!

[ Afbeelding ]

edit: prijs is rond de 100 euro, nu bij de agradi in de aanbieding https://www.agradi.nl/harrys-horse-veiligheidscap-concorde-navy-m-l.htm


Heb deze ook gepast op mijn smalle hoofd. Stond echt perfect alleen te rond voor mijn voorhoofd dus knelde het meteen af, echt balen want het is echt een mooie cap!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Zoektocht naar een nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 20:30


[/list][/size]

xxxmh

Berichten: 3479
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:38

miss_lizje schreef:
Ik ga zeker nog langs Epplejeck om te passen. Via internet kopen vind ik toch wel een beperking ivm passen.

Vraag betreft HH concorde cap: kan je knot hier ook nog netjes onder?

Iemand nog ervaringen met onderstaande caps?
https://www.agradi.nl/harrys-horse-veil ... ijs-62.htm

https://www.agradi.nl/horka-veiligheids ... ite-60.htm

http://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/veil ... 10312.html


De onderste had ik maar dan met swarovski, heerlijke cap maar echt een zweethoofd krijg je erin (geen goede ventilatie)

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Fudge

Berichten: 1018
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:53

Ik heb sinds kort ook de onderste van BR en had daarvoor dezelfde als jouw huidige cap. Ik vind de BR een erg fijne cap en vind hem ook minder zweten, bijkomend voordeel is dat je bij deze wél de voering er uit kunt halen en drogen/wassen. Ik zou de cap trouwens wel echt gaan passen, ik heb bij deze 3 maten kleiner dan de mijn oude cap :')

L0veMyHorse

Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Re: Zoektocht naar een nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:13

Ik heb de BR Zenith, dan wel met steentjes en glitter maar de cap is dezelfde als die jij noemt. Ik heb ook een vrij smal hoofd en ik vind het een erg fijne cap! Zit voor mij heel lekker en krijg er geen zweet hoofd in :)

Niet creatief genoeg om een leuk onderschrift te bedenken.. :)


miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 18:48

L0veMyHorse schreef:
Ik heb de BR Zenith, dan wel met steentjes en glitter maar de cap is dezelfde als die jij noemt. Ik heb ook een vrij smal hoofd en ik vind het een erg fijne cap! Zit voor mij heel lekker en krijg er geen zweet hoofd in :)


Heb vandaag de BR Zenith gepast. Van een cap maat 58 naar 56. Zo veel verschil kan er dus zitten in merken. :wow: Helaas niet kunnen kopen omdat Epplejeck Rotterdam de BR caps terugsturen naar de fabriek voor controle.
Via internet momenteel ook niet goed te vinden. Nu dus nog even twijfelen of het zwart of grijs wordt en met of zonder steentjes.

[/list][/size]

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:04

Ik heb ook een ovaal hoofd en na veel passen uitgekomen op Charles Owen, een donkerblauwe Wellington :) Als je hem met korting koopt is ie nog best betaalbaar!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:09

Ik wilde ook een Charles Owen voorstellen, hele fijne caps als je een smal hoofd hebt :j

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 19:20

Charles Owen vind ik om te zien ook mooie caps, maar het prijskaartje vind ik minder leuk. De goedkoopste die ik heb gezien vond ik in vergelijking met andere caps ook nog karig afgewerkt.

[/list][/size]

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:22

Welke heb je gezien? :) Ik heb zelf een Hampton, die is eigenlijk veel beter afgewerkt dan alle andere caps die ik in het verleden gehad heb.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 07-10-16 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:22

jorretje schreef:
HH (Harry's Horse) concorde navy! Veel caps zijn voor mij te bol, dan wordt het zo ^), maar deze niet. Hij heet dan wel navy, maar het is heel grijzig blauw. Van de foto is niet helemaal in te schatten hoe het in het echt staat op je jasje.. Ik zou je jasje iig wel meenemen bij het passen / uitzoeken van een cap!

[ Afbeelding ]

edit: prijs is rond de 100 euro, nu bij de agradi in de aanbieding https://www.agradi.nl/harrys-horse-veiligheidscap-concorde-navy-m-l.htm

Ja! Heb ik! En ook ik heb net als de TS een smal en lang hoofd. Deze cap zat mij tot mijn verbazing erg goed. De BR pasvorm zit bij mij voor geen meter en lijken nogal groot op mijn hoofd. De kleur van de HH cap is idd meer grijzig dan echt zwart.

langedeel

Berichten: 46
Geregistreerd: 22-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:23

ik heb er eentje van qhp vind hem erg mooi, en ook niet zo groot op je hoofd :+

Dag lieve siets 19-9-2016

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 19:36

Laurie schreef:
Welke heb je gezien? :) Ik heb zelf een Hampton, die is eigenlijk veel beter afgewerkt dan alle andere caps die ik in het verleden gehad heb.


http://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/veil ... _8245.html

Deze heb ik gepast, maar vind de bandjes "goedkoop" afgewerkt.

De HH concorde heb ik ook gepast. Maar vind de draaiknop niet prettig geplaatst. Als hij geen draai systeem had gehad was hij zeker ook in mijn top 3 gekomen.

[/list][/size]

xLiez

Berichten: 1890
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Zoektocht naar een nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:42

BR heeft inderdaad hele fijne caps! De nieuwe caps van HV POLO zijn ook erg tof alleen weet ik niet hoe die vallen. Ik wil zelf namelijk een nieuwe van HV POLO kopen, maar moet hem nog passen ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 59 bezoekers