Haar doneren, wel of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 14:25

Hoi allemaal! (ik heb een topic over haar doneren gezien, maar ik wist niet of die te oud was, dus heb ik een nieuwe gemaakt)

Ik heb een beetje een first world problem. 25 oktober ga ik naar de kapper. Mijn idee was om als verrassing voor de kapster dan mijn haar te doneren. Mijn kapster zet zich ontzettend in voor Stichting Haarwensen en ik weet zeker dat ik haar (en Stichting Haarwensen natuurlijk ook) een heel groot plezier doe om mijn haar te doneren. (mede omdat ze altijd vraagt wanneer ik mijn haar ga doneren :P )
Hierbij komt ook dat mijn haar echt lang wordt (zie: tot mijn bilspleet) en ik er zo langzamerhand wel klaar mee ben.

Maar goed, nu komt het dus. Mijn haar krult heel erg, en als ik het doneer moet er 30 cm af. Het komt dan nog tot iets over mijn schouders, maar ik ben zo bang dat het heel erg opkrult en het dus erg lelijk staat.

Hierbij 2 foto's van mijn haar. De eerste is van mei 2016, de tweede is van mei 2015 (ondertussen is het nog een stukje langer):

Afbeelding Afbeelding

Bij mij groeit het gelukkig weer relatief snel aan, bij de kinderen voor wie de pruiken gemaakt worden niet. Hierbij word ik ook een beetje gek van het lange haar, maar om nu bijvoorbeeld 15 cm af te knippen, vind ik ook zonde, want daar kan je niks mee. Maar ik ben dan ook weer bang dat het misschien lelijk is als ik 30 cm afknip :+

Wat zouden jullie doen? :) Of zijn er misschien mensen die ook krullend haar hebben en het hebben gedoneerd?

*pum*


mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:28

Ik heb mijn haar ook gedoneerd (en daardoor liep ik ineens rond met een bob) en ik heb hier geen enkel moment spijt van gehad. Ik vond niet dat de bob me erg goed stond, maar ik was ontzettend blij dat ik met mijn haar iets voor een ander heb kunnen betekenen. Gewoon doen dus, groeit gewoon weer aan!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:30

Gewoon 30cm doneren. En als het lelijk is groeit het vanzelf weer aan :j

Je haar lijkt me erg dik en zwaar, volgens mij krult het niet gauw helemaal op als het nog tot je schouders is.

[o]

_karin_

Berichten: 3911
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:30

Jouw haar!!!!!!! <3 <3 <3

Ik denk dat je zelf even moet wennen maar wel blij bent als je het gedaan hebt :j

Those who don't believe in magic will never find it - Roald Dahl

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:30

Het lijkt of je haar geverfd is, of komt dat door de lichtinval? Als dit zo is, dan mag het volgens mij niet gedoneerd worden (ik wou dat ook doen maar het kon niet omdat het geverfd was).

Je hebt wel prachtig haar trouwens zeg! Ik heb geen ervaring met krullend haar.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:32

Ik heb mijn haar twee maanden geleden gedoneerd lang voor gespaard ook :j het is nu echt kort maar ben er wel blij mee zeker omdatnhet voor het goede doel is. Ik zou het zeker zo nog een x doen :j

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Goof

Berichten: 28748
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:33

Danielleeee_ schreef:
Maar goed, nu komt het dus. Mijn haar krult heel erg, en als ik het doneer moet er 30 cm af. Het komt dan nog tot iets over mijn schouders, maar ik ben zo bang dat het heel erg opkrult en het dus erg lelijk staat.


Dat lijkt me nou precies iets om met je kapster te bespreken :D
Wellicht heeft zij tips of trics voor het niet opkrullen. Ze zal vast enorm blij zijn met je donatie!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 14:34

Murosch schreef:
Het lijkt of je haar geverfd is, of komt dat door de lichtinval? Als dit zo is, dan mag het volgens mij niet gedoneerd worden (ik wou dat ook doen maar het kon niet omdat het geverfd was).

Je hebt wel prachtig haar trouwens zeg! Ik heb geen ervaring met krullend haar.

Mijn haar is niet geverfd :) Ik heb wel ooit highlights gehad maar die zijn al uitgegroeid.

Heel erg bedankt allemaal voor de reacties! Dit geeft me toch wat meer vertrouwen erin. En inderdaad, als het lelijk is groeit het weer aan :D

*pum*

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 14:35

Goof schreef:
Danielleeee_ schreef:
Maar goed, nu komt het dus. Mijn haar krult heel erg, en als ik het doneer moet er 30 cm af. Het komt dan nog tot iets over mijn schouders, maar ik ben zo bang dat het heel erg opkrult en het dus erg lelijk staat.


Dat lijkt me nou precies iets om met je kapster te bespreken :D
Wellicht heeft zij tips of trics voor het niet opkrullen. Ze zal vast enorm blij zijn met je donatie!


Haha ze zal er zeker blij mee zijn! Mijn kapster is de moeder van de vriend van mijn zus, die ik zie haar regelmatig. Ze zal inderdaad een hoop tips hebben denk ik, bedankt voor de tip!

@ verootjoo
Mijn haar is inderdaad erg zwaar, vroeger krulde het wel altijd heel erg toen ik een jaar of vier was, toen had ik een soort afro :') Of dat nu nog zo wordt, ik denk het inderdaad niet.

*pum*

Warboel
Berichten: 14675
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:36

Doen! Ik heb het 3x gedaan en geen seconde spijt van gehad! Haar groeit wel weer aan, in tegenstelling tot het haar van de kindjes waar het heen gaat :)

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:37

Murosch schreef:
Het lijkt of je haar geverfd is, of komt dat door de lichtinval? Als dit zo is, dan mag het volgens mij niet gedoneerd worden (ik wou dat ook doen maar het kon niet omdat het geverfd was).

Je hebt wel prachtig haar trouwens zeg! Ik heb geen ervaring met krullend haar.


Ik heb mijn geverfde haar wel kunnen doneren. :D Ik kom zo 1 2 3 niet op de naam omdat het zo lang geleden is.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 14:38

Warboel schreef:
Doen! Ik heb het 3x gedaan en geen seconde spijt van gehad! Haar groeit wel weer aan, in tegenstelling tot het haar van de kindjes waar het heen gaat :)

Wow heel erg gaaf! 3x! Heb je het ook bij Stichtig Haarwensen gedaan? :)

*pum*

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:42

Ik zou het gewoon doen! Een vriendin van mij heeft haar dat heel erg op dat van jou lijkt en heeft een aantal maanden geleden ook haar haar gedoneerd. Het kortere kapsel (net over haar schouders) stond haar erg goed! :)


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:43

Ik heb mijn haar een paar jaar geleden ook gedoneerd bij Stichting Haarwensen. Helaas gaat het voor mij niet weer gebeuren, nu ze de minimale lengte van 25 naar 30 cm gebracht hebben, mijn haar wordt veel te dun en piekerig als ik het zo lang laat groeien dat ik er zoveel vanaf kan laten halen.

Mijn haar is zo stijl als maar kan, dus qua opkrullen heb ik geen advies voor je :D

Rex_Rolfo

Berichten: 5374
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:44

_karin_ schreef:
Jouw haar!!!!!!! <3 <3 <3

Ik denk dat je zelf even moet wennen maar wel blij bent als je het gedaan hebt :j

Dat dus. Onze dochter heeft tijd geleden haar haar aan stichting haarwens gedoneerd. Was even (eventjes maar) wennen, vind het erg stoer van haar.


_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:45


Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 14:51

@ Nuray
Dat is erg fijn om te horen! :D

@_Reneee
Die foto is gaaf! Zo'n kapsel lijkt me inderdaad wel wat!

Heel erg bedankt allemaal, ik krijg nu steeds meer zin om naar de kapper te gaan en haar te verrassen met het feit dat ik het wil doneren :D

*pum*

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:02

Ja toch? Niet te kort of oudbollig. Gewoon hip! ;)

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:11

Doen!

Ik draag een haarwerk van gedoneerd haar en ik ben altijd ontzettend blij als mensen hun haar doneren :). Vraag me wel af of ze dat niet apart zouden kunnen houden met een beschrijving, lijkt me zalig dat soort krullen te hebben! :)

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:13

Ik heb het 3 maanden terug ongeveer laten doen, haar tot op mijn onderrug wat ik altijd maar in een staart had en wel zat was.

Vriendlief was er zwaar op tegen ( niet vanwege het doel aangezien zijn moeder vorig jaar aan kanker overleden is ) maar omdat hij lang haar veel mooier vind.

Nu loop ik al 3 maanden met een korte kop, korter als een bob nog haha, maar ik was er toen echt onwijs blij mee! nu nog steeds wel, maar ik vind het heel lastig om het nu nog tot verder als halverwege mn nek te laten groeien. Ben al 3 keer naar de kapper geweest sindsdien en telkens als het halverwege mn nek komt wil ik weer, vooral omdat ik het vanaf dat punt moeilijk vind om het langer te laten groeien en het wel nog knap in model te kunnen houden :+ dus mocht iemand dáár tips voor hebben... graag :=

Verder nog geen seconde spijt van gehad!

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:18

Ik zou het zelf en ook als ik jou was niet doen. Ik denk dat je als je jouw haar te kort knipt je een poedel kapsel krijgt. Zonde, je hebt nu mooi haar. Eigenlijk vind ik het ook best wel brutaal dat je kapster alsmaar vraagt waneer je je haar gaat doneren, je bent toch geen boom waar je van kan oogsten :+

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

Warboel
Berichten: 14675
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:18

Danielleeee_ schreef:
Warboel schreef:
Doen! Ik heb het 3x gedaan en geen seconde spijt van gehad! Haar groeit wel weer aan, in tegenstelling tot het haar van de kindjes waar het heen gaat :)

Wow heel erg gaaf! 3x! Heb je het ook bij Stichtig Haarwensen gedaan? :)


Ja 3x bij Haarwensen! :j echt zo leuk, ik stuur altijd een briefje mee en je krijgt altijd wat terug. Laatste keer kreeg ik ook een sleutelhanger :D heb 1x 40 cm, 1x 35 cm en de laatste x 25 cm. M'n haar was tot op m'n broekrand ongeveer en heb het met tussenpozen van 1 á 1,5 jaar laten knippen :j mijn haar groeit ook wel snel hoor moet ik zeggen. Ben nog in twijfel of ik nu weer verder ga "sparen" of het nu al afknip want kort haar staat me wel leuk. Het is inmiddels weer tot mn bh band gegroeid ongeveer.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 15:19

Yltje schreef:
Ik heb het 3 maanden terug ongeveer laten doen, haar tot op mijn onderrug wat ik altijd maar in een staart had en wel zat was.

Vriendlief was er zwaar op tegen ( niet vanwege het doel aangezien zijn moeder vorig jaar aan kanker overleden is ) maar omdat hij lang haar veel mooier vind.

Nu loop ik al 3 maanden met een korte kop, korter als een bob nog haha, maar ik was er toen echt onwijs blij mee! nu nog steeds wel, maar ik vind het heel lastig om het nu nog tot verder als halverwege mn nek te laten groeien. Ben al 3 keer naar de kapper geweest sindsdien en telkens als het halverwege mn nek komt wil ik weer, vooral omdat ik het vanaf dat punt moeilijk vind om het langer te laten groeien en het wel nog knap in model te kunnen houden :+ dus mocht iemand dáár tips voor hebben... graag :=

Verder nog geen seconde spijt van gehad!

Dat heb ik dus ook een beetje, ik heb het steeds vaker in een vlecht. Altijd maar zo'n vlecht word ik ook gek van. En het kost qua onderhoud veel tijd en werk, dus dan geef ik het graag aan iemand anders. :)

Ik had het er ook met mijn vriend over, hij vind het ook niks, dat merk ik aan hem. Ik vroeg aan hem wat hij ervan vond, antwoord: 'Het is jouw keuze, je moet doen wat jij fijn vindt.' :+ Wel fijn gelukkig dat hij er geen drama van maakt, en het groeit weer aan.

Hoe vond jouw vriend het uiteindelijk?

*pum*

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:19

Hier iemand met ook een flinke bos krullen. Mijn moeder heeft toen ik 8 was mij overgehaald om mijn haar tot mijn schouders af te laten knippen. Leuk als het nat was, maar droog krulde het in tot mijn oren. Het was echt vreselijk omdat het dus ook niet vast kon. Alleen een diadeem kon het uit mijn gezicht houden en in combi met een bril ging dat ook slecht.
Persoonlijk zou ik als ik jouw was en toch echt wil doneren toch wat langer wachten. Want het inkrullen valt over het algemeen nooit mee is mijn ervaring.

[/list][/size]

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:20

Er zijn een aantal kappers die voor de stichting gratis knippen, en daar zitten ook bekende en duurdere kappers bij, die er echt veel kijk op hebben en precies weten wat jij met jouw haar kan hebben en wat je goed staat, dus van die kans zou ik zeker gebruik maken :j
Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde gedaan, ook ineens een flink stuk eraf, gratis laten doen bij de duurste kapper uit de omgeving, en ze hebben er echt een prachtig model in geknipt toen! Van lang haar tot over de schouders naar een ragebol, maar nooit spijt van gehad :))

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amberr09, Anouk94, Bommeltje_, Briiet, Danache, DotBot, gwennndolyn, Hannerups, Jonnekee, kimwilliam, Zoe_97 en 181 bezoekers