GEZOCHT: Hondjes voor mijn opleiding!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

GEZOCHT: Hondjes voor mijn opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 11:26

Voor mijn opleiding hondentrimmen ben ik op zoek naar honden tussen de 2 en 10 jaar oud. Hondjes dienen nooit geknipt of geschoren geweest te zijn, indien anders vermeld.
Ik kom eerst kennis maken met u en de hond alvorens ik aan de hond ga werken. Liefst Heb ik hondjes die gebracht en gehaald kunnen worden. Dit is tot SYNTRA HASSELT. Indien niet mogelijk kom ik ze uithalen en breng ik ze terug naar u thuis.

Honderassen voor nieuwjaar worden enkel gewassen, gedroogd, nageltjes en oortjes verzorgd. Na nieuwjaar gaan we daadwerkelijk modelleren. Hieronder een lijst met de rassen die ik zoek. Hebt u nog andere hondjes die er niet tussen staan, aarzel niet om mij te contacteren! Misschien past jou hond ook in mijn lijst!

*27 oktober: Shiba inu, labrador retriever, mechelse herder, Akita inu, welsh corgi, ...
*15 november (honden met lange haren!) : Shi-tzu, Briard, afghaanse windhond, maltezer, yorkshire terriër
*17 november: Poedel
*24 november: Cockers (engelse, amerikaanse; niet gecastreerd/gesteriliseerd!) Barzoi, Chihuahua langhaar (2), Ierse setter, saluki
*1 december: Ruwharige jack russel (2), Ruwharige teckel (2), Ruwharige hollandse herdershond
*8 december (honden met lange haren!) : Shi-tzu (2), Briard, afghaanse windhond, maltezer (2), yorkshire terriër (2)
*20 december: Poedel
*22 december: Poedel + Maltezer, shi-tzu, Yorkshire terrier

Deze rassen zijn na nieuwjaar en zullen dus ook in model gezet worden:

*19 januari: Engelse, Amerikaanse cocker, niet gecastreerd/ gesteriliseerd!
*2 februari: Hoogbenige terriërs, ruwharigen (model zoals rasstandaard!)
7 februari: Laagbenige terriërs; bv: West highland white terriër (Model zoals rasstandaard!)
* 9 februari: Engelse, Amerikaanse cocker, niet gecastreerd/ gesteriliseerd!
*21 februari: Poedel
*23 februari: Poedel
*7 maart: Schnauzer, Bouvier
*16 maart: Hoogbenige terriër
*21 maart: Laagbenige terriër
*28 maart: Poedel
30 maart: Engelse, Amerikaanse cocker, niet gecastreerd/ gesteriliseerd!
*18 april: Knippen van Maltezer, yorkshire terrier, shi-tzu
*25 april: Schnauzer, bouvier
*2 mei: Poedel
*4 mei: Poedel
*16 mei: Poedel, Bichon frisé, knippen van maltezer, yorkshire terriër, Shi-tzu
*1 juni: Knippen van maltezer, yorkshire, shi-tzu --> voormiddag
* 1 juni: Engelse, Amerikaanse cocker, niet gecastreerd/ gesteriliseerd! --> namiddag!
*6 juni: Ruwharige hond --> voormiddag
*6 juni: Poedel

Bepaalde honden zou ik graag meerdere keren gebruiken: bv de cockers, poedels en de langharige hondjes voor het wassen en drogen.

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby


EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Gezocht: Hondjes voor mijn opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:38

ik heb wel een mechelse herder...alleen die is hier helaas absoluut niet geschikt voor. ze vind het al doodeng als ik haar zelf was

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: GEZOCHT: Hondjes voor mijn opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:22

ik heb wel een ruwharige jack, maar Hasselt is me toch net iets te ver en verder niets dat echt in aanmerking komt.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: GEZOCHT: Hondjes voor mijn opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:41

Ik heb 3 hondjes waar je een hoop aan zal hebben gehad, en 2 daarvan hebben een gouden karakter maar ik woon bovenin de provincie Groningen dus helaas te ver weg. Anders had ik je graag willen helpen

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:41

Ik heb een Kleine Keeshond reu (chem. castraat) die in november 2 jaar wordt en woon in de buurt van Hasselt :)
En als leeftijd een overkomelijke issue is, ook m'n teefje (Kleine Keeshond), die is net 1 jaar geworden.

09/10/2023 <3


Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: GEZOCHT: Hondjes voor mijn opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:43

Ik heb wel een schnauzer maar die is tegen die tijd alweer 13 :+


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:46

Maar honden die nooit geknipt of geschoren zijn geweest vanaf 2 jaar?
Bij kortharige honden kan ik me dat voorstellen.
Maar alle langharige rassen, krulvachten zullen allemaal wel eens geknipt of geschoren zijn op 2 jarige leeftijd :)

Bedoel je Hasselt bij Zwolle, of Hasselt in België?

Als het bij Zwolle is...ik heb een Barbet van 2.5 jaar.

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 16:49

petitparis schreef:
ik heb wel een ruwharige jack, maar Hasselt is me toch net iets te ver en verder niets dat echt in aanmerking komt.

Ik stuur u even een pb


horsies5 schreef:
Ik heb wel een schnauzer maar die is tegen die tijd alweer 13 :+

Das an een flinke leeftijd haha! wat jammer zeg! je vind niet zo heel veel snauzer. Ze hebben de leeftijd erop gezet omdat ze toch een 4 uur recht moeten staan en dit voor oudjes waarschijnlijk wat zwaar wordt.


Rebel_Jits schreef:
Ik heb een Kleine Keeshond reu (chem. castraat) die in november 2 jaar wordt en woon in de buurt van Hasselt :)
En als leeftijd een overkomelijke issue is, ook m'n teefje (Kleine Keeshond), die is net 1 jaar geworden.

Ooh das wel mooi! Heb via facebook een aantal aanmeldingen ook gehad, zal mijn agenda even inkijken!


Barbet schreef:
Maar honden die nooit geknipt of geschoren zijn geweest vanaf 2 jaar?
Bij kortharige honden kan ik me dat voorstellen.
Maar alle langharige rassen, krulvachten zullen allemaal wel eens geknipt of geschoren zijn op 2 jarige leeftijd :)
Bedoel je Hasselt bij Zwolle, of Hasselt in België?
Als het bij Zwolle is...ik heb een Barbet van 2.5 jaar.

Hasselt in België, wist niet dat er ook een hasselt in Nederland was haha.
Langharige rassen worden dan meestal lang gehouden, krulvachten worden inderdaad geschoren in model. De rest wordt gewoon de ondervacht uit geplukt, dus wordt bijna niets geschoren :)

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: GEZOCHT: Hondjes voor mijn opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:01

Ik heb een poedel en Jack Russells, maar va Rotterdam is me echt te ver

Goedgekeurd onderschrift :)

horlynnses
Berichten: 642
Geregistreerd: 24-03-12

Re: GEZOCHT: Hondjes voor mijn opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:07

Vanuit hier een labradoodle in de aanbieding als je er iets mee kan

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:35

Ik heb een koningspoedel van (dan) 1 jaar oud, wel enkel voor het wassen en drogen. Je moet eens vragen aan Christa of je met 2 hem mag wassen en drogen. Ik heb 3 jaar geleden ook les van haar gehad. (Jolien) Hij heeft voor zijn leeftijd een hele goed vacht en lengte genoeg ! ;) Ik kan hem brengen en halen, moet je me wel even de uren doorgeven.
Voor het knippen kan ik je helaas niet helpen, want hij staat in showmodel (puppyleeuw) en dat wil ik niet veranderen.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:45

horlynnses schreef:
Vanuit hier een labradoodle in de aanbieding als je er iets mee kan


Gezien de populariteit van deze kruising en de bewerkelijkheid van de vacht lijkt het mij een ideale hond om in een opleidingssituatie te gebruiken. Goed aanbod dus!!

Don't dream your life, live your dreams!

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 11:57

horlynnses schreef:
Vanuit hier een labradoodle in de aanbieding als je er iets mee kan

Heeft hij/zij een mooie krulvacht? Dit is zeker een goed ras als het een krulvacht heeft :)


JlnG schreef:
Ik heb een koningspoedel van (dan) 1 jaar oud, wel enkel voor het wassen en drogen. Je moet eens vragen aan Christa of je met 2 hem mag wassen en drogen. Ik heb 3 jaar geleden ook les van haar gehad. (Jolien) Hij heeft voor zijn leeftijd een hele goed vacht en lengte genoeg ! ;) Ik kan hem brengen en halen, moet je me wel even de uren doorgeven.
Voor het knippen kan ik je helaas niet helpen, want hij staat in showmodel (puppyleeuw) en dat wil ik niet veranderen.

Dat zal ik zeker vragen, is wel pas donderdag dat ik van haar les heb :) Zou een hele mooie kans zijn om al eens te oefenen op zo'n grote hond. Krulvachten is een hele dag, kan hij al zo lang recht staan?

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:29

Geen problem, ik hoor het wel of het kan/mag. Waarschijnlijk laat ze dit toe als jullie echt geen kleintje/middenslag kunnen vinden... Maar dan zal je alsnog op zoek moeten gaan voor het model :)

Baron laat alles graag doen, mag bij wel zitten/liggen tijdens het föhnen als hij dit wil. Ik laat hem alleen staan als ik zijn poten/buik droog. Staat ook los op tafel bij mij. Alleen zijn hoofd drogen durft hij wel beetje stribbelen met momenten.

Als jullie met twee aan hem werken gaat het best vlot. :) En je komt sowieso eerst eens kennis maken natuurlijk.

Foto:
Afbeelding

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: GEZOCHT: Hondjes voor mijn opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:08

Hoi TS... Al iets vernomen? Of eventueel een ander model al gevonden?

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: GEZOCHT: Hondjes voor mijn opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:28

Ik heb een akita Inu van 18/19 maanden, een shiba Inu van 10/11 jaar ( wel met huid allergie ).

Honden zijn gewoon 4 uur te wandelen, dus 4 uur staan zou ook niet moeilijk zijn.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-16 12:53

Nog steeds opzoek naar honden. Ik zou het super vinden moesten de hondjes tot Hasselt Syntra (België) gebracht kunnen worden!


Afbeelding


Heb zopas de Akita van StonedRomy mogen doen tijdens de les en dit is super verlopen :D
Olivia was heerlijk ontspannen en is super braaf geweest! <3

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:03

Leuk dat je deze opleiding doet TS!

Grote poedels zullen wel geen probleem zijn denk ik om deze te mogen gebruiken. Onze koningspoedels worden al jaren gebruikt voor deze opleiding in Hasselt, door verschillende studenten. Ze worden wel altijd bij ons thuis opgehaald en netjes teruggebracht, vind dat eigenlijk ook logisch omdat je je hond al uitleent :)

Succes met het vinden van nog meer modellen!

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-16 13:17

Solleke_Noah schreef:
Leuk dat je deze opleiding doet TS!

Grote poedels zullen wel geen probleem zijn denk ik om deze te mogen gebruiken. Onze koningspoedels worden al jaren gebruikt voor deze opleiding in Hasselt, door verschillende studenten. Ze worden wel altijd bij ons thuis opgehaald en netjes teruggebracht, vind dat eigenlijk ook logisch omdat je je hond al uitleent :)

Succes met het vinden van nog meer modellen!


Van waar bent u juist? Koningspoedels mogen we doen met 2 personen. Misschien kan ik dan samen met een andere student afspreken dat we samen de hond uithalen? Heb zelf nog geen rijbewijs daarom :D

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Re: GEZOCHT: Hondjes voor mijn opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:22

Mag ik je bericht kopiëren en delen op mijn facebook?

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-16 13:26

amyyy55 schreef:
Mag ik je bericht kopiëren en delen op mijn facebook?


Ja hoor geen enkel probleem! zou ik zelfs heel erg leuk vinden!

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: GEZOCHT: Hondjes voor mijn opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:02

Olivia kwam inderdaad heel ontspannen terug en zag er heel goed uit. Je hebt het echt super gedaan met haar!

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, AmenteC, annepaardoes, MyrtheJ, Pardoesje, Ruai, Selina, Slmt9, Veldbloem, YandexBot en 138 bezoekers