Het ideale crosshorloge, wat kan je er allemaal mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dups
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-08-16

Het ideale crosshorloge, wat kan je er allemaal mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 19:56

Hallo allemaal,

Ik ben aan het starten met Eventing, dat wil zeggen dat ik ben gestart met een SGW regiotraining en nu oefencrossen aan het rijden ben.

Ik wil graag in 2017 'echt' gaan starten en denk dat een crosshorloge essentieel is, klopt dat?
Wat kan je precies met het horloge? Is het feitelijk een stopwatch of zitten er meer functies op?
Gebruiken jullie het horloge ook in jullie training of met name op wedstrijden?


Femke1998
Berichten: 27
Geregistreerd: 03-10-16

Re: Het ideale crosshorloge, wat kan je er allemaal mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:05

Hoihoi :)

Met het cross klokje kun je gewoon de tijd zien dus hoelaat het is. Daarnaast kun je hem af laten tellen dus als een timer. Ook kun je hem op laten tellen dus als een stopwatch gebruiken. Ik zelf laat mijn klokje altijd aftellen in de cross, hij piept dan bij elke hele minuut en dan weet ik voor mezelf hoeveel tijd ik nog over heb. De een vind optellen fijner de ander af laten tellen. Ik rijd zelf tijdens conditietrainingen met mijn stopwatch omdat je dan heel goed kunt zien hoelang je hebt gedraafd en hebt gegaloppeerd. Dit is de stopwatch die ik gebruik hihi :) Mocht je vragen hebben over de eventing kan je me altijd een pb'tje doen!

Moonlight17
Berichten: 2340
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Het ideale crosshorloge, wat kan je er allemaal mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:11

Wat mijn trainer altijd zei: Eerst altijd maar is lekker foutloos door die crossen heen komen. Als dat een aantal keren is gelukt, dan kun je je rustig op de tijd gaan richten. Dit heb ik ook gedaan en heb dus alle crossen die ik heb gereden, niet dat het er veel zijn gewoon zonder klok gereden.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italiƫ
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Dups
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-08-16

Re: Het ideale crosshorloge, wat kan je er allemaal mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 23:02

Dank voor de tips en info!


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:12

Crosshorloge is niet essentieel hoor, wat moonlight zegt heeft mijn man ook gedaan. Pas toen hij al een tijdje in het L reed heeft hij zichzelf een crosshorloge cadeau gedaan, omdat hij toen echt op tijd wilde gaan rijden. Hij gebruikt hem alleen op wedstrijd, in de cross.

Inloopstal
Berichten: 41
Geregistreerd: 05-07-15

Re: Het ideale crosshorloge, wat kan je er allemaal mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:41

Zijn dat echt speciale klokjes? Kan je ook een gewoon digitaal klokje gebruiken ?

Esther_

Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Het ideale crosshorloge, wat kan je er allemaal mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:45

Ik gebruik voor de samengestelde wedstrijden mijn Polar sporthorloge. Ik kan o.a. ronde tijden, max snelheid, gem. snelheid, km, tijd, gereden tijd etc. zien. En je kan instellen dat deze per km of per minuut piept. Ik gebruik hem ook om te hardlopen en bij wandelingen.

Katyatje

Berichten: 1859
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:52

Ik vind een horloge ook echt niet essentieel. De tijd wordt pas belangrijk als je wat routine hebt en weet dat je paard het parcours vlot kan afwerken.

pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:55

Inloopstal schreef:
Zijn dat echt speciale klokjes? Kan je ook een gewoon digitaal klokje gebruiken ?

Ze zijn vooral extra groot omdat aflezen in volle galop best lastig kan zijn anders. Daar heb je echt een flinke display bij nodig.

Dups
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-08-16

Re: Het ideale crosshorloge, wat kan je er allemaal mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 16:40

+:)+ Thanks!

twocolors

Berichten: 78
Geregistreerd: 21-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:21

Ik kom toch nog eveb binnenvallen met een vraagje! |o


Ik heb sinds kort een gele optimum time cross horloge gekocht aagezien we nu in het L telkens of 10 seconde te laat of te vroeg binnen zijn, nu had ik hem voor de sier even op 4 minuut 23 gezet en dan countdown, alleen piept hij niet bij elke minuut die verstreken is? Hoe kun je dat instellen? Ik kan er namelijk niks over vinden op google!... (of mijn google kunsten zijn verschikkelijk haha := )

Jullie zouden me ontzettend helpen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers