Website pensionstallen niet actueel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Website pensionstallen niet actueel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 14:59

Weet niet of het hier goed staat maar kon niks vinden waar ik het wel bij kan zetten.

Sinds de site van stalzoeken kijk ik wel eens op de site van pensionstallen, gewoon omdat ik dan wil weten wat voor stal is het, wat kost het enz.
Nou valt het me op dat veel sites totaal niet actueel zijn, nieuws uit 2011, tarieven die niet meer kloppen, verouderde informatie, agenda's niet actueel, enz.

Ligt dit aan mij dat ik mij hier aan stoor of is dit normaal en waarom zou dit niet meer bijgehouden worden?
-geen tijd
-geen interesse voor
-kijken nooit meer op hun site

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Website pensionstallen niet actueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:51

TAO -> PP

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:54

Ik ga er vanuit dat veel stallen daar wat makkelijk in zijn omdat bijna niemand de site ooit gebruikt

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:55

Ja valt mij ook op. Het is vooral irritant als je op zoek bent naar een stal.
Op de site in koeienletters; wij hebben stallen vrij.
Drie keer raden wat er gebeurt als je belt ;)

Anne_vD

Berichten: 230
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:59

Ik denk dat veel stalhouders met de komst van Facebook minder doen aan hun website.
Wij zijn ook gestopt met een website (betalen van domeinnaam) en volledig over gegaan op (gratis) facebook.
Van grote pensionstallen/ maneges verwacht ik eigenlijk wel dat een website up to date is.

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Website pensionstallen niet actueel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 08:35

Anne_vD snap dat Facebook de website een heel eind vervangt maar op veel Facebook staat niet alle info die je wil hebben. en zoveel kost een domeinnaam toch niet?

Anne_vD

Berichten: 230
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Website pensionstallen niet actueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:55

Ik weet niet precies wat domeinnaam kostte (ouders betaalden het) maar mijn ouders konden zelf geen website in elkaar zetten en moesten hier dus ook iemand voor inhuren.
Op facebook staat inderdaad niet alle informatie, denk dat dit dan ook meer voor kleine stallen geldt.

Chantie1982
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:25

Hoi Rumay. Welke site bedoel je die niet actueel is?

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 12:03

Chantie1982 er zijn meerdere sites niet actueel.
ik snap dit aan de ene kant wel vanwege Facebook maar aan de andere kant er zijn zat sites zelf aan te passen en niet zo heel duur meer.

Ik bedoel dan de site van een bepaalde stal.
Ik kijk gewoon wel eens op stalzoeken.nl en als je dan ziet dat sites niet actueel zijn sla je stalzoeken.nl dus over.

Soms ook hier op bokt een adv. van een stal is de site niet actueel nou dan neem ik zo'n stal al niet meer serieus, blijkbaar vind je dat dan niet belangrijk terwijl in deze tijd een goeie site echt waardevol kan zijn.
Laatst bijgewerkt door Steppe op 22-02-17 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Website pensionstallen niet actueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:09

Ik vermoed dat het prioriteit sub zero heeft voor de meeste staleigenaren. En waarom zouden ze ook, als ze de stal ook vol krijgen zonder al dat marketinggedoe.

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 12:11

Nou het kan voor mij toch wel bepalen of ik ga kijken of niet als de site al niet actueel is dan denk hoe moet de stal er dan wel niet uit zien, misschien niet correct maar haal dan je site eraf of doe iets anders.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Website pensionstallen niet actueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:15

Je bent blijkbaar een van de weinigen die dat als criterium hanteert. En om eerlijk te zijn vind ik de behandeling van de dieren op stal belangrijker dan de details van de bedrijfsvoering. Een goede site verbetert het 1e niet.

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Website pensionstallen niet actueel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 12:20

Klopt maar als je dus niet eens een site actueel kan houden zegt dat voor mij ook iets over de mensen die dus een stal runnen en blijkbaar andere zaken ook niet actueel kunnen houden

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Website pensionstallen niet actueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:33

Ik heb dan wel geen pensionstal maar een kinderboerderij, maar door drukte hou ik de site ook zeer slecht bij. Daar hebben mijn dieren compleet geen last van hoor. De zorg voor mijn dieren vind ik aanzienlijk belangrijker dan een site.

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:40

rumay schreef:
Klopt maar als je dus niet eens een site actueel kan houden zegt dat voor mij ook iets over de mensen die dus een stal runnen en blijkbaar andere zaken ook niet actueel kunnen houden

Ik gebruik het eerder als een criterium om op uit te sluiten. :D Als een pensionstalhouder een super strakke site heeft die enorm geüpdatet wordt dan krijg ik het gevoel dat iemand dat moet doen om zijn stal vol te krijgen. Als je via je website je stal vol moet zien te krijgen is er mijn inziens meestal iets mis. De echt fijne stallen staan namelijk altijd vol, met wachtlijst, gewoon via mond op mond reclame. Daar is geen site voor nodig.

Samengevat; ik vind een website handig voor de basis info (wat bieden ze ongeveer) maar (mede) maatgevend voor de kwaliteit van de stal? Echt nul.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:00

Als je een website hebt, moet je hem ook bijhouden. Heb je daar geen tijd voor, dan moet je er gewoon niet aan beginnen.

Pensionstallen zijn in den beginne nog gewoon bedrijven die geld willen verdienen. Niets is zo slordig dan een site die het laatst is bijgewerkt in 2011.

Persoonlijk vind ik een mooie complete en accurate site helemaal geen teken van 'ze zullen het wel nodig hebben om de stal vol te krijgen' maar meer een teken van 'deze mensen nemen hun bedrijf serieus'.

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 13:01

Zo zie dat het voor iedereen anders is wat belangrijk is, en als een site recent is en bijgehouden wordt vind ik dat juist getuigen van iemand die klanten of toekomstige klanten een service wil bieden.

Stel een stal organiseert regelmatig van alles en ik kijk op de site bij de agenda en zie alleen maar items van vorig jaar en ouder maar niks wat er komen gaat dan ben ik er al klaar mee.

En ik ken trouwens stallen waarvan de site er gewoon netjes en actueel uitziet die vol staan dus dat hoeft voor die persoon niet te zijn om de stal vol te krijgen.

Het gaat er mij om zou ik bij een stal op de wachtlijst zou willen dus eerst info via de site evt. aangevuld met Facebook en dan selecteer ik al en dan live gaan kijken.
Dus ja basis info en die is al vaak niet volledig

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:34

Amaris schreef:
Als je een website hebt, moet je hem ook bijhouden. Heb je daar geen tijd voor, dan moet je er gewoon niet aan beginnen.

Ja dat is ook waar. :j

Het hangt ook wel van je definitie van pensionstal af merk ik. Voor mij is dat een wei / stal waar je je paard in pension kunt hebben. Niet waar nog allemaal dingen georganiseerd worden. Dat associeer ik meer met bedrijven als Aan trainingsstallen of manege's. Beiden plekken waar ik mijn paard niet in pension wil hebben (een uitzondering daar gelaten).

Als je een locatie hebt waar je regelmatig van alles organiseert etc dan is een up to date website meer relevant vind ik.

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Website pensionstallen niet actueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:48

Ik probeer mijn site wel up to date te houden. maar heb er ook bewust voor gekozen om er geen nieuws pagina of iets dergelijks op te zetten. Dat zet ik op mijn Facebookpagina :j
Ik vind het ook erg slordig staan als een site niet bij wordt gehouden.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:54

TS, dat was me ook opgevallen dat ze hun websites niet actueel houden qua de prijzen en of beschikbaarheid aan de vrijgekomen stallen en of vrij gaat komen.

Maar als het gaat om nieuwtjes etc. dat kunnen ze inderdaad beter via de FB doen, veel handiger en leuker.

FB vind ik nou niet zo handig, als het gaat om deze dingen: daar staan geen prijzen op en van wat er aan faciliteiten aanwezig zijn en wat hun regels zijn en noem maar op.

Stel dat het wel zou staan op de FB, dan zou het echt helemaal top zijn.

Chantie1982
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:01

Helaas is stalzoeken.nl afhankelijk van wat een stal aanlevert en hebben zij geen invloed op de websites van de stallen zelf. Overigens ben ik van mening dat als je een website voor je bedrijf/stal hebt, dat je deze zeker up2date moet houden....

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:35

Chantie1982 schreef:
Helaas is stalzoeken.nl afhankelijk van wat een stal aanlevert en hebben zij geen invloed op de websites van de stallen zelf. Overigens ben ik van mening dat als je een website voor je bedrijf/stal hebt, dat je deze zeker up2date moet houden....


Klinkt leuk..
Maar als je een mail krijgt van een bedrijf wat jouw bedrijf in kaart wil brengen vwb je diensten, en daar hangen geen kosten aan, dan is dat natuurlijk hele interessante reclame.
Zoiets verzaakt natuurlijk na een poosje.. Als ondernemer ben je allang vergeten dat je op die site staat.

Misschien is het interessanter als klant om een abonnement af te nemen, met dien verstande dat je je site ' wakker' houdt, en dat degene die het aanbiedt genoeg moeite doet om jou aan te bieden.

Maarja... met het overgrote deel ' twee kilo inktvip' en 'ik roggel het wiel' oftewel staleigenaren die niets van internet snappen.. wellicht een leuk idee over 40 jaar?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 02:04

rumay schreef:
Klopt maar als je dus niet eens een site actueel kan houden zegt dat voor mij ook iets over de mensen die dus een stal runnen en blijkbaar andere zaken ook niet actueel kunnen houden


Beetje vreemde gedachte. Misschien juist omdat ze het zo druk hebben met het bedrijf zelf runnen, blijft de website liggen. Zeker als alles toch vol staat en ze zelf niet makkelijk kunnen updaten. Er zitten echt nog digibeten tussen stalhouders hoor... De Website van onze rijvereniging is ook niet meer up to date. Dat is vaak ook het visitekaartje toch? Zijn daardoor de lessen slechter? Of de accomodatie minder goed onderhouden?

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Website pensionstallen niet actueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 02:11

Denk dat het er gewoon bij inschiet. Een bedrijf met dieren is gewoon druk, de dieren bepalen de uren die je moet maken eigenlijk voor een groot deel. Bij ons op stal hebben ze de site netjes bijgewerkt dit wordt wekelijk gedaan. Maar dat doet een van de ouders.

Vind eigenlijk wel dat als je een site hebt, hij niet van vijf jaar geleden moet zijn. Denk dat mensen hier wel op afknappen. Vooral bij handelsstallen en grote maneges.