Endurance by the sea met Carwyn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MaritB

Berichten: 8612
Geregistreerd: 18-04-10

Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 12:49

Yes, dit jaar weer een endurance wedstrijd in Wassenaar. Vorig jaar schreef ik over onze ervaring van deze wedstrijd

Zodra ik wist dat we klasse 2 mochten gaan starten besloot ik dat ik dit jaar weer in Wassenaar wilde rijden, maar nu dan 2 rondjes. Omdat Carwyn en ik weinig voordeel hebben op het strand gekozen voor de korte klasse, dit werd nu 44. De route was iets aangepast wegens wat 'slechte' stukken in het duin.
Vooraf al eens getraind met ruim 31 km door enkel het duin en dat ging hem goed af. Dus nu 'slechts' 10 km per rondje door het duin, moest goed komen.

Voor de verandering was ik deze keer een beetje erg vroeg aangekomen op de locatie. Het was nog donker en we waren de allereerste haha. Om 07:10 waren we er al en hoefde pas om 09:30 te starten. Eerst dus even melden, plassen, cool area klaar zetten en toen was Shelley onze extra groom ook aangekomen en hielp ons met de Vet-Gate klaar te zetten. Ook Carwyn uitgeladen en hem meegenomen richting de keuring. Hij was nog al om zich heen en aan het kijken dus ik wilde het zo langzaam mogelijk laten lopen om zijn HR niet te hoog laten oplopen. Ik had alleen mijn hesje niet aangedaan, en dat moet dus wel. Shelley ging deze halen en konden wij dus mooi wachten bij de vets. Carwyn vond dat wel gezellig ;)


Afbeelding
Carwyn hugging the vet

Alles was goed en zijn HR was inmiddels weer zoals thuis, 36. Voordraven was ook goed dus het betekende dat we van start mochten gaan. Even later kwam ook nog Marije aan, de laatste extra handjes voor deze dag.


Afbeelding


We hadden op tijd opgezadeld en liepen naar de losrij ring. (letterlijk een ring ;) ) Carwyn gaf ik over aan Dyonne zodat ik nog even naar de WC kon. Deze keer was ik een stuk minder nerveus voor de massa start. Tijdens het rondstappen was die eigenlijk wel heel relaxed en het eerste stukje is toch verplicht in stap en ik had besloten bij draf, gewoon iedereen in te halen :D En zo lukte het goed.


Afbeelding


Het was wel erg spannend vond Carwyn, allemaal nieuwe dingen en ook het begin van het duin was compleet veranderd wat hij erg moeilijk vond, maar goed hij had 19 paarden achter zich aan dus hij liep wel door ;) We reden steeds voorop totdat ik een foutje maakte qua route en dus moesten we weer aansluiten. Maar al snel konden we weer aan kop. Het strand op waren we met nog iemand. Ik was even nerveus want wat gaat de rest doen? ons keihard inhalen? Maar nee, Carwyn heeft sowieso geen competitiedrang dus die galoppeerde steeds naast het andere paard en hield dan weer in. Echter wilde de andere iets inhouden, waardoor we even voorop reden ;) Mooi joh.


Afbeelding

Het koelen ging goed, even richting het keerpunt en dan weer terug. Ik had zo'n idee dat hij wel wilde drinken en dat klopte, tevens hem weer gekoeld, so far so good.


Afbeelding


Van het strand af gekomen hebben we even gestapt, maar inmiddels hadden we een groepje van 4 en ik vond het wel fijn voor Carwyn om daar te kunnen blijven, dus het stappen duurde niet lang. Maar somehow, het ging. Ondanks de andere paarden een stukje groter zijn, kon Carwyn het tempo goed aan. Al snel werd het groepje van 4 een groepje van 3. Met z'n drieen kwamen we aan bij de vet-gate. Ik ben toen snel afgestapt, singel losser en de andere koelde Carwyn. Eenmaal in de vet-gate snel zadel af, en koelen. Vooral veel koelen, alle emmers moest ik opnieuw vullen maar het was dan ook best warm en we hadden hard gereden. Na 8 minuten heb ik hem kunnen aanbieden met een HR van 56. Alle andere keuringen waar ook goed, dus we mochten door.


Afbeelding


Alle dames zorgden voor Carwyn en ik mocht zitten en eten. Het liep erg gesmeerd allemaal, heel fijn.


Afbeelding


Op tijd weer opgezadeld en paar minuten voor start zat ik er weer op. Carwyn voelde alsof hij klaar was. Volgens mij had hij niet ingeschat nog een rondje te moeten. De start was daarom ook iets lastiger. Voor mij waren er alweer 2 gestart dus we waren dan ook wel helemaal alleen. In het duin haalde we een aantal klasse 1 ruiters in die aan het stappen waren. Carwyn wilde graag aanhaken maar dat vond ik geen goed idee. Even doorzetten knul, je kunt het wel.
Op het laatste stuk voor het strand kwam ik nummer 2 tegen, en zo konden we samen weer verder. Net op het strand aangekomen kwam nummer 4 achter ons aan. En zo waren we weer compleet. Carwyn maakte zich niet druk en ging letterlijk op zijn elfendertigst over het strand in galop. Wilde vooral achteraan blijven, dus dat deed ik dan maar. Bij het groompunt weer lekker gekoeld zonder te stoppen en na het keerpunt weer gekoeld en hem laten drinken.


Afbeelding


Zijn power was weer terug hoor, volle vaar gingen we nu weer over het strand, wederom 5 km galop en dan de laatste kilomters door het duin zwoegen. In het duin kwamen we snel alweer achterop want hij heeft helaas niet van die lange benen. Hij was moe, wilde stoppen en besloot te stappen. Ik zei: 'Goed idee' maar toen de paarden voor ons uit beeld waren bedacht hij zich. Hij wilde er toch bij blijven en zetten aan in galop. De rest hebben we op gepaste afstand achter ze aan gereden, ging goed.


Afbeelding
Afbeelding


Bij duindigt aangekomen gekoeld in draf - jeeeh dit kunnen we nu ook- en toen stukje stappen, want verplicht stap traject. Dan komt het leukste, de renbaan. Ik wilde deze (2km) niet helemaal galopperen. Dat vond ik te heftig voor Carwyn en ik zou mijn voorgangers toch nooit kunnen inhalen op een eindsprint (Welsh cob -vs Arabier). Maar hij wilde toch wel even mee galopperen dus dat gelaten. Halverwege de baan heb ik hem gezegd dat draven toch beter was en dat deed hij dan ook. Vlak voor de finish mocht hij weer in galop en zo kwamen we dus als 4e over finish en dat vond ik knap!


Afbeelding


Snel naar de vet-gate om hem goed na te koelen en te stappen. Hij wilde niet meer eten, wel wat drinken. Na 30 minuten weer gekeurd en alles goed, gewoon goed. Hij was nog fit to continue!
Na de keuring at hij ook weer en werd steeds meer wakker.

Achteraf bleek dat we zelfs de 3e plaats hebben behaald omdat 1 paard die voor mij gefinisht was helaas werd afgekeurd op de nakeuring. En dat doet mij weer beseffen dat goed uitrijden veel moeilijker is dan een hoge plaats te behalen.


Afbeelding

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven


Tessaaa

Berichten: 800
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Langeraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:14

Leuk verteld zo Marit!
Dat de volgende wedstrijd ook maar zo goed mag gaan, kan niet anders natuurlijk met geweldige hulp O:)

Never get too attached to someone, because attachments lead to expectations and expectations lead to disappointments....

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:18

Super leuk om je verslag te lezen van zo'n mooie wedstrijd. Gefeliciteerd met je derde plek!

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:20

Wauw toppers wat goed gedaan !!! Fijn dat jullie zo'n goede band hebben dat jullie beide naar elkaar kunnen en willen luisteren <3

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Ilse_123

Berichten: 3761
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:08

Gooooo Carwyn *\o/*

Het is het een super stoere pony zo tussen al die arabieren, gefeliciteerd met je 3e plaats Marit. Lijkt me trouwens een fantastische wedstrijd...misschien volgend jaar :Y)

MaritB

Berichten: 8612
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 20:13

Tessaaa schreef:
Leuk verteld zo Marit!
Dat de volgende wedstrijd ook maar zo goed mag gaan, kan niet anders natuurlijk met geweldige hulp O:)


uiteraard komt dat helemaal goed met jouw magische handjes :D


UMayDream schreef:
Super leuk om je verslag te lezen van zo'n mooie wedstrijd. Gefeliciteerd met je derde plek!


Dank je wel!


Mondy schreef:
Wauw toppers wat goed gedaan !!! Fijn dat jullie zo'n goede band hebben dat jullie beide naar elkaar kunnen en willen luisteren <3

Dank je wel! Ja luisteren naar je paard is echt heel belangrijk en alleen dan kun je steeds zulke prestaties neerzetten. We hebben nu 3x klasse 2 gereden en alle 3 de keren eindigen we in de top 5 :) Dat vind ik best bijzonder gezien hij best wel klein is en vooral nadelen van een koudbloed heeft zeg maar (sneller warm, sneller hogere hartslag, langer hogere hartslag)


Ilse_123 schreef:
Gooooo Carwyn *\o/*

Het is het een super stoere pony zo tussen al die arabieren, gefeliciteerd met je 3e plaats Marit. Lijkt me trouwens een fantastische wedstrijd...misschien volgend jaar :Y)


Thanks Ilse! Volgend jaar samen? :D

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:17

Jaa leuk verslag met mooie foto's!
Ik vond het leuk om jullie te groomen. Echt knap gedaan, de derde plek *\o/*

De natuur heeft geen haast en toch komt alles voor elkaar!

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 06:39

Leuk verslag! Ik heb zelf afgelopen zomer voor t eerst een klasse 0 gestart en zowel paardlief als ik vonden het erg leuk. Maar qua grooms is het voor mij altijd wat lastig, en ben nog niet zo thuis in alles qua vetgate enzo dus eens zien of ik keer met iemand mee kan haha.

Leo

Berichten: 50035
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 07:15

Gaaf verslag!! Goed gedaan en mooi resultaat! +:)+
Dit zet de kriebels wel weer flink aan hoor, prachtig om te zien!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

MaritB

Berichten: 8612
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 10:22

Dank jullie!

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:43

Gefeliciteerd! Netjes hoor!!

Mij viel 1 ding op waar ik wel nog iets over wil zeggen:
"In het duin kwamen we snel alweer achterop want hij heeft helaas niet van die lange benen. Hij was moe, wilde stoppen en besloot te stappen. Ik zei: 'Goed idee' maar toen de paarden voor ons uit beeld waren bedacht hij zich. Hij wilde er toch bij blijven en zetten aan in galop. De rest hebben we op gepaste afstand achter ze aan gereden, ging goed."

Let erop dat dit een 'gevaarlijk' iets is. Hij was moe, maar ging er toch achteraan toen ze uit beeld verdwenen. Het is nu goed gegaan, maar je loopt hier het risico dat hij over zijn grens gaat om die andere paarden maar niet uit het oog te verliezen, kuddegedrag. Soms kan het dus beter zijn hem bij wijze van even om te draaien tot de paarden echt uit beeld zijn en dan zelf weer verder te rijden op eigen tempo.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

MaritB

Berichten: 8612
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 11:59

Thanks Djilan, ik zal hier op letten de volgende keer. Ik heb er ook even over getwijfeld inderdaad :)

In Epe gaan we voor de herkansing :)

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:05

Succes! :)

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:14

Leuk Marit, ik geniet echt mee als ik over endurance wedstrijden lees :o!
Ik zou het zo graag zelf ook willen doen, denk dat Harvey het ook te gek vindt.

Wie weet wat de toekomst ons brengt. Maar je hebt mij echt wel geïnspireerd. Eerder al hoor, via instagram ;).
En Carwyn is een top paardje!!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:17

Volgens mij heb je hem netjes gereden als ik het zo lees. Top gedaan!


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.


nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:20

Leuk verslag weer.. Vind t altijd leuk om jullie via fb en bokt te volgen.. :D

<3 Sneakers <3

testes76

Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Re: Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:38

knap hoor +:)+

MaritB

Berichten: 8612
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 20:04

woepsie90 schreef:
Leuk Marit, ik geniet echt mee als ik over endurance wedstrijden lees :o!
Ik zou het zo graag zelf ook willen doen, denk dat Harvey het ook te gek vindt.

Wie weet wat de toekomst ons brengt. Maar je hebt mij echt wel geïnspireerd. Eerder al hoor, via instagram ;).
En Carwyn is een top paardje!!


Bedankt voor je complimenten Maaike, veel te lief!
We hebben nu zelfs ook een FB pagina aangemaakt voor ons als team, die kun je ook volgen als je het leuk vind. Tijdens de volgende wedstrijd zullen daar ook direct updates op komen.
https://www.facebook.com/Cobsport/


Blue_Eyes schreef:
Volgens mij heb je hem netjes gereden als ik het zo lees. Top gedaan!

Dank je wel!


nine1987 schreef:
Leuk verslag weer.. Vind t altijd leuk om jullie via fb en bokt te volgen.. :D


Bedankt voor je reactie Nine! Super leuk dat je het leuk vind om te volgen :D


testes76 schreef:
knap hoor +:)+


Dank je wel :D

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

JuliaGr
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-03-16

Re: Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:14

gefeliciteerd met je 3de plaats en erg leuk om te zien dat jou "kleintje" het ook super doet tussen al die arabieren! :)

Vuono
Berichten: 57
Geregistreerd: 09-08-16

Re: Endurance by the sea met Carwyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:38

Leuk verslag! Jullie zijn een leuke combinatie! :)

hold onto what makes you happy.
if it tries to buck you off, just hold on even tighter..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers