Mozambique: ervaringen/tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Mozambique: ervaringen/tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 12:55

In mijn vorige topic had ik al enigszins iets losgelaten over mijn vakantieplannen (met de vraag of ik met mijn langdurige visum voor Zuid-Afrika wel opnieuw ZA binnen zou komen als ik de grens zou oversteken), maar nu ik erachter ben dat het met mijn visum wel snor zit hebben we besloten naar Mozambique te gaan. Ik kwam erachter dat het op Bokt geloof ik niet mogelijk is een topicnaam en bericht te wijzigen, anders had ik dat wel gedaan.

Ik heb daar al wat kleine tips gehad over Mozambique. Met name Tofo is de reden dat Mozambique ons aantrok. Het plan is om vanuit Johannesburg een paar dagen naar Kruger te gaan, en hier de grens over te steken naar Mozambique. Tofo staat sowieso op de planning. Verder heb ik nog helemaal geen ervaring met Mozambique, dus ik ben op zoek naar tips en leuke plekken die de moeite waard zijn! Ik en mijn vriend zijn erg natuurliefhebbers, mijn ouders houden ook wel van een beetje cultuur en lekker eten, etc. Voor beide zijn tips dus erg welkom.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Mozambique: ervaringen/tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:58

Zelf hebben we hier ook naar gekeken. We hebben een hele goede ervaring gehad met Namibiƫ (reizen met 4x4 en daktent). Dus ook gekeken naar andere landen waar we op dezelfde manier zouden kunnen reizen en daarbij viel ons oog ook op Mozambique.

Mijn neef en vrouw waren er onlangs geweest, dus ik heb navraag bij hen gedaan. Zij zijn ook met een 4x4 met daktent vanuit Zuid Afrika naar Mozambique gegaan. Alleen van ellende terug gegaan. Ze hebben veel politieposten gehad en elke keer konden ze weer betalen om door te mogen. Het is best wel corrupt daar en dat heeft ons ervan weerhouden om naar Mozambique te gaan. Mocht je dat geen probleem vinden, dan is het een prachtig land. Heb veel filmpjes al voorbij zien komen :D

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 13:33

Sakura789 schreef:
Zelf hebben we hier ook naar gekeken. We hebben een hele goede ervaring gehad met Namibiƫ (reizen met 4x4 en daktent). Dus ook gekeken naar andere landen waar we op dezelfde manier zouden kunnen reizen en daarbij viel ons oog ook op Mozambique.

Mijn neef en vrouw waren er onlangs geweest, dus ik heb navraag bij hen gedaan. Zij zijn ook met een 4x4 met daktent vanuit Zuid Afrika naar Mozambique gegaan. Alleen van ellende terug gegaan. Ze hebben veel politieposten gehad en elke keer konden ze weer betalen om door te mogen. Het is best wel corrupt daar en dat heeft ons ervan weerhouden om naar Mozambique te gaan. Mocht je dat geen probleem vinden, dan is het een prachtig land. Heb veel filmpjes al voorbij zien komen :D


Ja dat hebben we hier in Johannesburg helaas ook.. vooral aan het einde van de maand. Dat wil ik me niet laten tegenhouden :D