Help! Hond blijft wagenziek

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Geaa05

Berichten: 210
Geregistreerd: 31-07-09
Woonplaats: Uden

Help! Hond blijft wagenziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 12:02

Hallo!

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen en/of de gouden tip heeft.

Sinds ruim twee weken heb ik een teefje van 8 maanden, Jack Russel x Boerenfox. Ze komt van een flatje af en heeft dus nog niks gezien van de wereld.
Ik heb hoefsmid en het leek me leuk om een hondje mee in de werkbus te hebben. Ze doet het super goed, maar nu komt het grootste nadeel. Ze blijft maar last hebben van wagenziekte! Het maakt niet uit hoe rustig ik rijd, op volle of nuchtere maag; ze blijft telkens maar overgeven.
Eerst kwam het er al na tien minuten uit (mijn autostoel had het zwaar te voorduren de eerste week en ik heb al meeeters keukenrol verbruikt haha...), maar nu spuugt alleen nog maar als ik stop met rijden en ze de auto uit mag. Gelukkig niet meer in de auto dus.

Dit is natuurlijk enorm lastig omdat ik haar echt gekocht heb om mee te nemen. Ze is nu gelukkig wel heel rustig in de auto en gaat netjes op de stoel liggen. De eerste paar keer piepte ze alles bij elkaar en kwijlde ze de hele werkbus onder. Dat doet ze dus niet meer.

Nu komt mijn vraag; kan een hondje aan wennen aan autorijden en over de wagenziekte heen groeien?
Alvast bedankt!


Elin_

Berichten: 9622
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Help! Hond blijft wagenziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:16

Ik denk net als bij mensen dat het toch echt iets is wat in iemand zit.. Misschien dat het toch een beter idee is om haar thuis te laten :j



MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Help! Hond blijft wagenziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:18

Bij mijn hond helpt het heel erg als ze mee kan kijken, die was in het begin ook heel erg wagenziek. Uiteindelijk is ze eroverheen gegroeid, maar ze blijft er wel gevoelig voor. In het donker bijvoorbeeld geeft ze wel weer snel over.

Geaa05

Berichten: 210
Geregistreerd: 31-07-09
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 12:23

Ik ben hele dagen van huis af. En ik heb geen hondje gekocht om thuis in de bench te proppen...
Vroeger was ik zelf ook heel snel wagenziek en heb daar nu bijna geen last meer van. Dus ikzelf ben er wel redelijk overheen gegroeid!

@ xMaxxiee
Aah kijk dat is goed om te horen. Ze hangt graag met haar koppie naar buiten in de wind en ze lijkt het ook wel leuk te vinden. Heeft dat lang geduurd bij jouw hondje voordat ze er minder last van had?

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:25

Mijn ervaring is dat ze er tot hun tweede levensjaar nog overheen kunnen groeien. Zijn ze het daarna nog, dan blijven ze het hun hele leven hoogstwaarschijnlijk. Ik ben er zelf overigens nooit overheen gegroeid en het is soms erger dan anders, hangt van de auto af en de rit zelf. Maar het is vreselijk en het lijkt me voor de hond afschuwelijk om dat heel vaak te voelen.

Het enige middel wat bij mij helpt is gemalen gemberwortel. Dat gebruikten de oude Chinezen al tegen zeeziekte. Werkt super. Kun je dat niet aan de hond voeren? Voor mensen zeer gezond maar vraag het even na bij de dierenarts.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:28

het kwijlen kan ook stresss geweest zijn. Had mijn hond de eerste 2 autoritten ook en hij kende nochtans om mee te rijden in de wagen.

al gepobeerd met het raam open zodat ze frisse lucht krijgt? De geur van pepermunt zou ook misselijkheid tegen gaan in de wagen.
Mss voorleggen aan DA, wij hebben onze vorige hond ook een tijdje iets bijgegeven als die langere tijd mee de wagen in moest.

Als het werkelijk zoals bij mensen is, dan moet je mss een andere werkbus kopen :+
Ik word namelijk onmiddellijk misselijk in auto's van een bepaald merk :o

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Help! Hond blijft wagenziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:29

Heb je al Primatour geprobeerd? Zo'n klein hondje mag een kwart tabletje.
Mijn jongste Jack zit ook op een verhoogd kussen op de voorstoel, kan ze wat zien en dat gaat ook beter.

Goedgekeurd onderschrift :)

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:33

Petitparis, ik heb het persoonlijk nooit in auto's die hydraulisch geveerd zijn, rij enkel Citroën dus... En dan de modellen met deze vering. Gek hoor, mijn ouders hadden een CX toen ik een baby was. Geen enkel probleem. Toen kochten ze een Volvo Amazone en een spugend kind... In de Mercedes van opa ook. Ze hebben van ellende toen een Citroën GS gekocht. Nergens meer last van... echt zo raar! Het schijnt met de veerfrequentie te maken te hebben.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:35

Jeetje wat jammer, wel super leuk dat je een hondje hebt gekocht om mee te nemen!
Er bestaat medicatie voor. En soms helpt het om een heel lang eind te rijden (3,4u achter elkaar). Sommige honden zijn er op die manier vanaf grkomen, waarschijnlijk door gewenning.

La Vie en Rose 

speurneusc

Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:37

op de grond houden in de auto wil wel eens helpen

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:38

Geaa05 schreef:
Ik ben hele dagen van huis af. En ik heb geen hondje gekocht om thuis in de bench te proppen...
Vroeger was ik zelf ook heel snel wagenziek en heb daar nu bijna geen last meer van. Dus ikzelf ben er wel redelijk overheen gegroeid!

@ xMaxxiee
Aah kijk dat is goed om te horen. Ze hangt graag met haar koppie naar buiten in de wind en ze lijkt het ook wel leuk te vinden. Heeft dat lang geduurd bij jouw hondje voordat ze er minder last van had?


Ik geloof inderdaad dat ze rond de 2 eroverheen gegroeid was :)

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Re: Help! Hond blijft wagenziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:55

Onze labradoodle was ook onwijs wagenziek. We kochten hem van mensen over toen hij 16 wkn was. In het begin was het heel erg elke keer overgeven....we hebben toch doorgezet om hem mee te nemen. Ook lange stukken gereden. Na een paar weken werd het minder en na ik denk zo ongeveer 3/4 maanden stopte het en was hij eroverheen. Ik zeg gewoon door gaan :-)

[LZP] Lieve Logan 36 weken overleden spoedkeizersnede..ik wist het Semke RIP 06-07-2011 mis je meisje voor altijd in mijn hart

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Re: Help! Hond blijft wagenziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:58

Mijn adoptiehond heeft ook heel erg veel last van wagenziekte. Op de achterbank en in de koffer is het niet te doen. Zij mag vooraan aan de voeten van de passagier zitten. Ook een dik kussen/deken waar ze op kan liggen helpt voor haar. Ondertussen kunnen we al rondrijden zonder dat ze telkens moet overgeven, maar als ik eens een keertje wat meer hobbels heb onderweg gaat het steevast mis. Zal er altijd in blijven zitten denk ik.

Tessa Meynen Fotografie

There's a silver lining behind every cloud,
and a rainbow after every storm.

akishino
Berichten: 1866
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:59

Wij hebben ook een hond gehad die wagenziek was. Wij hebben op advies van de da een autokooi aangeschaft (waar ze precies in kon, dus niet te groot) zodat ze in een kleine omgeving zat waarbij ze juist niets kon zien. Dat werkte super. Dat hebben we een tijdje gedaan en vervolgens was ze er helemaal overheen en had ze de kooi niet meer nodig.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Help! Hond blijft wagenziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:11

Mijn kleintje uit de opvang was ook helemaal niets gewend toen ik haar met anderhalf jaar mee naar huis nam.
Ze was vreselijk wagenziek, dus ik ben het met haar gaan opbouwen: de straat uit en weer terug. Flink belonen. Een kilometer en weer terug. Flink belonen. Etc.

Steeds verder en altijd beloond bij aankomst thuis. Het heeft geholpen, ze heeft nergens last meer van :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mnka, SemrushBot en 28 bezoekers