Manege of verzorgpony

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimooxx
Berichten: 7
Geregistreerd: 05-10-16

Manege of verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 20:22

Hallo! Ik ga zaterdag voor het eerst naar mijn nieuwe verzorgpony toe en gelijk daar groepsles op mijn vp. Maar ik zit ook op de manege. Opzich geen probleem, maar bij mn vp rijden ze heel "natuurlijk". Zeg maar precies het tegenovergestelde van de manege. Ik mag waarschijnlijk niet op de manege en mn vp blijven, maar als ik ga werken wel. Ik weet nu niet of ik op de manege moet blijven rijden ook al heb ik werk. Ben trouwens 14 jaar. Hebben jullie advies?



Anoniem

Re: Manege of verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:28

Tja het is net waar je meer waarde aan hecht. Wil je rijtechnisch écht leren rijden, vooruit komen als ruiter, een stapje serieuzer worden, dan zou ik zeker voor je verzorgpony gaan. Vind je rondhobbelen op een manege goed genoeg en hecht je meer waarde aan de gezelligheid daar, dan zou ik voor de manege gaan.

Ik zou het wel weten overigens. Verzorgpony leer je veel meer van :j

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:29

Ik weet niet hoe 'erg' de manege is, maar aangezien het het tegenovergestelde is van 'natuurlijk' lijkt het me geen prettige manege.
Als jij plezier hebt in je Verzorgpony zou ik daar voor gaan :j

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:33

Ik zou gewoon voor jezelf beslissen op welke manier jij een paard het liefste zou rijden (de manier van je manege of van de eigenaren van de verzorgpony) en dan kiezen voor een van de twee

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:42

Ik moest uiteindelijk kiezen voor manege of Vera.. Keuze was snel gemaakt. Had het gevoel dat ik niet veel meer leerde. Van Vera heb ik tot nu toe enorm veel van geleerd.
Nou kende ik Vera al een tijd, dus dat scheelde.
Zou in ieder geval afwachten tot je enkele keren bent geweest. Want wie weet valt het toch een beetje tegen na 3 keer rijden. Maar aan de andere kant, wie weet wil je wel niks anders meer. :D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:43

Ik verplaats dit topic van TAO naar PP.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: Manege of verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:08

Ik zou voor de verzorgpony gaan. Ik ben ook gestopt met manegelessen, omdat ik inzag dat dat niet mijn manier van rijden was. Nu ben ik vooral met natural horsemanship bezig met mijn eigen paarden, die ik kreeg toen ik met de manege stopte.

mairead

Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 07:23

Ik zou sowieso even wachten tot na je eerste les met je VP. Dan heb je iets om te vergelijken.

Maar over het algemeen leer je uiteindelijk meer van een VP dan op de manege. De meeste meiden in jouw situatie blijven (naast hun VP) op de manege vanwege de gezelligheid. Vind je zelf dat je nog veel kunt leren op de manege of is 'de rek' er een beetje uit?

De andere manier van werken (natural) met je VP kan je helemaal bevallen en dan wil je misschien niks anders meer! Of het kan juist erg tegen vallen...

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 07:36

Ik ben van mening dat je van een verzprgpaard veel meer kan leren dan op een manege. Nu is het natuurlijk wel zo dat je verzorgpony op een hele andere manier gehouden wordt. En dat kan je ook totaal niet liggen. Ik zou zelf in eerste instantie beginnen aan je VP, maar als het natuurlijke aspect je niet ligt dat eerlijk aangeven. (na een poos proberen! Ik vond de overgang ook heel lastig.)

Maar nu vind ik het natuurlijk rijden/grondwerk wél heel fijn en zou ik niets anders willen. Alleen die overgang, alsof ik weer opnieuw moest leren denken. :')

IG: @arabierjoep

JunkDeLuxe

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oost Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:21

Ikzelf zou voor de VP kiezen.

Het heeft wel degelijk voordelen om op verschillende paarden te rijden, en zo aan verschillende karakters te wennen en daarmee te leren omgaan, maar anderzijds vind ik het persoonlijker een groter voordeel van te kunnen wennen aan 1 pony. Daar ga je veel sneller vooruitgang mee boeken: jij bent de enige (of 1 van de weinige?) die met hem/haar rijden, en jij kan op deze manier telkens de draad oppakken waar je de vorige keer gebleven bent, ipv telkens helemaal opnieuw te moeten beginnen met een andere pony.
Zelfs als je op de manege telkens hetzelfde paard zou rijden, ben jij lang niet de enige die daar mee rijdt, en wordt het paard dus ook altijd anders gereden.

Met een VP ga je veel sneller een veel hechtere band krijgen. Daar heb je ook veel meer tijd voor, op een manege neem je vaak een pony over van degene die het uur voor jou gereden heeft, en kan je de pony niet eens borstelen, ofwel, van qualitytime genieten, én leren...
Met een VP kun je gaan wandelen, tutten, los laten en er gaan bij zitten, ...

My Daisy Volg ons op fb: http://www.facebook.com/LifewithDaisy
Life is short, and you only live it once. But if you live it good, once is enough.
GEZOCHT: Axford, draver, +-10 jaar, +-1.80m, bruin.
"When I'm 80 years old and sitting in my rocking chair, I'll be reading Harry Potter. And my family will ask me": "After all this time?" And I will say : "Always."

edith2

Berichten: 511
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:59

Voor een vp gaan en dan af en toe een privelesje met haar!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, Bloemetje75, Carowl en 39 bezoekers