Dag kleine Fer

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 10:11

Pff waar moet ik beginnen.. Dit topic is het enalaatste topic dat ik ga maken van mijn topper.. Mijn beste vriendje. Nu ik dit typ rollen de tranen alweer over mijn wangen, en dat is iets wat nog vaak gaat gebeuren. Want wat doet dit veel pijn zeg..
In 2010 zag ik een prachtige pony op marktplaats staan, wij waren op dat moment op zoek naar een E pony. En daar was hij dan.. Ferrari. Nooit gedacht dat deze pony zo speciaal zou worden voor mij. Wat heb ik afgezien in het begin, hij had singeldwang, was bang voor het zadel/dekens en alles wat aan zijn lijf gebeurde. Opstappen was niet simpel en ik ging nog al eens heel hard. Maar nooit is hij gemeen geweest, we leerden elkaar begrijpen. We behaalde meerdere successen en in 2011 werden we Brabants kampioen, in 2012 zelfs Nederlands Kampioen. Dromen kwamen letterlijk uit met hem.. Nadat we Nederlands kampioen werden, ging ik hem verder starten tussen de paarden. In 2014 startte ik hem Z2, een jaar later ZZ-L en een paar maanden later ZZ-Z. Hij bleef me zo verbazen, liep elke wedstrijd dikke punten en prijzen.. En deze zomer zijn we na een aantal ZZ-Z wedstrijden lichte tour gestart.. Wat was dat een mooi moment. En dan ga je denken wat nu.. Hij is pas 11 en er is altijd veel interesse voor geweest vanuit het buitenland. Soms zette ik hem wel eens te koop en dan haalde ik hem na 3 dagen er weer af want ik wist toch dat ik het niet kon. In Augustus had ik weer zo'n moment, gewoon kijken wat er op af komt dacht ik.. Hij stond er nog geen dag op en ik had duisters aan de telefoon. Ze wilde de volgende dag al komen. Toch besloten om ze te laten komen, want ze wilde hem vast niet of ze wilde anders toch nog een keer terugkomen en dan kon ik er goed over na denken. Ze zat er nog geen 10 minuten op en toen vertelde ze dat ze hem wilde.. Wattt... hem wilde? Dat betekende dat hij onder voorbehoud van de keuring verkocht was. Ik had nog hoop dat hij niet door de keuring kwam. Maar nee hoor, hij kwam glansrijk door de keuring. En toen.. 's avonds drong het tot me door, heb ik de avond bij hem in zijn stal doorgebracht, zo veel verdriet had ik nog nooit gehad.. ik kon het niet. Ik kon het echt niet.. Ik heb de volgende dag de mensen verteld dat ik hem niet kon verkopen.

Weken gingen voorbij, tot ik vorige week een gemiste oproep had van een duits nummer.. Het waren dezelfde mensen, of ik hem niet toch wilde verkopen. Nog nagedacht en nagedacht, en tot het besluit gekomen dat ik voor Fer kies. Voor een nieuwe toekomst, bij mensen waar hij nooit meer de stallen zal verlaten. Nieuwe vriendjes en lekker op het gras. Heerlijk leek me dat voor hem. Hij is 11 en heel veel meer dan dit zal hij niet kunnen, en ik wil ook niet dat hij dat kan.. Het is goed zo, maar o wat doet dit pijn. Zondag is het zover, dan gaan we hem zelf wegbrengen. Ik hoop zo dat hij gelukkig is. Ik hou zo zielsveel van hem en ga hem zo erg missen. Maar houden van is loslaten, en hij verdient alle aandacht.. Hij is mijn grootste leermeester geweest, en ik zal hem nooit vergeten.

Dag lieve Fer.. Ik hou zielsveel van je.

1. Onze eerste fotoshoot
Afbeelding

2. Ons filmpje toen we NL kampioen werden
https://www.youtube.com/watch?v=DtHhpzZ ... e=youtu.be
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Almelose ruiterdagen 2014, waar we in het Z1 meerdere proeven wisten te winnen
Afbeelding

5. Indoor oosteind 2014 in het Z2
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Een van onze winnende proeven in het Z2
Afbeelding

9. Op ons ZZ-L debuut op outdoor Brabant hadden we een 3e prijs!
Afbeelding

10. We maakte zelfs ons Young Rider debuut, en haalde dik 60%
Afbeelding

11. Indoor Oosteind 2015 ZZ-L
Afbeelding

12. Subtopdebuut met 65% en een 2e prijs
Afbeelding

Zaterdag hebben we een fotoshoot.. die foto's zal ik ook nog plaatsen. Bedankt voor het kijken.

Lex&Max's Ferrari | Prix St. Georges
Lex&Max's Select | Inter I
Lex&Max’s Dee-Jay | L2 | Lex&Max’s Kaboom
Lex&Max’s Bellini | Zadelmak






Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:28

Jeetje, wat een dappere keuze!
Heel veel sterkte toegewenst de aankomende tijd. En geniet nog even intens van hem :(:)

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:34

poeh, ik zou niet graag in jouw schoenen staan. Wat een verschrikkelijk moeilijke keuze.... Sterkte

Those we love don’t go away, maar wat mis ik haar ons Kwinneke. 24.05.2007 - 13.07.2023

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-


kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:14

Tja het is een keus. Je wil verder. Pony hoeft niet zo nodig wedstrijden te rijden.
Misschien omdat ik nu ouder ben zou ik zelf de keus van verkopen nooit meer maken en blijven genieten van mijn pony.
Ik wens je sterkte.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 11:23

Dankjewel, het wordt inderdaad een hele moeilijke tijd.

Kohtje: Weet je wat het is, hij is 11. Het is een pony die er van geniet om mee op pad te gaan, om aandacht te krijgen en om te werken. Het is niet zo dat hij mijn enige paard is, naast hem staan er nog 10 thuis.. Het is dan eerlijker tegenover hem om hem te verkopen naar een baasje waar hij alle aandacht krijgt, dan dat hij thuis zo af en toe gereden wordt. Dat is hij niet waard en verdiend hij absoluut niet!

Lex&Max's Ferrari | Prix St. Georges
Lex&Max's Select | Inter I
Lex&Max’s Dee-Jay | L2 | Lex&Max’s Kaboom
Lex&Max’s Bellini | Zadelmak





WillemijnvA

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:35

Moeilijke keuze, heel veel sterkte :(:)

“I solemnly swear that I am up to no good.”

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:36

knap hoor, veel sterkte!

Leef: neem en geef!

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:39

Ontzettend dappere beslissing.
Ik heb je regelmatig op concours zien rijden. En jullie waren gewoon een top combinatie. Dat jij deze keuze nu hebt gemaakt, geeft echt aan dat je het hart op de goede plek hebt. Want jij kiest ervoor dat Ferrari alle aandacht krijgt, een mooi plekje met nieuwe baasjes die zeker even veel van hem gaan houden zoals jij dat doet.

Goede beslissing, maar zwaar. Sterkte komende zondag!!

Rex & Jazz

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:40

:(:) kippenvel, phoeh zo moeilijk maar het zal de juiste keuze zijn, anders had je dit niet gedaan..veel sterkte!!

NathalieBoer
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:42

Wat een verschrikkelijk moeilijke keus!
Heel veel sterkte komend weekend & geniet nog even van hem!! Y;(

Ravel13

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:45

Heel moeilijk. Veel sterkte. Het voelt misschien alsof je een familielid weg doet maar paarden zijn ook gelukkig op een andere plek met andere paarden, goede box en een wei. Niet alleen bij jou is hij gelukkig

L1+16
L2+7

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:46

Wat een moeilijke keuze, sterkte! :+:
Maar waarom heb je hem precies verkocht, omdat er interesse was uit het buitenland?

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:47

Mooie pony en wel een begrijpelijke beslissing, je moet veel trainen om op dit niveau bij te blijven en laten we eerlijk zijn, het geld maakt ook veel goed. Lang niet alles want het is wel jaren je maatje geweest maar dit soort pony's zijn goud waard en dat word er ook voor betaald. Voordeel is wel dat de kopers er vaak heel goed mee omgaan. Zo heb ik dat tenminste vroeger met onze pony's ervaren.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 11:50

Dankjewel iedereen!

Ik heb hem verkocht omdat wij op onze top zitten en hij nog een heel leven voor zich heeft.

Lex&Max's Ferrari | Prix St. Georges
Lex&Max's Select | Inter I
Lex&Max’s Dee-Jay | L2 | Lex&Max’s Kaboom
Lex&Max’s Bellini | Zadelmak





x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 11:50

bigone schreef:
Mooie pony en wel een begrijpelijke beslissing, je moet veel trainen om op dit niveau bij te blijven en laten we eerlijk zijn, het geld maakt ook veel goed. Lang niet alles want het is wel jaren je maatje geweest maar dit soort pony's zijn goud waard en dat word er ook voor betaald. Voordeel is wel dat de kopers er vaak heel goed mee omgaan. Zo heb ik dat tenminste vroeger met onze pony's ervaren.

Dat klopt helemaal..

Lex&Max's Ferrari | Prix St. Georges
Lex&Max's Select | Inter I
Lex&Max’s Dee-Jay | L2 | Lex&Max’s Kaboom
Lex&Max’s Bellini | Zadelmak





Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:51

Een moedige keuze!!! Wat een pracht pony, en ik kan me voorstellen dat je hier iemand heel blij mee gaat maken, en zo te lezen ook voor Fer een fijne keuze :j

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:52

Wat ontzettend knap dat je deze beslissing genomen hebt. Heb je eerdere topics ook gelezen over de successen met hem en zo gaaf dat deze kleine topper zich zo heeft bewezen op Subtop niveau.

11 jaar is een hele mooie leeftijd om hem bij een andere ruiter nog vele successen en mooie jaren te laten hebben.

Heel veel sterkte met het afscheid, maar hopelijk mag het eerste succes in Duitsland een glimlach op je gezicht toveren :(:)

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Anoniem

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:56

Ik denk een juiste maar loodzware keuze! Sterkte!

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:00

Heel veel sterkte!

Jullie waren mijn voorbeeld de afgelopen jaren toen ik nog met mijn pony tussen de paarde starte, ik heb in juni ook deze keuze gemaakt dus ik weet hoe moeilijk het is.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:09

Britt, wat Een dappere beslissing zeg.. Het is echt een prachtbeestje!
Heel erg veel sterkte zondag :(:)

              Make that the cat wise, I'm crazy Henky not!

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:12

Sterkte! Een moedige beslissing. Liefde is ook loslaten.. .

Wear a smile- One size fits all

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:16

Wat een heftige beslissing, ik wil je er heel veel sterkte mee wensen! Ik ben benieuwd naar de laatste foto's

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

tootje71

Berichten: 5093
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:51

Pffff zit gewoon mee te grienen, ik denk zelf weer terug aan de tijd dat mijn kanjer ook weg ging wat had ik het slecht. Heel veel sterkte en een mooie toekomst voor je paardje gewenst !

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:56

Hele heftige beslissing, maar ik denk wel dat je er uiteindelijk vrede mee kan hebben.
Fantastisch wat jullie bereikt hebben. :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Elitedeux

Berichten: 679
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:05

Wat een hele moeilijke beslissing. Heel veel sterkte! Ik denk dat je enorm trots kunt zijn wat je de afgelopen jaren met hem hebt bereikt!

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 7 bezoekers