Tips een week New York City?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Tips een week New York City?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 10:20

Hoi!

Over 1,5 week ga ik een maand naar Amerika voor m'n werk. Voorafgaand daaraan ga ik een week naar New York om te stedentrippen!

Ik ga couchsurfend/via Airbnb in gedeelde appartementen. Ik slaap in East Harlem en de rest dus couchsurfend (hopelijk in Manhattan). Ik wil heel graag de toeristische highlights zien (5th Avenue, Time Square, Central Park, Empire State Building, Hudson River, etc.). Verder wil ik ook graag de sfeer van de stad proeven, winkelen, cocktails drinken op het dakterras, enzovoort.

Nu zei iemand mij dat ik het beste een citypass kan halen om met korting deze highlights te bezoeken. Heeft iemand er ervaring mee? Het gaat om deze: http://www.citypass.com/new-york

Heeft er iemand nog leuke tips, restaurants, barretjes, kroegen en eventueel meer informatie over de citypass? Ik reis alleen en ik vind het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten!

Dank alvast! :)


Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:00

Aangezien je een week in New York blijft en dus veel kan gaan doen, zou ik de New York Pass nemen, niet de city pass. De namen lijken op elkaar, maar het zijn verschillende kaarten. Met de New York pass kun je veeeeel meer bezoeken, zoals musea (allemaal aanraders!), maar ook fietsen huren om bijvoorbeeld in central park te fietsen en/of de Manhattan bridge (ook een aanrader!). Die pas kun je vaak met 20 misschien wel 25 procent korting krijgen als je even goed zoekt op internet. Het lijkt een hele uitgave, maar wij hebben het geld er echt dik uitgehaald. Je gaat ook makkelijker ergens naartoe, want je kan het 'gratis' bezoeken. Als je korting krijgt denk je er toch nog een keertje extra over na, wij wel in ieder geval. Alleen de One tower zit er niet in, maar wij vonden die (als enige als ik de reviews mag geloven) een beetje tegenvallen. Chrysler tower heeft wat ons betreft het mooiste uitzicht en deze hebben we dan ook bij het ondergaan van de zon gedaan.

Heel veel parken zijn leuk om te bezoeken, uiteraard central park, maar ook het park achter de bibliotheek (ben de naam even kwijt), daar vonden wij een leuke sfeer hangen. Washington square park was ook leuk omdat daar toen een muzikant enorm goed aan het spelen was.

Als je van muziek houdt, kijk dan of je een plekje kan reserveren in de Blue Note Jazz club. Je zit dicht op elkaar (is bij elke club zo), maar daar treden zeer goede jazzartiesten op! En je leert daar zeker nieuwe mensen kennen!

Nog een aanrader: een wedstrijd van de Yankees bezoeken, hele toffe sfeer in het stadion. Wij hadden geen hele dure kaartjes via internet (die prijzen gaan heel snel omhoog als je op een betere plek wil zitten), maar voor ons prima zicht en we konden zo goed de sfeer proeven. Ik weet niet meer de exacte plaats in het stadion, maar als je wil kan ik dat voor je opzoeken.

En oja, we hebben ook een gospeltour gedaan in Harlem, we hadden een alleraardigst vrouwtje die ons van alles vertelde en ons na de tour nog naar een soul food restaurant heeft gebracht en een privérondleiding heeft gegeven. Normaal doet iedereen het voor de fooi, maar zij moest daar niets van weten. Deze tour staat ook op de New York pass. Dat restaurant heet Sylvia's en is een aanrader als je echte soul food wil eten.

We zijn onze reis begonnen met een rondvaart rondom Manhattan island van 3 uur was een heerlijk rustig begin waarbij je mooie uitzichten hebt op Manhattan en het Vrijheidsbeeld. Zo kun je even acclimatiseren, wij hadden echt het idee in een film te zitten toen we net uit de metro kwamen. Bij de New York pass zitten meerdere rondvaarten die je kunt kiezen.

Qua eten gingen wij vooral voor typisch Amerikaans eten. Wij zijn dus bij TGIFridays gaan eten, maar ook bij Johnny Rockets en Chipotle. Nog wel meer, maar die zijn blijven hangen. En ontbijt kochten we eerst zelf bij een stadsupermarkt, maar dat was eigenlijk niet zo lekker. Mijn man is toen een keer naar Dunkin donuts gegaan omdat ik dat graag wilde proberen, kregen we voor hetzelfde geld veel lekkerder en meer eten en drinken. Ik snap wel waarom obesitas daar een probleem is. Maar ga ook zeker een donutje eten. wij hebben niet echt op de calorieën gelet die week ;-)

Ohhh ik wil nu echt weer terug, New York is echt geweldig!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 11:23

Thanks voor je uitgebreide reactie! Daar kan ik wat mee! :)

Edit: ik heb de New York pass bekeken, maar vind wel dat er extreem 'toeristische' dingen in staan. Nu snap ik wel dat het voor toeristen bedoeld is, maar ik vind een georganiseerde cruise en een Hop-On-Hop-Off bus zeg maar echt iets te ver gaan. Ik ga liever met het openbaar vervoer en de veerdienst omdat ik meer met de 'locals' mee wil doen zeg maar. Ik wil echt alleen die paar dingen bezoeken die o.a. de citypass aanbied.

Cookies
Berichten: 6573
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Tips een week New York City?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:27

De rondvaart inderdaad. Die vond ik ook geweldig. En een bezoek aan het vliegdekschip.

Come over to the dark side, we have cookies!


listiglistje

Berichten: 14401
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:43

even volgen, ik ga in het voorjaar een week :)

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:44

Ik ben net terug van een twee weken New York en ik had de New York City Pass. Ideaal. Verder zou ik inderdaad gewoon met de metro gaan reizen, voor 31 dollar heb je een kaart waarmee je de hele week onbeperkt kunt reizen.

Van de NYC Pass heb ik alles bezocht, bij deze keuze opties heb ik gekozen voor Top of the Rock, 9/11 en de rondvaart naar het Vrijheidsbeeld en Ellis Island. Persoonlijk zou ik het Empire State Building overslaan, het uitzicht vanaf Rockefeller is 1000 maal mooier.

Ik vond The High Line ook heel erg leuk, was niet heel druk en even een fijn moment om wat rust te pakken. Daarnaast is het uitzicht echt heel tof. Als je van musea houdt, je kunt op vrijdag tussen 16:00 en 22:00 uur gratis naar het MoMA.

Het is ook leuk om de Brooklyn Bridge over te lopen of te fietsen, maar ga dan wel vanuit Brooklyn richting Manhattan. De Williamsburg Bridge is ook de moeite waard, daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde. Richting Manhattan is het leukste omdat je dan mooi de skyline ziet.

Absoluut s'avonds een keertje naar Times Square gaan. Via de TKTS booths op Broadway zelf kun je tickets met hoge kortingen krijgen, maar dat kan ook via de TodayTix app.

Als je het leuk lijkt om een keer in het publiek van een show te zitten, schrijf je dan in op 1iota.com. Via deze site kun je gratis naar shows toe, wees wel op tijd want het zit zo vol. Ik ben bijvoorbeeld naar Seth Meyers geweest.

Croo raadt het ook al aan, maar Washington Sqaure is een heel relaxed park. Zijn veel studenten en muzikanten.

Sla vooral Grand Central Terminal en de Public Library niet over, beide heel gaaf om een keer te zien. In de bieb zijn ook tentoonstellingen.

En tja, Central Park <3 Neem hier voldoende tijd voor.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Tips een week New York City?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 12:00

Dank jullie! Het klinkt alsof een week nog véél te kort is! En ik dacht dat ik met een week best een eind was! :D

Anoniem

Re: Tips een week New York City?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:01

Een week is echt te kort, ik vond twee weken al te kort _O- Maar ik houd mijzelf voor dat het een hele goede reden is om in de toekomst nog eens terug te gaan. Ga je alleen? En waar zit je precies in New York?

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 12:05

Ja, ik reis alleen en ik houd van stevig doorwandelen/fietsen dus ik verwacht wel veel te doen op een dag. :D En ik slaap in elk geval de eerste nacht in East Harlem, en ik hoop te couchsurfen in Manhattan.

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Re: Tips een week New York City?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:56

Ja een week is zeker te kort, wij hebben nog zoveel niet gezien! Ik was trouwens in de war, top of the Rock (=Rockefeller) heeft het mooiste uitzicht (al die gebouwen... ;-)) dat is een aanrader voor de zonsondergang.

Met die pas kon je vorig jaar ook gewoon een watertaxi pakken, maar ik weet niet of dat nu nog is. Ik ben trouwens normaal ook geen fan van georganiseerde zaken als boottochten, maar dit was echt heel leuk gedaan!

En dit schiet me net te binnen, Chelsea market! Ik ben er zelf niet zo van, het heeft een hoog hipster gehalte, maar de meesten zijn er lyrisch over en ook voor mij was het leuk om er in ieder geval door heen te lopen. Als je kreeft lust, daar is het soms zo druk dat je die staand op moeten eten, vinden mensen blijkbaar leuk haha. Ik vond het vooral grappig om te zien ;-)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Tips een week New York City?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:15

Top off the rock moet je zeker doen. Prachtig uitzicht.
High line park is erg leuk.
9 11 museum is ook indrukwekkend, wel vroeg op de ochtend gaan.
gratis ferry naar staten island komt langs het vrijheidsbeeld

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Tips een week New York City?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:24

Coney Island vind ik zelf ook wel leuk om een keer te zien. Verder vind ik het leuk om gewoon te gaan lopen en wel zien waar je uit komt. En natuurlijk de typisch New Yorks eten proberen.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Tips een week New York City?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 15:26

Dank jullie voor de leuke reacties! Ik ga vanavond een lijstje maken met wat ik wil doen!

Zojuist ook mijn citypass gekocht. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, Googlebot, maxi90, OmgiliBot, SemrushBot en 58 bezoekers