Foute behandeling dierenarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Foute behandeling dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 21:41

Beste bokkers!

Ik heb even jullie mening nodig. Zoals jullie in mijn vorige topics kunnen lezen, is mijn vorige paard (inmiddels verkocht) afgelopen jaar ongelukkig ten val gekomen en liep een beenwond op. Deze is gehecht door de dierenarts die toen snel kon komen. Deze hechtingen lieten echter na enkele dagen al los en zo is er een soort hol in de wond gekomen en kwam er steeds meer wild vlees. Diezelfde dierenarts beweerde dat ik het moest verbinden. Toen dat begon te etteren zei ze dat ik het maar beter aan de lucht kon laten drogen.
Ik zal even een foto sturen met hoe de wond eruit zag, na haar laatste behandeling (erna ben ik overgestapt op een andere dierenarts welke heel kundig was en alles goed heeft opgelost).

Nu hebben wij haar rekening gewoon niet betaald. Het gaat hier om een som van €822,23. Mijn vader heeft hier met haar over gebeld en ze zijn niet uit deze discussie gekomen. Maar desbetreffende dierenarts stuurde geen rekeningen meer. Een half jaar lang ongeveer niet.
Tot 1,5 mnd geleden. Ze blijft nu rekeningen met aanmaningen sturen. Ik heb haar een redelijk boze mail gestuurd. Waarop ik als antwoord kreeg; als de factuur voor 9 oktober niet betaald is wordt het overgedragen aan het incassobureau.

De dierenarts die mijn paard dus wel genezen heeft, had een heel verslag gemaakt op haar site. Deze kunnen jullie hier lezen: http://www.hetmergelland.com/pati-nt-van-de-maand

Wij willen dus nu verdere stappen ondernemen, maar mijn vraag is: heeft dit zin?

De foto's liegen er naar onze mening niet om. Bijgevoegde foto toont de wond na de laatse behandeling van de eerste dierenarts.


http://boktimg.nl/img/m/VCuLty.jpg

let op deze foto kan schokkend zijn!

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-10-16 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link gezet want kan als te schokkend worden ervaren


nuscaniels

Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:45

Ik begrijp de frustatie van voor iets moeten betalen wat niet goed gegaan is, echter hebben dierenartsen geen resultaatverplichting.
Het is niet het principe van no cure no pay.
Hoe vervelend ook de da staat in haar recht. De rekening dient betaald te worden voor de geleverde diensten.

Het leven is als een kerstmuts

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Foute behandeling dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:46

Ik hoop dat je rechtsbijstand hebt. Ik zou daar eens contact mee opnemen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 21:47

Peelie schreef:
Ik hoop dat je rechtsbijstand hebt. Ik zou daar eens contact mee opnemen.


Die heb ik inderdaad!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:53

De dierenarts heeft een dienst geleverd en die moet gewoon betaald worden. Ze kunnen uit coulance korting geven, maar hoeft niet.

Helaas verwachten veel mensen inderdaad no cure no pay. Zo werkt het niet.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Renaatt92
Berichten: 310
Geregistreerd: 20-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:55

Volgens mij moet je gewoon betalen. De hechtingen sprongen volgens de tweede dierenarts niet zomaar los. Het paard maakte een vreugdesprong waardoor er teveel druk op de huis kwam te staan.

Foetsji
Berichten: 196
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:00

Ik vrees ook dat je gewoon zult moeten betalen.

Heb er jaren geleden een rechtzaak over gehad waarbij de DA een dusdanig grote fout maakte dat mij paard voor het leven gehandicapt bleef. Het was een dusdanig grote misser dat zelfs eerste jaars studenten het eigenlijk niet eens maken. Grove slordigheid zal ik maar zeggen.

Heb het op een rechtzaak laten aankomen en glansrijk verloren. Een DA mag gewoon grove fouten maken en je daarvoor ook nog eens een vette rekening sturen.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 22:01

Renaatt92 schreef:
Volgens mij moet je gewoon betalen. De hechtingen sprongen volgens de tweede dierenarts niet zomaar los. Het paard maakte een vreugdesprong waardoor er teveel druk op de huis kwam te staan.


Maakt niet uit hoe het is gebeurd, als je er rekbare hechtingen in had gedaan was het minder snel gebeurd.

Hier een foto toen de hechtingen gesprongen waren: waarop de DA zei, oh dat is niet zo erg.

Afbeelding

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:02

Ik denk dat je ook gewoon moet betalen hoor.

Enne gojje mins blieft altied leave ~ Rowwen Hèze

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 22:02

Foetsji schreef:
Ik vrees ook dat je gewoon zult moeten betalen.

Heb er jaren geleden een rechtzaak over gehad waarbij de DA een dusdanig grote fout maakte dat mij paard voor het leven gehandicapt bleef. Het was een dusdanig grote misser dat zelfs eerste jaars studenten het eigenlijk niet eens maken. Grove slordigheid zal ik maar zeggen.

Heb het op een rechtzaak laten aankomen en glansrijk verloren. Een DA mag gewoon grove fouten maken en je daarvoor ook nog eens een vette rekening sturen.


Serieus?! Wat erg zeg... Nu zakt me de moed idd in de schoenen.

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Foute behandeling dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:04

Ik verplaats je topic van MD naar TAO.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Foetsji
Berichten: 196
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:10

noorbeek1234 schreef:
Foetsji schreef:
Ik vrees ook dat je gewoon zult moeten betalen.

Heb er jaren geleden een rechtzaak over gehad waarbij de DA een dusdanig grote fout maakte dat mij paard voor het leven gehandicapt bleef. Het was een dusdanig grote misser dat zelfs eerste jaars studenten het eigenlijk niet eens maken. Grove slordigheid zal ik maar zeggen.

Heb het op een rechtzaak laten aankomen en glansrijk verloren. Een DA mag gewoon grove fouten maken en je daarvoor ook nog eens een vette rekening sturen.


Serieus?! Wat erg zeg... Nu zakt me de moed idd in de schoenen.



Ja sorry!! Ik dacht ook serieus dat ik in mijn recht stond zelfs nog een getuige opgeroepen. Maar mijnheer de rechter vond dat een DA het recht heeft fouten te maken. En op mijn vraag waarom ik daar dan voor moest betalen was het antwoord dat het zo nu eenmaal is...

Stoom uit mijn oren kan ik je vertellen!! Soms is het recht volledig krom!
Moeten jij of ik eens een foutje maken...

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:11

Ik denk dat het ook gewoon betalen wordt. Ik moet wel zeggen dat ik het bedrag erg hoog vind.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:13

zoals iedereen al zegt; je zal de rekening gewoon moeten betalen.

Het was in dit geval fijn geweest als de eerste da je uit coulance korting had gegeven, maar hij/zij is dat zeker niet verplicht. Da staat dus gewoon in zijn/haar recht en reken maar dat die rekening naar een incasso gaat als je blijft weigeren.
Echt dit ga je verliezen.


Wat een gigantisch bedrag trouwens voor hechten en later verband erom...ok daar zit dan paar keer visitekosten bij, maar dat zijn de kosten niet
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 04-10-16 22:17, in het totaal 2 keer bewerkt

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:13

Tja ik bracht mijn 2 zieke katten naar de dierenarts (zat een half jaar tussen overigens) en allebei moeten laten inslapen. Moest ook gewoon betalen maar heb wel wat korting gekregen.


Snap je frustratie maar als het altijd zo zou gaan zouden er geen DA meer zijn simpel omdat ze dan niet kunnen bestaan.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:14

Ik denk niet perse een fout maar gewoon niet de meest ideale aanpak. Zelfs als je goed naait komen wondes soms los door verschillende factoren. Dierenartsen zijn mensen en balen maar hij heeft het beste gedaan binnen zijn mogenlijkheod. Kon het misschien beter? Waarschijnlijk maar betekent niet dat de behandeling gratis moet worden

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 22:14

En het ergste van alles is dat dit is gebeurd met het naar binnen halen van de paarden. Ik had haar een dag en ze is uitgegleden van een steile berg af waar alle paarden af moeten als ze naar binnen komen. Pensionhouders doet het hek open en alles stormt meteen naar de stal. Paardje heeft zich kapot geschrokken natuurlijk en toen uitgegleden tegen een staldeur aan...

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:17

Je betaald voor een behandeling niet voor een resultaat. Het zou niet best zijn als iedereen bij een resultaat waar ze niet tevreden over zijn de rekening mocht laten liggen. Natuurlijk kan een dierenarts coulance tonen met korting maar dat is een gunst en geen recht.

Maw betalen zul je moeten.


Thioro

Berichten: 3985
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:18

Rekbare hechtingen bestaan niet, die zouden ook compleet nutteloos zijn.
Als er hechtingen gezet worden, en zeker op die plaats, moet het paard meestal toch 15 dagen op boxrust/postzegelweide. En dan nog is het niet gegarandeerd dat de hechtingen houden op een beweeglijke plaats.

Anyhow, zoals al gezegd: dierenartsen hebben geen verplichting tot resultaat. Wel een verplichting tot zorgverstrekking naar beste kunnen mbv de nodige middelen.
Als je hier een rechtzaak van wil maken en DA heeft gewoon zwart op wit dat ze naar beste kunnen middelen en zorg verstrekt heeft, dan ga je toch gewoon moeten betalen.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 22:22

Thioro schreef:
Rekbare hechtingen bestaan niet, die zouden ook compleet nutteloos zijn.
Als er hechtingen gezet worden, en zeker op die plaats, moet het paard meestal toch 15 dagen op boxrust/postzegelweide. En dan nog is het niet gegarandeerd dat de hechtingen houden op een beweeglijke plaats.

Anyhow, zoals al gezegd: dierenartsen hebben geen verplichting tot resultaat. Wel een verplichting tot zorgverstrekking naar beste kunnen mbv de nodige middelen.
Als je hier een rechtzaak van wil maken en DA heeft gewoon zwart op wit dat ze naar beste kunnen middelen en zorg verstrekt heeft, dan ga je toch gewoon moeten betalen.

Van deze dierenarts moest ik 10 min stappen per dag.

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 22:25

xxCYNNxx schreef:
zoals iedereen al zegt; je zal de rekening gewoon moeten betalen.

Het was in dit geval fijn geweest als de eerste da je uit coulance korting had gegeven, maar hij/zij is dat zeker niet verplicht. Da staat dus gewoon in zijn/haar recht en reken maar dat die rekening naar een incasso gaat als je blijft weigeren.
Echt dit ga je verliezen.


Wat een gigantisch bedrag trouwens voor hechten en later verband erom...ok daar zit dan paar keer visitekosten bij, maar dat zijn de kosten niet


Oke duidelijk. Hoe zou het dan zitten met aansprakelijkheid tov pensionhouder?

Utixo

Berichten: 6561
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:28

Ik neem aan dat je van te voren hebt geïnformeerd hoe de paarden van en naar de wei gingen? Zo ja, dan wist je het een moet je niet naderhand gaan zeuren. Zo nee, beetje dom, had je natuurlijk gewoon eerst even moeten vragen.

Neem je verantwoordelijkheid en betaal de rekening. Ik snap niet dat je nu alles en iedereen probeerd de schuld te geven. Het is jouw paard.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

purny

Berichten: 27456
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:30

Je betaald voor een dienst. DA moet ook spullen en tijd erin steken. Dus dat je niet betaald hebt vind ik echter een beetje dom.
Als je naar de rechter besluit te stappen zal deze je het zelfde antwoord geven. Gewoon betalen dus

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:34

Ik denk dat je een rechtzaak ook niet gaat winnen zoals voor staande reacties al zeggen..

Wat ik nu wel raar vind overkomen dat je nu na z'n lange periode ineens naar de pension houder wil stappen.

Ik neem aan dat het niet de eerste keer is dat ze zo naar binnen gehaald worden. Dus je weet hoe dat gaat. Had je het willen verhalen had je dat direct moeten doen is mijn mening.

You only live once. Make the most of it. Ride as far as you can

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 22:37

Relien schreef:
Ik denk dat je een rechtzaak ook niet gaat winnen zoals voor staande reacties al zeggen..

Wat ik nu wel raar vind overkomen dat je nu na z'n lange periode ineens naar de pension houder wil stappen.

Ik neem aan dat het niet de eerste keer is dat ze zo naar binnen gehaald worden. Dus je weet hoe dat gaat. Had je het willen verhalen had je dat direct moeten doen is mijn mening.


Wij hebben nogal wat woorden gehad met deze man en hij heeft mij verboden om nog op zijn terrein te komen. Als wij contact met hem opnemen reageer hij vervolgens niet meer. Of hij belt schreeuwend en scheldend op, op die manier gaan wij niet met mensen praten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers