Bokkers met (mini) varkens verzamelt u!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Bokkers met (mini) varkens verzamelt u!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 21:23

Ze komen vaker ter sprak in andere topics, de (mini) varkens, maar ze hebben blijkbaar nog geen eigen topic. Jammer! Want ze zijn echt superleuk en daar is best wel het een en ander over te delen lijkt mij.

Dus ik dacht, ik open een topic, zodat de mensen met liefde voor (mini) varkens zich kunnen verzamelen en gezellig kunnen kletsen over hun knorrige viervoeters. Ik ben vooral benieuwd hoe de varkens gehouden worden, altijd leuk om dingen uit te wisselen over ze. :D

Spekkie & Vlekkie :+
Geboren in Juni, en nu zo'n 5 kilo schattigheid schoon aan de haak.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En bij de paarden lopen vier van een groter formaat, deze worden gemest tot een bepaald aantal kilo en dan worden ze opgehaald en geslacht. Dan komen er vier nieuwe biggen. Ze krijgen alleen AGF en alle andere rest te eten, bijvoorbeeld brood of dingen die over datum gaan. Ze zijn een onderdeel van varkenshoederij Kuusj. Maar deze lopen nu sinds April bij de paarden en hebben dus nog even.

Afbeelding

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:32

Geweldig die varkentjes! Vind ze erg leuk en lief om te zien.
Zelf ben ik (geen idee waarom) eigenlijk best bang voor varken(tjes)s.. :o?

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: Bokkers met (mini) varkens verzamelt u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:36

Oh ik smelt <3 <3
Ik zou zo graag een mini varkentje willen, maar mijn hubs absoluut niet. Als jullie het goed vinden, lees ik wel graag mee en hopelijk kan ik dan mee genieten van alles :D

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 21:38

Eigenlijk zijn ze best lief, en goed tam te krijgen. Die twee kleintjes komen nu al op schoot en wensen gekriebeld te worden op hun buikje! <3

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Bokkers met (mini) varkens verzamelt u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:58

Ahh hihi! Dat is dan wel weer lief :o
Maar doen ze nooit bijten of zo verschrikkelijk boos gillen zodra je in de buurt komt?

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:59

Jaaaaa, leuk topic! Met alle plezier en trots stel ik jullie voor aan onze Truffel:

Afbeelding

Truffel is nu 3,5 jaar bij ons (dat is ook zijn leeftijd). Wij zaten met zijn allen op zondagavond Dicorce te kijken, tot mijn vader zei "Ik wil ook zo'n varken voor mijn verjaardag" en dat heeft die geweten. Een week later was hij jarig en was Truffel zijn verjaardagscadeautje!


Afbeelding


Truffel wist zijn naam binnen 1,5 uur en breekt zelfs uit zijn bench met 2 haken erop. De prullenbak gooit die met gemak om én eet dan met alle liefde alle etensresten op! Terror Truff is zijn bijnaam.. ;)

Oja, en de bankzaken regelt die ook wel even hoor...

Afbeelding

Sinds kort is Truffel levende mascotte van Dierenambulance Alphen a/d Rijn en heeft zij eigen T-shirt:


Afbeelding

Afbeelding

En als je na een hele middag zonnen het te warm hebt gekregen, wat doe je dan? Precies: bommetje in zijn eigen zwembad!

Afbeelding


Natte varkensneus kus van Truff!

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Bokkers met (mini) varkens verzamelt u!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 22:40

Wat een leuke naam! En leuk dier, je neemt hem dus ook gewoon mee als hond? :D Leeft Truffel ook buiten of hebben jullie hem echt als huisdier?

Gillen doen er hier maar één, maar zij is oud, chagrijnig en waarschijnlijk niet meer helemaal gezond. Ze vind het gewoon prettig om in het stro te liggen of buiten in het gras. Met het warme weer heb ik een paar keer een modderbadje voor haar gemaakt, dat waardeert ze wel nog. Maar aandacht hoeft ze niet meer.
Afbeelding

Afbeelding