Verzekering voor shetlander

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dusja1

Berichten: 362
Geregistreerd: 02-02-14

Verzekering voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 19:21

Hallo,

Ik vroeg me af wie zijn shetlander verzekerd heeft, en waar? En wat er allemaal vergoed wordt.


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Verzekering voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:27

Ik niet, omdat je maar beperkt kan declareren ivm lage marktwaarde.

Ze zullen niet duizenden euros vergoeden bij een pony van een paar 100 euro.

Jij hebt natuurlijk heel extreem veel pech gehad. Maar bij mij kan het nog steeds goed uit met een spaarpotje ook al heb ik ook soms flinke kosten gehad.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Inloopstal
Berichten: 41
Geregistreerd: 05-07-15

Re: Verzekering voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:37

Wel een risico maar onze Dartmoor is niet verzekerd...

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Verzekering voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:31

Ik heb die van mij ook niet verzekerd, als je met ze langs de weg gaat dat vallen zo onder WA
en voor de DA heb ik niks, dure verzekering voor een pony die het economisch niet waard zijn.
Gewoon zorgen dat je maandelijks wat achteruit legt of een goed gevulde spaarrekening hebben.

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

Dusja1

Berichten: 362
Geregistreerd: 02-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 11:54

Dat spaarpotje wás ook aanwezig. Echter heeft mijn overleden pony me helemaal arm gemaakt in 3 maanden tijd met 68 dagen op de kliniek en 2 operaties.
En die ellende, zowel voor pony als voor mij financieel wil ik geen 2e keer meemaken, vandaar mijn vraag.

Maar goed, het is de moeite dus niet om ze te verzekeren. Die paar honderd die ze evt. vergoeden maakt dan ook niet meer uit.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Verzekering voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:04

kijk voor een onderlinge verzekering....daar betaalde ik voor onze haf 39 € per jaar.( wel tegen overlijden maar dat was goed genoeg voor ons.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Verzekering voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:15

Ik heb er ooit naar geinformeerd, maar bij alle verzekeraars waar ik gekeken heb gingen ze wel iets hoger dan de marktwaarde, maar zeker niet de moeite als er echt wat aan de hand was.

Meeste dingen ben je onder de 1.000 euro wel klaar is mijn ervaring, kleine operaties, intensieve begeleiding bij wond/virus en thuis op te lossen koliek.
Extremere dingen kan meer zijn (zoals bij jou, en bij een veulen van mij bij de nieuwe eigenaar), maar die worden weer niet (of maar een klein beetje) vergoed.

Daarbij heb ik gezien hoe lang een verzekering soms wil dokteren en ik wil graag de beslissingen zelf kunnen nemen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:10

paar honderd euro vergoeden ze denk ik al niet eens voor een doorsnee shet..
immers dan is ie 'total loss' heel grof gezegd

ook tegen overlijden heeft niet of nauwelijks zin,
immers het bedrag dat je aan premie betaalt overstijgt binnen enkele jaren al de waarde (van een gemiddelde shet).

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Verzekering voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:15

ik heb Duvel 3 jaar in de verzekering gehad, betaalde 28 euro per maand uitgebreide ziektekosten verzekering , die was t/m 1500 euro verzekerd. Ik heb hem er weer uit gehaald omdat hij nooit wat had. en twee jaar na stoppen verzekering heeft hij nu dus spat artrose en osteoporose. Maar zelfs met die rekening van de kliniek had ik niet mijn premiegeld eruit kunnen halen. en ik wil hem nog niet inslapen ect. Dus is hij lekker met pensioen gegaan.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:28

Oud topic, maar omdat het al over verzekeringen gaat en het specifiek over shets gaat, drop ik mijn vraag hier maar ook even neer. Hoe zit dat met een aansprakelijkheids verzekering voor een shet?

Even om een situatie te schetsen;
Mijn pony was de dag van de verhuizing in een hoek gedreven door een ander paard (heel dom natuurlijk, had hem eigenlijk gewoon op stal moeten zetten en ze over de stalschotten kennis moeten laten maken, maar dat terzijde) ik kon niet op tijd ingrijpen en mijn shet is onder het draad door gedoken (voor hem op borsthoogte het onderste draad met echt een flinke klap stroom) je kan je voorstellen hoe erg hij in paniek was.
Hij is toen de weg opgerend de boomgaard in en bij een fruitbedrijf hebben hele lieve mensen hem kunnen opvangen die dachten eerst dat het een hond was maar toen hij dichterbij kwam was het een pony. :=
Afijn het is allemaal goed gekomen, Floor was niet kreupel alleen bezweet en van z'n theewater.

Maar stel dat hij in die paniek iemand van de sokken had gerent of nog erger op de motor kap was gekomen? word dit dan gedeeltelijk gedekt door je aansprakelijkheid?
Net zoals er bijvoorbeeld nog wel eens de kleindochter op floor zit (met zadel, beugels en cap en ik laat hem niet los , blijf altijd naast haar knie om haar op te vangen als ze uit balans raakt) als ze nou wel een keer valt en zich goed bezeert? doet mijn aansprakelijkheid dan afhandelen?
Of wanneer (en de kans acht ik nihil) iemand vol op de knieschijf trapt en daar een blessure aan overhoud of gaat een keer door het draad en neemt alle draden mee?
Hoe zit dit allemaal precies en verschilt dit van verzekering tot verzekering, wat zijn de maandelijkse/jaarlijkse kosten?

ik heb liever de komende 25 jaar een verzekering voor hem afgesloten en dat er niks gebeurd dan dat ik niks heb afgesloten en hij komt op de motor kap van een auto (ik noem maar wat ;) )

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Verzekering voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:33

een paard valt onder je eigen aansprakelijkheid over het algemeen..
je zult bij je eigen verzekeraar moeten checken of dat ook daadwerkelijk het geval is, bij sommigen blijkt dat niet het geval te zijn en dan kun je voor akelige financiele gevolgen komen te staan.. niet alleen lastig voor jou, maar ook voor een eventueel slachtoffer.

door de draad gaan en alle draden meenemen, kun je waarschijnlijk vergeten. dat valt denk ik onder risicoaanvaarding als je hem erin zet (en die kosten zijn ook niet idioot hoog.. zou niet eens opkomen om daarvoor de verzekering in te schakelen).

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:40

elenaMM77 schreef:
een paard valt onder je eigen aansprakelijkheid over het algemeen..
je zult bij je eigen verzekeraar moeten checken of dat ook daadwerkelijk het geval is, bij sommigen blijkt dat niet het geval te zijn en dan kun je voor akelige financiele gevolgen komen te staan.. niet alleen lastig voor jou, maar ook voor een eventueel slachtoffer.

door de draad gaan en alle draden meenemen, kun je waarschijnlijk vergeten. dat valt denk ik onder risicoaanvaarding als je hem erin zet (en die kosten zijn ook niet idioot hoog.. zou niet eens opkomen om daarvoor de verzekering in te schakelen).



Dank je voor je antwoord, ga vanavond bij mijn ouders eens vragen waar ik verzekerd ben (sta nog onder hun naam verzekerd) en er eens contact mee opnemen.

Betreft de draden en alles meenemen, is inderdaad heel poedersuiker als het vervangen moet worden maar die paar tientjes was dat gaat kosten neem ik dan maar voor lief, als het ponykind maar in orde is. ;)

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Verzekering voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 05:30

Mijn pony is eens bovenop een fietser gesprongen en toen heeft de verzekering die fiets schade vergoedt. Gewoon wa verzekering.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 00:08

Ik heb ze allemaal beperkt verzekerd. Al jarenlang.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers