Op onbekende afstappen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Op onbekende afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 07:15

Hey Bokkers,

(Dit is de eerste keer dat ik zo'n soort topic aanmaak, sorry als ik onduidelijk ben, of als het verkeerd staat.)

Sinds een week of vier zit ik op het MBO, en daar is mijn oog gevallen op een leuke jongen. Het probleem is, ik ken hem totaal niet, maar dat zou ik graag willen.
Hij zal mij niet aanspreken, ik ben onopvallend en meestal zie ik er niet erg toegankelijk uit. Dus als ik contact wil, zal ik daarvoor moeten zorgen. Het typen geeft me eerlijk gezegd al hartkloppingen.
Ik heb vannacht bedacht hoe ik het moet aanpakken, en mijn beste plan is hem gewoon aanspreken als hij alleen staat. Me voorstellen, zijn naam vragen, misschien nog iets vragen over de opleiding (?), voor zijn nummer vragen, of voorstellen nummers uit te wisselen.

Ik heb dit echter nog nooit gedaan, en ik heb ook geen vrienden die daar handig in zijn, helaas. Maar dan is er altijd nog Bokt! :D
Mijn vraag is dus: Heeft Bokt nog advies voor me? Hoe ga ik over van een normaal gesprek, als dat al lukt, naar een nummer vragen?
Wat als hij onaardig doet, of hij het niet fijn vind dat ik hem aanspreek?
Duim voor me :')

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Op onbekende afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:21

Ik kan je geen tips geven, maar zou je wel stoer vinden als je zo op hem afstapt :D .
En als hij onaardig doet, achja, zijn verlies en niet de jouwe :D .

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 07:25

xChantal94 schreef:
Ik kan je geen tips geven, maar zou je wel stoer vinden als je zo op hem afstapt :D .
En als hij onaardig doet, achja, zijn verlies en niet de jouwe :D .

Ik hoop ergens dat ik het durf, en ergens niet. :') Maar ach, dan ben ik er wel vanaf, en als hij banketstaaf doet, ben ik er ZEKER vanaf :')

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Op onbekende afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:30

Leuk, zo 'n topic! Stoer dat je op hem af gaat stappen. :D ik volg!

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Op onbekende afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 07:34

Dit is positief, dan kan ik niet meer terug :')
Heeft er nog iemand advies over het nummer zelf vragen? Me voorstellen enzo gaat nog wel, maar de overgang van gewoon gesprek tot nummer vragen, tja... :')

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:35

Het hangt er vanaf of je dit erg subtiel of juist lekker direct wilt doen :D.
Eerste optie: beetje kletsen, vragen naar opleiding en ergens (of wat meer aan het begin) vragen naar zijn naam. Dan kun je hem na wat dagen (niet gelijk! :D) toevoegen op Facebook. Als hij dat geaccepteerd heeft kun je weer een tijdje laten een berichtje sturen op Messenger. Als het gesprek wel lekker loopt kun je subtiel opmerken dat Messenger zo'n vreselijk irritante app is en of hij niet gewoon whatsapp heeft :)).
Tweede: Ja eh, als het gesprek lekker loopt ergens rustig inbrengen dat je het best druk hebt momenteel, maar dat je graag eens verder zou praten: "Zullen we even nummers uitwisselen?" ;).

Nummer 1 werkt voor mij altijd (je kan ook gewoon zeggen 'ahh ik voeg je straks even toe op fb' om het iets minder stalkerig te maken :=), maar de 2e ook wel opzich. De meeste jongens zijn niet zo ehm.. snugger, in hints ;).

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:37

Wat dapper! Ik zou proberen een gesprek aan te knopen en dan zeggen "hee ik vind het gezellig maar ik moet gaan. Zullen we anders nummers uitwisselen?" ofzoiets.

In het ergste geval kun je altijd nog zeggen dat je meedoet aan een weddenschap. Of het bevordelijk is betwijfel ik :')

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Op onbekende afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 07:39

Bedankt, dat vind ik een goed idee! @onbarefeet, ik heb geen Facebook :o Ik denk dat ik na een tijdje zeg dat ik nog naar mijn kluisje moet, en dan vraag of hij nummers wil uitwisselen. Nu maar duimen dat het goed gaat :#

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Op onbekende afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:40

Veel succes! :D

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Op onbekende afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 07:49

Dank je wel, ik heb het wel nodig denk ik :D

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:53

Aanspreken is zooooo enorm eng. En je zegt altijd het verkeerde. :#

Geef 'm een briefje met je wattpad site en zet er een spannend verhaal op....? :PB

(algemene tip; zet iets meer info over jezelf op wattpad en haald it vooral weg: "Tsja, meer heb ik eigenlijk niet over mezelf te vertellen, tenminste niets wat iemand echt zal interesseren." Het is stoer dat je schrijft en daar mag je best trots op zijn!)
Laatst bijgewerkt door Taucha op 04-10-16 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 07:56

Taucha schreef:
Aanspreken is zooooo enorm eng. En je zegt altijd het verkeerde. :#

Geef 'm een briefje met je wattpad site en zet er een spannend verhaal op....? :PB

Dat is best een leuk idee, alleen weet niemand op school dat ik verhalen schrijf, en ik moet nog een hoop leren. Dus misschien als ik wat zekerder ben over mijn schrijven, ik ga hem in ieder geval onthouden! :j

Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:59

Wow, wat ben jij ongelooflijk cool dat je dit gewoon gaat doen 8-) ! Ik ben echt supermakkelijk met vreemden maar zou dit ook hartstikke spannend vinden! Maar jongens ontmoeten of dingen in de richting gaat ook met vallen en opstaan; wordt dit niks, dan de volgende wel.
Als advies zou ik zeggen, kijk hoe het gesprek loopt. Als het vet stroef gaat en hij is mega ongeïnteresseerd zou ik er niet aan beginnen om nummers uit te wisselen. Maar als het lekker loopt, ach, dan gooi je zo'n soort vraag er zo tussendoor! Je merkt het waarschijnlijk snel genoeg.
Veel succes, ik duim voor je! +:)+

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Op onbekende afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:00

Ohh, dit soort topics zijn geweldig! Succes! 8-) ik duim voor je +:)+
Ik ben benieuwd waar dit eindigd! :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37240
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:05

Heb er niet veel ervaring mee wat betreft relaties op die manier, maar heel goede vriend nu aangesproken op een festival. Door omstandigheden niet toe gekomen om gegevens uit te wisselen de ochtend van vertrek. Dat liep rommelig en allebei denk ik toch ook te verlegen gegevens te vragen zo (te veel kop gestoten daarin) Maar thuis naam opgezocht facebook gevonden en een twee drie hup even slikken het diepe inspringen en een bericht gestuurd. Duurde even voor er antwoord kwam maar dat is nu ruim 3 maanden een heel hechte vriendschap. :j

Was idd doodeng maar wat hij zelf ook zegt, ik had het niet gedurfd (daarnaast is mijn facebook profiel een anoniem niet in gebruik profiel alleen voor communicatie dus had hij het ook nooit gevonden) dus ben blij dat jij de ballen had het te doen. :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:05

Oeh wat leuk!
Ik vind je een mega stoere meid, ik zou t niet durven.

Succes en ik volg :D!

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Op onbekende afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:22

Succes vandaag, je kunt het! :D

Doubtless

Berichten: 8478
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:25

Loop op 'm af, geef hem een hand, stel jezelf voor & zeg: ik denk dat wij binnenkort samen iets moeten gaan drinken! Hier is m'n nummer, laat maar wat horen als je daar zin in hebt :)

En dan geef je hem een briefje met je nummer erop ;)

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:27

Gewoon aanspreken en een beetje gezellig praten, het hoeft nog niet eens ergens over te gaan. Dan proberen aan te voelen of hij nummers uit zou willen wisselen en dan gewoon vragen! En als het je nog een stap te ver is om zijn nummer te vragen... dan vraag je het de volgende keer dat je hem ziet!

+:)+ Succes!!!! Leuk altijd, dit soort topics.

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Op onbekende afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 08:33

Wow, ik had niet verwacht dat er meer dan vier reacties zouden zijn, nu kan ik echt niet meer terug :')
Ik ben echt bloednerveus, maar aan de andere kant ook realistisch, hij wil wel en ik moet uitzoeken wat ik dan in godsnaam moet doen, of het is een nee, en dan is het vast zo weer over. Zolang het niet te ongemakkelijk word, is het niet zo erg. Ik denk dat ik hem aanspreek vlak voor school, als het dan misgaat, heb ik een goede smoes om te vluchten O:)

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:33

Stoer ! :D. Succes vandaag!!
Geen tips, maar ik volg even :o

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Op onbekende afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:45

Ik vind het echt supergaaf TS!
En al is het een nee, weet je hoe gaaf het is dat je het überhaupt hebt gedaan?!?

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:48

Ik zou een smoesje verzinnen dat je voor je opleiding mensen moet aanspreken of iets in die richting

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:48

Haha ja spannend. Maar TS. het is een vaardigheid, je kunt het leren. Jongens zijn vaak wat makkelijker in de directe aanpak. Heenlopen, glimlach en vragen; kennen wij elkaar al? Ik ben ...., hand uitsteken. Klaar!
Je kunt even oefenen op minder enge mensen. Nieuwe pension klanten of zo. Of mensen die je wel regelmatig tegen komt maar niet kent.

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Op onbekende afstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 09:15

Bedankt allemaal, dit topic helpt echt! :D Ik hoop dat hij straks gewoon alleen buiten staat, dan is het misschien niet eens zo heel gek dat ik hem aanspreek.
Ik ben trouwens laat uit, en ik heb helaas geen wifi op school, dus nieuws zal pas vanavond komen.