Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 11:57

Ik moet mijn zadel al een tijdje kwijt, maar had hem tot nu toe enkel in facebookgroepen, kapaza en tweedehands neergezet. Ik dacht meteen aan marktplaats of ebay, maar ebay neemt naar mijn weten toch een hap uit je inkomst van de verkoop en voor marktplaats was ik volledig bereid te betalen, maar ik kan het gewoonweg niet. De ING bank van België en die van Nederland komen gewoon niet overeen.

Nog Belgen in dezelfde situatie of een ander idee?


Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:59

Op bokt is ook gratis en hoe heb je je advertentie opgesteld? Goede foto's erbij?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 12:04

http://www.bokt.nl/markt/ad/423163/ghos ... ccessoires Dit is de advertentie - Ik heb bewust klaar en duidelijke foto's genomen, en alles erbij gezet dat ik erbij kon zetten, maar het raakt maar niet verkocht. Ik kan moeilijk nog zoveel meer in de prijs zakken als de nieuwprijs van de set zo'n 980 bedraagt. :/

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:52

Ik vind 3/4 van de nieuwprijs te hoog voor een 2e hands (duidelijk) gebruikt zadel. Ik zou er ook niet zo snel op reageren ook al woonde je dichterbij voor 1/4 meer heb je alles nieuw en zeker goed passend.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:00

Sorry maar mijn huidige zadel is nieuw ruim 1500 euro zonder toebehoren. Als ik het nu ( een jaar later) wil verkopen krijg ik er echt max 700 euro voor en dat nog met moeite...

Dus helaas denk ik toch echt dat je prijs veel te hoog is.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 13:06

Hm, ik vreesde er voor... zou ik de set in totaal verkocht krijgen voor 700? Het is echt het laagste dat ik kan gaan, mijn nieuwe zadel kost 690 en dit is echt een hele set :') Elk dek kost 88 euro, de extra kussens zijn ongebruikt en kosten 60.

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:08

Ik vrees van niet maar proberen kan altijd natuurlijk.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:47

Ik denk dat €500 de max is wat je er nog voor zal krijgen.
Het is natuurlijk vreemd dat jou oude zadel op moet brengen wat je nieuwe zadel gekost heeft.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:54

ED -> PP

petra8
Berichten: 1128
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:04

Ik was mijn 20 jaar oude kiefer vzh zadel vrij snel in belgie zelf kwijt via kapaza of 2ehands.be. Mijn ervaring is dat paardenspullen via kapaza nog best goed gaan, de rest plaats ik op marktplaats, dat is het voordeel van in het grensgebied wonen, kun je zowel nl als be pakken.

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:09

Misschien ook een idee of 2 van de dekjes proberen los te verkopen, dan krijg je er waarschijnlijk meer voor. Plus goed erbij zetten dat het een boomloos zadel is, ook in de titel al misschien ?!

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Pippaa

Berichten: 1616
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:11

Het is echt een nette advertentie met goede foto's, maar ik viel inderdaad over de vraagprijs :j

~ Pippa† ~ Jara ~ Auri ~

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:34

Ik denk persoonlijk dat de markt van Ghost gewoonweg wat klein is. Ben niet in het bezit van een Ghost maar dat was zijn mijn andere optie vorig jaar en dan had ik dit bedrag en ervoor neergelegd. Je moet iemand hebben die weet wat het heeft gekost, dan is de prijs namelijk logisch en redelijk vind ik. De pads zijn altijd super duur en je hebt er hier er 3 bij. Ik zou de prijzen van de pads er bij zetten wellicht vallen mensen dan minder over jouw vraagprijs en verder kenbaar maken dat jij een Ghost te koop heb.

Vorig jaar heb ik mijn barefoot verkocht (Nieuwprijs 700 euro) die echt onwijs gebruikt was voor 300 euro. Dit zadel ziet er een stuk beter en goede set toebehoren erbij.

Misschien erbij zetten dat een goed bod ook mag, om te laten zien dat je je niet helemaal aan de vraagprijs vasthoudt

Nikita :knuffel:

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 15:02

Bedankt voor de info! Tja, zoals je zegt, er is niet snel dat besef dat Ghost geen 200-euro zadeltje is. Ik zal de nieuwprijzen erbij zetten om te illustreren wat het allemaal heeft gekost. :j

De nieuwprijs van dit alles is 889 euro, dus ik vind dit al een hele verlaging (en een redelijke) van de prijs.

Voor degenen die Ghost niet kennen: Zadel nieuw = 570, Pad nieuw = 88 p/s, Nieuwe kussens = 60.

Ik zal het goede bod er ook bijzetten! :)

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:07

Dus voor 200 euro meer zou ik alles nieuw hebben... En dat is denk ik wat veel mensen besluit verder te kijken, het verschil met nieuw is te klein

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:08

Je schrijft dat je het maar niet verkocht krijgt - maar het staat pas 2 weken te koop?
Je vraagprijs is inderdaad te hoog en de set is niet handig. Niet iedereen wil 3 dekjes bij zijn/haar Ghost en dus willen ze daar ook niet voor betalen.
Ik heb laatst mijn Ghost verkocht voor € 520, een maar 3 a 4 x gebruikte Ghost Firenze Piccolo met allemaal ook allemaal extra's erbij zoals beugelriemen co, maar die heb ik niet doorberekend aangezien veel mensen niet op die extra's zitten te wachten en ik ze het liefst wel allemaal in 1x kwijt was. Voor een normale set van zadel + pad is de 2ehands prijs € 500. Omdat ik iets meer erbij leverde ben ik daar iets boven gaan zitten, maar dat was dus € 520. Voor die prijs was in in 2 a 3 weken verkocht.

Als ik jou was zou ik dan ook het zadel met 1 pad verkopen (koper mag zelf beslissen welke van de 3) voor € 500, en de 2 overgebleven pads voor €40/€50 per stuk te koop zetten. Op die manier verdien je € 600 aan het hele zadel inclusief pads, een bedrag wat je waarschijnlijk nooit zult krijgen als je het allemaal als 1 set verkoopt, stomweg omdat de meeste mensen niet op 3 pads zitten te wachten en daar dus ook niet voor willen betalen.
Mensen willen 1 zadel + 1 pad = € 650 als ze het nieuw zouden verkopen - dan gaan ze voor een 2ehands zadel + pad niet meer betalen dan max € 520.

Anoniem

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:28

Ik vind 520 nog veel voor iets wat nieuw 650 kost hoor, persoonlijk zou ik dan toch voor nieuw gaan.
Vind het ook nog wel een verschil of iets nieuw 980 of 889 euro heeft gekost, vind 700 dan ook een onrealistisch bedrag voor de snelle verkoop.

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:41

Ik denk dat het advies van xyzutu2 het beste advies is. Dus pads en hoes apart verkopen.

Dan nog zou ik 500 teveel vinden omdat een ghost met pad nieuw 650 kost. Zou dan eerder 400-450 betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:43

Bij mij zaten er ook nog andere dingen bij die nuttig waren, vandaar dat ik op € 520 kwam. Bij een kaal zadel + pad was ik voor € 500 gegaan als vraagprijs (en had dan € 480 misschien ook geaccepteerd). Dat was dan echter voor een zadel dat 4x gebruikt was, bij een zadel waar al echt op gereden is en waarvan de inlages dus ook sneller vervangen moeten worden zou ik minder vragen/betalen

Je kunt een Ghost zadel echter niet met andere zadelmerken vergelijken aangezien Ghosts op dit moment erg in zijn, dus 2ehands ook duurder zijn en ze verkopen vrij snel. Voordeel van 2ehands is ook dat je ze dan meteen in huis hebt, terwijl je op een nieuw zadel zo'n 6 weken moet wachten. Dan helpt echter het moment van verkopen ook: in het voorjaar/de zomer verkopen ze makkelijker omdat mensen er dan een zomer mee willen rijden, in de herfst en winter verkopen ze trager.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:10

Hoe kom je aan 16inch? Misschien is dat ook een reden want daar passen bijna alleen maar kinderen in. In een piccolo pas je tot maat 38 ongeveer.

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:16

Een ghost zadel wordt naar mijn weten razendsnel verkocht.
Op mp stond er 1 jaar terug eentje en daar werd veel op geboden en naar gevraagd, was al na 2 dagen verkocht.

Advertentie ziet er prima uit :)

Zal stalgenootjes tippen naar dit zadel, hebben zelf ook een ghost en zoeken een nieuwe... ;)

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 19:14

Bedankt! :D

Het is net daarom dat ik het vreemd vind dat het helemaal niet verkoopt. Hij is zelfs helemaal herbewerkt bij de leverancier just in case. Singelstoten vervangen e.d. zonder dat die echt vervangen moesten worden. Er is eigenlijk dus heel erg veel nieuw aan, ook nieuwe zitting. Spijtig genoeg hebben ze bij de fabrikant mijn vraag genegeerd om het zweetblad te vervangen :( ze hebben de rest vervangen, waar ik niet om vroeg, maar dus niet het zweetblad, erg jammer. Kan me voorstellen dat dat wat lastig is om te zien die plooi, maar je ziet hem/voelt hem totaal niet in het zadel.

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:25

ook ik vind de vraagprijs te hoog.
leg dan liever die 200 duro bij om een nieuwe te kopen.
zou zeker 200 euro lager zitten met je prijs .


Anoniem

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:33

Je prijs is inderdaad echt te hoog.
Mijn roma heb ik toen mét christ pad kunnen verkopen voor €450,-
De Roma was 5 a 10 keer gebruikt, de Christ pad 2-3 keer...

Het is ongeveer een ongeschreven regel, men wilt voor een tweedehands niet meer dan 50% van de nieuwprijs betalen en vaak dat nog niet eens. Of iets nou 3 keer of 300 keer gebruikt is lijkt niet uit te maken. Op zich ook niet gek, als ik slechts iets van €150,- extra moest betalen voor een compleet nieuwe set zou ik het waarschijnlijk ook doen.

Ik zou ook de 16 inch weghalen, piccolo is voor mensen tot (en met) maat 40. Ik pas er zelf met een kleine 40 nog in, maar dat ligt ook een beetje aan je bouw gok ik.


Dus ja, als je hem snel wilt verkopen, pak de helft van de nieuwprijs. Als je meer geduld hebt, geef mensen de ruimte eventueel een reëel tegenbod te doen. :j

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:43

Ik sluit me aan bij veel anderen.
De vraagprijs is echt te hoog, je zit waarschijnlijk nog steeds boven de inkoopprijs.
Wat het jou heeft gekost, daar heeft een koper geen boodschap aan. Wel wat ze ervoor terug krijgen. Voor iets minder dan nieuw kunnen ze dan iets kopen zonder garantie. Het gat met nieuw is te klein.
Daarnaast is me wel eens opgevallen dat tweedehands zadels in Belgie gemiddeld duurder zijn dan in Nederland. Misschien focus je je op de verkeerde doelgroep.

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flora, ImkeTarek, Natascha, Pellelilly, Ubermetrics en 40 bezoekers