Bravecto werkt langer dan 3 maanden?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dierenfan
Berichten: 9566
Geregistreerd: 27-02-10

Bravecto werkt langer dan 3 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 17:21

Wie heeft nog meer bravecto aan zijn hond (en) gegeven en ook het idee dat het langer dan 3 maanden werkt?

Wij hebben het nu 5 maanden geleden gegeven aan alle 6 de honden. Voordien elke wandeling in bos wel een of meerdere teken. Er na misschien 10 teken gehad in 5 maanden met zo n 1 a 2 uur bos wandeling per dag!!

Wij geven dus zeker nog geen nieuwe tablet ;)

Omdat er zoveel verhalen zijn over problemen bij bravecto vraag ik mij nu af zijn die problemen als men dat ervaren heeft gekomen bij eerste keer bravecto of bij een herhaling na 3 maanden en dan mogelijk overdosering???


Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Bravecto werkt langer dan 3 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:27

Ik gaf altijd bravecto, ik heb het nu al een half jaar niet gegeven ( op aanraden van m'n natuurgeneeskundige begeleider ivm enorme allergie hond ) nooit ergens last van. Ik heb dan ook wel zeer kortharige honden. M'n pup heb ik zelfs nog nooit wat gegeven.

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Bravecto werkt langer dan 3 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:33

Mijn 2 honden krijgen elke 3 maanden een Bravecto pil.
Oudste heeft vlooienallergie en beet zichzelf stuk.

Kan heel goed dat het langer werkt. Dat idee heb ik ook.
Maar ik durf het risico niet te nemen vanwege de allergie.

[o]


Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:34

dierenfan schreef:
Wie heeft nog meer bravecto aan zijn hond (en) gegeven en ook het idee dat het langer dan 3 maanden werkt?

Wij hebben het nu 5 maanden geleden gegeven aan alle 6 de honden. Voordien elke wandeling in bos wel een of meerdere teken. Er na misschien 10 teken gehad in 5 maanden met zo n 1 a 2 uur bos wandeling per dag!!

Wij geven dus zeker nog geen nieuwe tablet ;)

Omdat er zoveel verhalen zijn over problemen bij bravecto vraag ik mij nu af zijn die problemen als men dat ervaren heeft gekomen bij eerste keer bravecto of bij een herhaling na 3 maanden en dan mogelijk overdosering???


Die zijn heel verschillend. na de eerste keer maar ook na een aantal keren en wat de schade is op den duur is nog niet veel over bekend. Maar een zwaar vergif wat over maanden circuleert in de organen en het bloed kan je je iets bij indenken....

dierenfan
Berichten: 9566
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Bravecto werkt langer dan 3 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 17:42

Waarom zwaar vergif? Wat is verschil met scalibor band 6 maanden op de huid of elke maand advantix pipet?

Gewoon puur nieuwsgierig want ik gebruik liever helemaal niets maar zonder hulpmiddelen is het niet te doen ;)

Wij gebruiken wel zo min mogelijk en bravecto met 1 tablet p hond de zomer door is wel erg fijn! ;)

Hier niet 1 van de honden enige reactie er op gehad van jong tm oud wel allen volwassen ;)

dierenfan
Berichten: 9566
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 17:45

luuntje schreef:
Mijn 2 honden krijgen elke 3 maanden een Bravecto pil.
Oudste heeft vlooienallergie en beet zichzelf stuk.

Kan heel goed dat het langer werkt. Dat idee heb ik ook.
Maar ik durf het risico niet te nemen vanwege de allergie.


Niet bang voor de risico's van mogelijke over dosering?

Wij gaan deze maand op vakantie naar huisje waar altijd mensen met veel honden komen. Wij dan totaal ook 9 honden bij. Ook midden in de bossen. Oorspronkelijk waren wij van plan voordien nog bravecto te herhalen maar nu er toch voor gekozen niet te doen door alle verhalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:53

Hier ook de honden op bravecto, ik heb er 4 maanden tussen gehouden nu.
Ondanks alle verhalen hier juist goede ervaringen, ik haal ook veel dode teken van ze af en mijn kruising die allergisch is voor alle andere vlooien/teken middelen heeft nu nergens last van.

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Bravecto werkt langer dan 3 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:58

Hier geen bravecto meer onze hond heeft 3 tekenziektes opgelopen door de bravecto heen. De teek moet dus eerst bijten en dat is met druppels niet.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:03

dierenfan schreef:
Waarom zwaar vergif? Wat is verschil met scalibor band 6 maanden op de huid of elke maand advantix pipet?

Gewoon puur nieuwsgierig want ik gebruik liever helemaal niets maar zonder hulpmiddelen is het niet te doen ;)

Wij gebruiken wel zo min mogelijk en bravecto met 1 tablet p hond de zomer door is wel erg fijn! ;)

Hier niet 1 van de honden enige reactie er op gehad van jong tm oud wel allen volwassen ;)



Pipetten en halsbanden beschermen de hond via de huid. Tabletten via de organen en het bloed. Lijkt me een enorm verschil in veiligheid. Pipetten werken hooguit 4 weken en tabletten 3 maand en langer. Dus een belasting voor de organen die het ook nog eens moeten afbreken. Daarbij kan je bij een allergische reactie de band af doen of de huid herhaaldelijk wassen. Inwendig kan je helemaal niks. ken bv een hond die vlak na de behandeling met bravecto een neurologisch probleem had wat waarschijnlijk door de bravecto veroorzaakt was. Inmiddels is het uitgewerkt en de hond weer fit.

Dan komt er nog bij dat het GEEN bescherming geeft tegen tekenziektes daar de teek eerst voldoende bloed moet zuigen alvorens hij dood gaat.
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 03-10-16 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Bravecto werkt langer dan 3 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:04

Hier krijgen ze er in het voorjaar eentje. Zijn ze de rest van het jaar teekvrij. Dus ja, volgens mij werken ze langer dan 3 maanden.

dierenfan
Berichten: 9566
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 18:26

Wilawander schreef:
dierenfan schreef:
Waarom zwaar vergif? Wat is verschil met scalibor band 6 maanden op de huid of elke maand advantix pipet?

Gewoon puur nieuwsgierig want ik gebruik liever helemaal niets maar zonder hulpmiddelen is het niet te doen ;)

Wij gebruiken wel zo min mogelijk en bravecto met 1 tablet p hond de zomer door is wel erg fijn! ;)

Hier niet 1 van de honden enige reactie er op gehad van jong tm oud wel allen volwassen ;)



Pipetten en halsbanden beschermen de hond via de huid. Tabletten via de organen en het bloed. Lijkt me een enorm verschil in veiligheid. Pipetten werken hooguit 4 weken en tabletten 3 maand en langer. Dus een belasting voor de organen die het ook nog eens moeten afbreken. Daarbij kan je bij een allergische reactie de band af doen of de huid herhaaldelijk wassen. Inwendig kan je helemaal niks. ken bv een hond die vlak na de behandeling met bravecto een neurologisch probleem had wat waarschijnlijk door de bravecto veroorzaakt was. Inmiddels is het uitgewerkt en de hond weer fit.

Dan komt er nog bij dat het GEEN bescherming geeft tegen tekenziektes daar de teek eerst voldoende bloed moet zuigen alvorens hij dood gaat.


De paar inimini teekjes die de honden nog hadden waren idd morsdood. Maar als ze eerst moeten bijten hoe is dan te verklaren dat we er zo enorm veel minder hebben? Ook in huis vinden we ze niet.

Banden om kan hier niet ivm in elkaars nek hangen ze trekken ze kapot en 1 hond accepteert niets om zijn nek binnen dan kan hij niet slapen haha.

Advantix gaf hier bij 2 huidproblemen en je zag het bijna 2 weken aan de vachten dat ze een pipet gehad hadden en 2 weken later al weer herhalen

Ik denk volgende jaar weer bravecto voor hun maar niet voor de pup die er dan hopelijk is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:34

Als een teek eerst voldoende bloed moet zuigen voordat hij dood gaat, hoe kan het dan dat de dode teken die ik van de honden haal geen bloed in zich hebben? Zijn echt lege teken die ik er af haal. Bij mijn chi's kan ik ze nog wel vinden maar bij de herder heeft het niet eens zin om te zoeken zo klein zijn ze.

Mijn kruising wordt echt ziek van een pipet, halsbanden kan hij ook niet tegen dus de enige optie voorheen was regelmatig wassen met shampoo, ook dat is niet gezond. Nu heeft hij nergens last van dus voor hem is dit de fijnste optie.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Bravecto werkt langer dan 3 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:43

De fabrikant van Bravecto geeft dat zelf aan en raad ook aan om pipetten te gebruiken als je tekenziektes tegen wilt gaan. Heb het zelf nooit geprobeerd en het komt er hier ook absoluut niet in. Maar om mij heen wel meerdere en daarvan meerdere die zeggen nooit weer. Ook de praktijk waar ik gewerkt heb verkoopt het daarom niet en ook de praktijk waar een vriendin van mij werkt verkoopt het niet.

01San

Berichten: 18750
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:43

Hier krijgt mijn hond het sinds dat hij pup is..
Geef het elke 3 maanden, wil soms ook wel eens later zijn ,,als ik weer eens vergeetachtig ben.
Maar nog nooit een vlo of teek gezien!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Bravecto werkt langer dan 3 maanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:44

Hier ook content van bravecto, geen teek meer te bespeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:41

Wilawander schreef:
De fabrikant van Bravecto geeft dat zelf aan en raad ook aan om pipetten te gebruiken als je tekenziektes tegen wilt gaan. Heb het zelf nooit geprobeerd en het komt er hier ook absoluut niet in. Maar om mij heen wel meerdere en daarvan meerdere die zeggen nooit weer. Ook de praktijk waar ik gewerkt heb verkoopt het daarom niet en ook de praktijk waar een vriendin van mij werkt verkoopt het niet.


Misschien uit voorzorg? Ik geef het ze juist omdat het tegen vlooien en teken beschermd en ik meestal met ze naar het bos ga, bij de chi's haal ik er vaak wel dode teken uit en ik ben nog nooit 1 tegen gekomen waar ook maar een druppel bloed in zat.
Hier wordt het overigens in elke praktijk verkocht.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers