Zeggen dat ik het weet of zo laten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Zeggen dat ik het weet of zo laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 17:18

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.

Mijn schoonzus heeft van mij oude baby kleding gekregen voor nichtje 1 die er blij mee zou zijn geweest. Nichtje 2 is zwanger maar houdt niet van tweede of derde hands kleding. Ik heb daarom gezegd liever niet naar nicht 2 te doen omdat het anders in de kliko belandt.

Schoonzus heeft op de babyshower van nicht 2 alsnog de kleding gegeven alszijnde nieuw aangekocht cadeau. Moeder van dit meisje stuurt mij vervolgens een bericht met de vraag komt deze kleding bij jou vandaan?

Ik verwittig schoonzus hiervan zonder verwijten. Met de boodschap ik zou ze niets meer geven want het is niet gewenst. Schoonzus beweerd vervolgens dat zij de kleding met haar moeder heeft gekocht in een winkel. Echter heb ik foto's gekregen van de kleding en 100% dat dit de tweedehands kleding betreft die ik door gaf. De collectie is oud en ze beweerd lidl pakjes bij zeeman te hebben gekocht en noppies bij wibra. Nicht 2 en moeder weten via mij dat het mijn kleertjes betreft. Schoonzus en moeder houden echter poot stijf. Dit is gekocht.

Ik heb van het jurkje de legging nog liggen, gekocht als set. Ik weet gewoon dit is mijn kleding. Ik vind het niet erg dat het naar deze nicht is gegaan. Ik vind het wel erg dat schoonzus nu net een hele ochtend de boel bij elkaar liegt in mijn gezicht. Ze heeft in haar web van leugens wel vier verschillende verhalen verteld die ze zich later niet kan herinneren.

Ik neig ernaar om haar te laten weten dat ik weet dat het mijn kleding betreft. En dat ik het niet erg vindt naar wie het ging maar wel gekwetst ben omdat ze denkt dat ik haar geloof. En dat ik dus zo dom ben om te geloven. Doen of niet? Laat je zo iemand door liegen of confronteer je?

11-02-2015 stond voor ons de tijd stil. Inmiddels gaat de tijd te snel! *Amy Diana is geboren*


Anoniem

Re: Zeggen dat ik het weet of zo laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:22

Oei....lastig!
Ik zou het zeker wel zeggen, van oh, hier is de legging die er bij hoort, wil je die ook nog geven?
Subtiel zou me denk ik niet zo goed lukken.... Het is eigenlijk hilarisch sneu als iemand zo liegt

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:23

Is dit het waard om een complete vete mee uit te lokken?
Zo nee, laat haar lekker in haar sop gaarkoken.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:25

Ik heb ook zo'n schoonzus... Het heeft geen zin de waarheid te willen doen gelden, ze weten het toch altijd beter (te liegen).
Let it go... En geen kleding meer geven misschien?

Koos paardloos :(

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:26

pff, is het je waard om voor een paar kledingstukken daar een familieruzie over te houden?

Esther_r20

Berichten: 2412
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:27

Heb je geen foto's van de kleding?

Wel flauw dat het zo gaat. Dan liever een ander een plezier ermee doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:28

Herstel: bij nader inzien zou ik idd mijn mond houden. De posters na mij hebben gelijk. Het is het niet waard. Jij weet de waarheid en volgende keer handel je anders, dan geef je dat niet.

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:30

Ik zou het laten gaan, en niets weer geven. Zonde om gezeur over te krijgen.

Als het niet gaat zoals het moet. Dan moet het maar zoals het gaat.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:31

Sommige mensen zijn zo raar := Ik kan heel goed begrijpen dat je dit niet netjes vindt. Ik hou zelf ook niet van leugens.

Als het nieuwe kleertjes zijn, dan moeten er toch ook kaartjes aan zitten? Ik laat bij babykleding die ik geef altijd de bon er aan zodat het eventueel geruild kan worden.

Het zou me echter niet waard zijn om er ruzie over te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:32

Maar TS wordt nu min of meer als leugenaar weg gezet als ik het goed begrijp. :o
Persoonlijk pik ik veel, maar als men over mij iets zou verzinnen, zou ik dat wel recht proberen te zetten.
Familie of niet, dat geeft ze nog niet het recht om je onterecht van liegen te beschuldigen.
Maar ik ben wat dat betreft misschien iets te principieel. :j

Edit: Ik vraag me wel af waarom nicht 2 heeft gevraagd of het kleertjes van TS waren, had ze al een vermoeden?

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:34

Waarschijnlijk is het het verstandigste om je mond te houden.
Scheelt ongewtijfeld veel gedoe.

Overigens zou ik mijn mond niet kunnen houden.
Zou subtiel de legging geven. Of een leuke foto van mijn kind met die kleding aan geven.

Iemand die zo liegt verdient het, in mijn ogen, weleens om op zijn bek te gaan.

[o]

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:35

Je hebt niet toevallig foto's van de kleding aan bij jouw(?) baby?
Onder het mom van: "zo een setje had ik exact voor ..naam.., maarja toen het te klein werd aan ..naam.. gegeven! Was hele fijne kleding! :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:36

Wtf... :')
Daar moet je ver boven staan TS, ik zou inderdaad die bijpassende legging nog even meegeven. _O-

pinto_1

Berichten: 2551
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:37

Jeetje, geef je ook eens iets weg.

Ik zou niets doen. Nicht 2 en haar moeder weten inmiddels dat het om jouw babykleertjes gaat. Schoonzus ook, alleen ze blijft hardnekkig volhouden dat jij het verkeerd ziet. Maar eigenlijk weet ze dat ze betrapt is en probeert ze haar gezicht te redden door te blijven liegen.
Dan kun je net zo lang blijven pushen tot ze de waarheid vertelt, maar ik zou het hierbij laten.

Eigenlijk weet iedereen dus hoe het zit, is het alleen een kwestie van je gelijk krijgen. En denk dat dat de familiebanden niet ten goede komt. ;)

strooigoed

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 17:38

Koudbloedkim dat is wat er nu speelt ja. Ik wordt als leugenaar uitgemaakt. Ik heb foto's van de kleding. Zowel van mij als van nicht 2 die t nu heeft. Het is het misschien niet waard,nee. Maar ik ben wel boos. Iedereen weet dat ik de waarheid spreekt. Het vervelende is dat schoonzus zelf de schijn ophoudt terwijl ze tegenover me staat. Glashard liegen in mijn gezicht. En ik ben heel makkelijk. Had gezegt joh ik heb geen geld heb jij nog iets? Dan had ik nog wat leukers mee gegeven ook. Nu heeft oude Vodjes (ik wilde t weggooien) en toch t liegen.

11-02-2015 stond voor ons de tijd stil. Inmiddels gaat de tijd te snel! *Amy Diana is geboren*

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17962
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:40

Mwah, helemaal eerlijk is TS zelf ook niet geweest. Ze heeft immers aan nicht 2 al gezegd dat de kleertjes bij haar weg komen, maar houdt tegenover haar schoonzus haar mond daarover. Het is haar eigen gedrag die haar hierin gebracht heeft.

Volgende keer als iemand jou belt over iets wat ze van een ander gekregen hebben, gewoon naar diegene zelf terug verwijzen. Dan kan jij er ook nooit zo tussen komen te staan. Voor nu zou ik in elk geval toch naar schoonzus eerlijk zijn dat je tegenover nicht 2 hebt gezegd dat de kleertjes bij jou weg komen. Daar komt ze toch wel achter, beter in gesprek met jou dan via Nicht 2 lijkt mij. Wat ze er dan verder mee doen, is aan hun.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Sellyxx

Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:44

1 ding snap ik niet, je hebt de kleren toch zelf aan je schoonzus gegeven dus hoe kan je schoonzus daar nu over liegen? Dat is toch niet mogelijk, of begrijp ik het nu verkeerd? :')

Ik weet niet of ik het echt zo zou laten. Het is toch iets wat blijft wringen en dan heb ik zoiets van je kan beter maar alles op tafel gooien en kijken wat er dan gebeurt en later proberen er nog het beste van te maken dan een soort van scheve verhoudingen, alsof alles normaal is, maar met dat toch in je achterhoofd.

Tieneke

Berichten: 21666
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Zeggen dat ik het weet of zo laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:47

Ergens weet ze natuurlijk wel dat jij weet hoe de vork in de steel zit. Je kan verder ook niks meer winnen door erover door te gaan. Toegeven gaat ze toch niet doen. Dus is het je energie waard?

Nicht 2 weet het en imo is dat belangrijker, ook dat zij van jou weet hoe het is gegaan. Allicht dat die je schoonzus er misschien wèl op aanspreekt.

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:50

Ik zou het zo laten.Het is een ruzie niet waard vooral omdat er dadelijk een nieuw familielid geboren wordt.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:50

Ik zou de legging passend bij het jurkje nog aan nicht 2 geven en er verder geen woord over vuil maken. Het gros van de familie weet nu dat schoonzus niet te vertrouwen is en kan daar zijn voordeel mee doen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Zeggen dat ik het weet of zo laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:52

Langs de andere kant gegeven is gegeven, en mogen ze ermee doen wat ze willen of beweren wat ze willen.

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:53

Ze heeft de kleding aan schoonzus gegeven voor nicht 1 en schoonzus heeft als zijnde nieuw gekocht doorgegeven aan nicht 2 terwijl die de kleding herkent als zijnde van ts.
Ts, die liegende schoonzus in vervolg niets meer geven en aan nicht gewoon zeggen dat je inderdaad kleding aan die liegende schoonzus hebt gegeven maar dat dat ook meteen de laatste keer is aangezien jij er nu problemen mee krijgt. Gewoon eerlijk spelen. Zij liegt, jij niet.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 03-10-16 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 17:54

Mijn schoonzus houdt vol dat ze exact dezelfde kleertjes per ongeluk heeft gekocht voor nicht 2. Ik wilde van nicht 2s moeder weten welke kleren het waren omdat ik in vertrouwen ook een hoop dure kleding had meegegeven. Dat ik erna heb bevestigd dat ze van mij zijn is omdat ik niet wens te worden gemengd in leugens.

Ik heb schoonzus niet verteld dat ik het weet omdat ik hoopte dat ze zou zeggen dat ze de kleding wel heeft gegeven. Waarop ik had gezegd bedankt voor de eerlijkheid en het geeft niet. Ik wist niet dat zij zoveel meer zou gaan liegen.

Mijn eerste reactie naar schoonzus was dat het niet uitmaakt waar de kleding vandaan komt. Dat de waarheid belangrijker is en dankbaarheid van nicht 2 af. Vervolgens begon ze alsnog te liegen.

Overigens wordt er bij mij geen familielid geboren. Dat is haar kant van de familie waar niemand mee omgaat behalve zij. Het interesseerde me ook niet wat er tussen hun nog wordt besproken. Feit is dat er tegen mij wordt gelogen terwijl ik de kleding heb gegeven. Ik ben te vertrouwen en zij maakt er misbruik van. Dat vreet me op.

11-02-2015 stond voor ons de tijd stil. Inmiddels gaat de tijd te snel! *Amy Diana is geboren*

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:55

Nieuwe kleding zit altijd de kaartjes nog aan ( prijs doorgekrast of prijsplakker er afgehaald).
Zoniet en zeker met dit verhaal zou ik schoonzus niet geloven maar als nichtje 2 de ontvanger van de kleding het erbij laten en schoonzus gewoon bedanken voor het cadeau.

Zelf zou ik inderdaad de bijpassende legging er nog bij geven en verder geen ruzie over maken.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:56

Niet op laten vreten, dikke rug kweken en schoonloeder niet weer vertrouwen en niets geven. Misschien kom je er een keer in een gesprek op want die wil natuurlijk nog wel meer gratis dure kleding.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.