Soepjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Soepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 12:34

Hoi,

Het koude gure weer komt er weer aan, en dan wordt ik altijd erg gelukkig van een verwarmend zelf gemaakt soepje :)

Ik ben benieuwd of er nog bokkers zijn met lekkere recepten, liefst een beetje gezond (Lees geen liters room :') )

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Soepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:35


funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Soepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:47

Ik volg eventjes! Altijd op zoek naar lekkere soeprecepten! Nu toevallig inderdaad de pompoensoep :D

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Soepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:51


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Soepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:55

Broccolisoep! :9

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:40

Aardappelsoep, bloemkoolsoep, komkommersoep, rode bietensoep :)

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Soepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:41


Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Soepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:54


8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Soepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:30

Ik maak het liefst soep met seizoensgroentes.
Pompoensoep dus inderdaad :j
Maar ook uiensoep vind ik erg lekker, en de uien zijn nu ook goedkoop.
Of natuurlijk simpele tomatensoep of groentensoep, en dan lekker dik en met veel groente en vermicelli :9

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Re: Soepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:32

Inderdaad aardappelsoep en uiensoep! Heb ik beide afgelopen week nog gemaakt. Supersimpel en favoriet hier, vooral ook lekker met een beetje kaas erin

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:33

Many schreef:
Deze courgettesoep van Jamie Oliver is niet bepaald winters, maar wel héél lekker: https://www.okokorecepten.nl/recept/soe ... esoep-munt

In de winter ben ik gek op pompoensoep, linzensoep (lekker met zoete aardappel en spinazie) en natuurlijk snert :9


Ik meen me te herinneren dat jij vegetariër bent, toch?
Heb jij toevallig een receptje voor vegetarische snert? :D Ik eet geen varkensvlees en heb het om die reden nog nooit gegeten, maar ik hou van dikke soepen dus het lijkt me erg lekker.

Dit is trouwens mijn favo soeprecept: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... rgettesoep
Ik vind kruidenroomkaas (Philadelphia of een fake variant) echt een fantastische smaakmaker in de soep. Zo kan je bijvoorbeeld ook paprikasoep maken :D

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:36


pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:37

Gister een heerlijke zelfgemaakte kippensoep gemaakt.
Met kip (haan), wortel, prei, boontjes uit eigen tuin...

Courgettesoep maken we ook nog wel vaak van de overgebleven courgettes.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:41

Ik had vandaag toevallig een heerlijke ouderwetse groentesoep gemaakt. Eerst bouillon getrokken van schenkel, kruiden en knoflook. Zeezout erbij. Later soepgroenten en vermicelli erbij. Schenkel vlees eraf halen en klein snijden en weer hup de soep in. Iedereen was er lyrisch over :D

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:57

8nnemiek schreef:
Ik maak het liefst soep met seizoensgroentes.
Pompoensoep dus inderdaad :j
Maar ook uiensoep vind ik erg lekker, en de uien zijn nu ook goedkoop.
Of natuurlijk simpele tomatensoep of groentensoep, en dan lekker dik en met veel groente en vermicelli :9


Dit.

Het is hét seizoen voor pompoensoep - genoeg variatie te vinden.
Ook mee met uien- of groentesoep. :)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Soepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:20

Zojuist een grote pan pindasoep gemaakt. Met veel oosterse groenten en kip.

We eten elke week wel soep; courgettesoep, pompoensoen, linzensoep. Of een simpel tomaten- of groentensoepje :)

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:22

Mereltje schreef:
Many schreef:
Deze courgettesoep van Jamie Oliver is niet bepaald winters, maar wel héél lekker: https://www.okokorecepten.nl/recept/soe ... esoep-munt

In de winter ben ik gek op pompoensoep, linzensoep (lekker met zoete aardappel en spinazie) en natuurlijk snert :9


Ik meen me te herinneren dat jij vegetariër bent, toch?
Heb jij toevallig een receptje voor vegetarische snert? :D Ik eet geen varkensvlees en heb het om die reden nog nooit gegeten, maar ik hou van dikke soepen dus het lijkt me erg lekker.

Goed onthouden! Ik maak snert eigenlijk op de 'gewone' manier, alleen met groentebouillon en zonder vlees. Dus eerst spliterwten koken in water tot ze uit elkaar vallen ('schuim' er telkens af scheppen). Daarna lekker veel groenten erbij (aardappel, prei, wortel, knolselderij), bouillon toevoegen (ik voeg telkens een beetje bouillon toe, dan kun je goed invloed uitoefenen op de dikte van de soep) en koken tot de groenten helemaal gaar zijn. Je zou er eventueel op het eind een vegetarische rookworst doorheen kunnen doen voor het echte snert-effect :)) maar dat doe ik lang niet altijd. Als je wilt kan ik alle hoeveelheden wel voor je uitschrijven, maar dit is even het recept in grote lijnen.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:18

Chubby schreef:
Zojuist een grote pan pindasoep gemaakt. Met veel oosterse groenten en kip.

We eten elke week wel soep; courgettesoep, pompoensoen, linzensoep. Of een simpel tomaten- of groentensoepje :)



Pindasoep <3 heb je daar misschien een recept van?

Auberginesoep kan ook nog, smaakt ook erg goed.

Hopelijk lopen de prijzen van de uien nog op :')

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:45

Lekkere Soto!
Voor een redelijk grote pan vier of vijf kippenpoten met vier bouillonblokjes gaar maken, uitpluizen, twee of drie zakjes soto van de Toko, van die glasmie, prei, taugé, hardgekookte eieren doormidden erin. In bakje apart wat gesneden ui, aardappelblokjes en gebakken uitjes ook van de Toko en eet smakelijk!
Je kan het ook invriezen.

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:47

Voor vegetarische erwtensoep koop ik gewoon altijd zo'n pakket van de Appie. En dan gebruik ik groentebouillon en geen vlees. Super makkelijk :P

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Soepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:58

Tomaten-groentensoep met veel winterpeen <3

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:13

Zoete aardappel-soep <3 Ik haal zo'n doe-het-zelf-pakket bij de appie, erg lekker!
Of versgemaakte snert <3
Maissoep Klikje
Broccolisoep met zalm Klikje

Bij een vriendin weleens een pompoensoepje gehad, met sinaasappel en wortel erdoor, een flinke rode peper en een grote dot creme fraiche :9

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:37

Many schreef:
Mereltje schreef:

Ik meen me te herinneren dat jij vegetariër bent, toch?
Heb jij toevallig een receptje voor vegetarische snert? :D Ik eet geen varkensvlees en heb het om die reden nog nooit gegeten, maar ik hou van dikke soepen dus het lijkt me erg lekker.

Goed onthouden! Ik maak snert eigenlijk op de 'gewone' manier, alleen met groentebouillon en zonder vlees. Dus eerst spliterwten koken in water tot ze uit elkaar vallen ('schuim' er telkens af scheppen). Daarna lekker veel groenten erbij (aardappel, prei, wortel, knolselderij), bouillon toevoegen (ik voeg telkens een beetje bouillon toe, dan kun je goed invloed uitoefenen op de dikte van de soep) en koken tot de groenten helemaal gaar zijn. Je zou er eventueel op het eind een vegetarische rookworst doorheen kunnen doen voor het echte snert-effect :)) maar dat doe ik lang niet altijd. Als je wilt kan ik alle hoeveelheden wel voor je uitschrijven, maar dit is even het recept in grote lijnen.


Dankjewel! Ik kom er zo wel uit hoor, hou me toch nooit aan de hoeveelheden in recepten :o

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:14

Rebel_Jits schreef:
Zoete aardappel-soep <3 Ik haal zo'n doe-het-zelf-pakket bij de appie, erg lekker!
Of versgemaakte snert <3
Maissoep Klikje
Broccolisoep met zalm Klikje

Bij een vriendin weleens een pompoensoepje gehad, met sinaasappel en wortel erdoor, een flinke rode peper en een grote dot creme fraiche :9



Die is echt lekker ja!!!

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:53

Ik heb vandaag knolselderij/zoete aardappelsoep gemaakt.

Heerlijk! Volledig zonder room.