Last van schaap

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Last van schaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 16:25

Hoi

Ik weet niet of het goed staat dus als het verplaatst moet worden is het niet erg :+

Ik heb een verzorgpony en in het weiland ernaast staan schapen. Alleen 1 schaap ontsnapt de hele tijd. Hij kruipt onder het gaas heen, door de sloot en dan door de bak. Meestal staat het schaap dan in de bak, maar via de bak kan je zo naar het weiland toe (waar mijn vp staat) of naar de hooiberg. Dat vind ik niet zo fijn. Dadelijk is al het hooi op ..
Maar als ik het hek naar de weg niet dicht doe en het schaap loopt de weg op en wordt aangereden is het dadelijk mijn schuld. En dat zie ik ook niet zo zitten. Dus ik doe elke keer weer het hek goed dicht. Het schaap kan via de sloot nog steeds de weg op maar niet meer zo makkelijk.
Ik heb het schaap nog nooit in het weiland zien staan (ben er ook niet elke dag) maar ik weet niet wat mijn vp hierop reageert. Want hij is een beetje lomp... Dadelijk ligt er een dood schaap in het weiland en dat wil ik ook niet. Mij lijkt het ook niet fijn als ik dadelijk in de bak bezig ben en er ineens een schaap voor mijn neus staat.

Ik ben al 2 keer naar de eigenaren van de schapen geweest. Alleen het is een ouder echtpaar. Ik weet eigenlijk niet of ze het wel begrijpen.... Bij het deel waar het gaas verbogen was hebben ze al een plaat neergezet. Alleen het schaap kan er overal onderdoor...
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen... Het lijkt wel alsof ze me niet serieus nemen omdat ik nog maar 13 ben >;) Want ze zeggen altijd: oh ja, we bellen wel onze dochter, doei''

Ik hoop dat iemand tips heeft om dit zo best mogelijk op te lossen.
Ik hoor het graag!

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Last van schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:27

Wat zeggen de eigenaars van jou verzorgpaard ervan?

Als het mogelijk is, zou je kunnen overleggen om aan jullie kant van de wei en bak dit beter schaapproof te maken

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 16:30

sanne1992 schreef:
Wat zeggen de eigenaars van jou verzorgpaard ervan?

Als het mogelijk is, zou je kunnen overleggen om aan jullie kant van de wei en bak dit beter schaapproof te maken

Met de eigenaar heb ik het er nog niet over gehad. Al een tijdje niet gezien. Als we het schaapproof willen maken moeten we de tot het hek naar de weg doen en dat is ongeveer 60/70 meter. En we huren de grond dus we moeten dan ook nog gaan overleggen met de eigenaar van de grond..

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 16:48

Ik heb even een tekening gemaakt van hoe het er ongeveer uit ziet
Afbeelding

Bananas

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-02-16

Re: Last van schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:49

Haha, last van schaap... ik moest lachen toen ik de titel zag. Ik zou nog een keer naar de eigenaren gaan en zeggen: ik heb last van jullie schaap, zouden jullie een goed hek willen plaatsen waardoor het schaap in de wei blijft en niet op ons erf komt? Als ze dan weer zeggen; we bellen onze dochter wel, dan vraag je het nummer van die dochter en bel je zelf ook even.

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Last van schaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:57

Huur jij dit of de eigenaren van pony? Dit hoor jij imo niet op te lossen maar de eigenaar van de pony. Ik neem aan dat je daar contact mee kan opnemen en niet hoeft te wachten tot deze aanwezig is op het weiland?