Jurdisch advies ivm werk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 15:02

Hallo,

Omdat ik niet teveel in precieze wil treden ben ik op zoek naar iemand die juridisch vlak mij misschien beetje kan sturen (adviseren)

Het gaat om mijn werk en ik helaas door ziekte deels aan het werk ben.
En mijn salaris word niet volledig betaald.
Waar kan ik dit na trekken hoe dat precies in ze werk gaat en waar ik recht op heb.


Mvg


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:12

In het algemeen: dat kun je vinden in je personeelsreglement of je CAO. In veel CAO's staat dat je bij ziekte 90% krijgt, en nog later 70% van je loon.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 15:15

ik heb helaas geen cao. Kan wel iets op internet vinden van cao voor supermarkt maar weet niet of die zelfde geldt als ik die toen der tijd heb gehad.
Door verhuizing ben ik die map kwijt geraakt met cao en is niet opnieuw te verkrijgen. Word maar 1 malig verstrekt word mij gezegt


Esther_

Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:16

Maar je krijgt volgens mij wel 100% betaald voor de uren dat je wel aan het werk bent. Voor de uren dat je ziek bent, wordt afhankelijk van de duur van de ziekte, loon ingehouden.

Hebben jullie ook geen verzuimprotocol oid? Hierin staat bijv. hoe ziekmelden, maar ook hoe het gaat met inhoudingen.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:18

CAO kan je gewoon downloaden, die staat op het internet. Anders vraag je even aan je baas wat de actuele CAO is.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 15:22

ik heb net even contact gehad met jurdisch loket ik werk namelijk wel aantal uren in de week maar niet zoals het hoort. Dan mag hij geen geld in houden tenzij je thuis zit.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:24

Je moet toch echt in de cao kijken, je kan dit altijd navragen welke dat is bij personeelszaken.

Als je geen cao hebt heb je over de uren die je wel werkt (in je eigen functie) recht op 100%. Voor de uren die je nog ziek bent 70%

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 16:46

Afbeelding
Afbeelding
Dit heb ik gevonden ik ben in reintrgratie omdat ik aantal uren werk fus houd dat 100% in toch dit id cao op internet van mijn branch

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 16:47

Dat eerste is bij arbeidsongeschikt

Electra63

Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:08

Ziek zijn wordt arbeidsongeschikt genoemd.
In jouw Cao staat dat je het 1e ziektejaar 90% krijgt doorbetaald, dus je krijgt tijdens arbeidsongeschiktheid (ziekte) maar 90% uitbetaald over het aantal uren dat je ziek bent en je werk niet kunt uitoefenen. Je kan contact opnemen met de salarisadministratie, zij kunnen je zeggen voor welk percentage je ziek staat vermeld en gekort wordt.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 18:12

Ja alleen je bent arbeidsongeschikt als je thuis zit dacht ik? De 32 uur is idd mijn wekelijkse uren. Vast contract! En aangezien ik werk word dat gezien als re-intergratie dan geld de onderste toch?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 18:14

En ik zat te denken om zorgportaal te bellen! Die bemiddelen tussen arbo en werkgever! Zij neemt vaak contact op over voortgang! En behoort tot verzekering van mijn werkgever dus denk dat wel handig is om daar contact mee op te nemen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:18

Arbeidsongeschikt is niet hetzelfde als thuiszitten.

Neem contact op met je arbodienst.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Electra63

Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:29

LinsxDot schreef:
Ja alleen je bent arbeidsongeschikt als je thuis zit dacht ik? De 32 uur is idd mijn wekelijkse uren. Vast contract! En aangezien ik werk word dat gezien als re-intergratie dan geld de onderste toch?


Je bent arbeidsongeschikt voor je eigen werk, begrijp ik?

Om te kunnen oordelen, moet je de hele Cao kunnen lezen en het verzuimprotocol/personeelsreglement en arbeidsovereenkomst zien.

De salarisadministratie is de aangewezen afdeling om je uit te leggen voor hoeveel % je wordt gekort en waarom. Dit moet allemaal schriftelijk of digitaal worden vastgelegd.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 19:03

Dat laatste is ook helaas niet gebeurd het is gewoon gebeurd en dat vind ij ook niet netjes! Ik bel morgen eventjes de zorgportaal(arbo) heb ook eventjes op hun site gekeken dus hun zullen het ook wel weten

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:09

LinsxDot schreef:
Ja alleen je bent arbeidsongeschikt als je thuis zit dacht ik? De 32 uur is idd mijn wekelijkse uren. Vast contract! En aangezien ik werk word dat gezien als re-intergratie dan geld de onderste toch?


Nee hoor, ik werk ook therapeutisch en ben toch 100 procent ziek :) dus als jij op therapeutische basis af en toe werkt, ben je arbeidsongeschikt nog. Of ben je beter gemeld voor de uren dat je werkt? Want je kan ook deels ziekgemeld zijn. Zou dat eerst even helder krijgen voordat je gaat rondgekeken :)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 19:19

Er gaat wel meer mis bij ons zo ook ziekgemeld staan terwijl je weer aan werk ben en ziek zijn en je vakantiedagen in leveren dus ja! Ik ben een leek in alles en word vrij weinig vrijgegeven

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:21

Vraag of je ziekgemeld bent of weer beter kan je toch wel? Vragen voor hoeveel uur je ziekgemeld staat. Voor goed advies hebben de mensen die er wel verstand van hebben heldere informatie nodig namelijk :) want het is een ander verhaal als je beter bent gemeld, maar je krijgt nog betaald alsof je ziek gemeld bent bijvoorbeeld.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 19:34

Ja zal morgen de arbo bellen die weten wel hoe en wat! En voor hoeveel uur ik beter ben gemeld of 100% ziek ben gemeld!

Electra63

Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:37

Gewoon navragen bij P&O of leidinggevende ivm datum/percentage ziek of met salarisadministratie ivm korting op salaris. Zij zijn de aangewezen afdeling om jou dit uit te leggen.

Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:18

Inderdaad even contact opnemen met p&o of je leidinggevende.

Er kunnen veel redenen zijn waaro. Dit nu gebeurs.

Ze kunnen het vergeten zijn door te geven.
Het kan zijn dat je je eigen werk nog niet doet (dus je werkt sel, maar niet je eigen werk).
Ze kunnen nog even wachten om zeker te zijn dat je het volhoudt

Be your best self

Yank

Berichten: 696
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:20

Juridisch Loket kan je misschien helpen met (gratis) advies.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 14:21

Yvank die heb ik gebeld en die zeggen wel 100% na vanmorgen contact op te hebben genomen met arbo die zeggen weer 90%

Electra63

Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Jurdisch advies ivm werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:26

Alles hangt af van het percentage dat je ziek staat vermeld in het ziekteverzuimsysteem en of de uren die je wel werkt op arbeidstherapeutische basis is of op loonwaarde (je doet je eigen werk op je eigen afdeling).
Dus dat moet je eerst navragen. Daarna kan je pas advies inwinnen. Niemand kan je goed adviseren als niet duidelijk is, hoe lang en voor hoeveel procent je arbeidsongeschikt bent. Ook van belang is onder welke cao je valt. ... Een foto van een artikel is nooit voldoende.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, hel1 en 7 bezoekers