Mentrec (even peilen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zou je meedoen met een mentrec?

Ja
10 (90%)
Nee
1 (9%)

Totaal aantal stemmen: 11



yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Mentrec (even peilen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 14:46


Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.


Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Mentrec (even peilen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:17

Het lijkt mij leuk, merendeel van de oefeningen zou ik met mijn hca sulky en mini-shetlander kunnen uitvoeren, alleen de berg en het kleurtjes wisselen niet. Oriƫntatie tocht zou ik dan doen met een fietsende groom.

Alex en Jorie <3

Grainey

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Mentrec (even peilen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:42

Wij willen (ijs en wederdienende natuurlijk) wel meedoen, weer eens wat anders dan dressuur/vaardigheid :)/

DWitzel

Berichten: 360
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Re: Mentrec (even peilen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:56

Hoe ver noordelijk denk je aan? Woon in het midden van het land en zou graag mee doen mits max 1 uur (80km) rijden.

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Mentrec (even peilen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:13

Het lijkt mij super leuk om aan mee te doen! Ik kan het helaas (nog) niet. Ik rijd nu nog enkelspan met hca en shet.zit er wel over na te denken om een tweespan te gaan vormen. Zou wel graag een keer als groom mee willen.

~Eddy~
L+21 Dressuur
L+7 Vaardigheid

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:43

Ik heb op de kalender van District Zuid nog nooit een Men TREC zien staan. Of wordt dat niet in KNHS - verband georganiseerd?

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

snikky

Berichten: 519
Geregistreerd: 24-04-09

Re: Mentrec (even peilen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:07

Lijkt mij heel leuk! Vraag me alleen af of het met een mini te doen is? Misschien als ik ze ooit in dubbelspan heb staan!

the sun doesn't always shine!
https://niki-fotografie.weebly.com

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Mentrec (even peilen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:17

Je mag toch alleen meedoen als je met groom kunt rijden? Dus de gemiddelde HCA valt af, wat wij heel erg jammer vinden. Vriendin zou graag meedoen met haar shet + HCA...

Oy with the poodles, already

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:41

Ik heb het filmpje gezien en het lijkt me een beetje een combi tussen een marathon en een CIAT / CTA-plus.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:43

Ik ga ooit wel tweespan, maar dat is echt pas over drie vier jaar en dan heb ik nog geen koets (die dingen zijn behoorlijk aan de prijs), wil dit wel eens meemaken in shettenversie. Daarom zei ik, de kleuren verwisselen en berg vallen voor mij af, de rest is wel te doen met een hca, mits je een groom als fiets meeneemt voor de eerste rit.

Alex en Jorie <3

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Mentrec (even peilen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:00

Groom op de fiets mee of groom te paard mee (wat wij hebben gedaan tijdens de mendurance) lijkt mij een goede optie voor HCA's. Volgens mij zijn de meeste hindernissen met een HCA prima te doen.
Als kleuren verwisselen verlaagd wordt, zou je dat zelfs nog (met halthouden) met een HCA in je eentje (zonder groom) kunnen. Vriendin kan ook halthouden naast een paaltje, het endurance-lintje eraf halen, en dan weer doorstappen.

Oy with the poodles, already

Marlies1

Berichten: 3933
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Mentrec (even peilen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:54

Het lijkt me echt super leuk om eens aan zo iets mee te doen, maar ik woon in het midden van het land, dus als het in Groningen/Friesland of noord Drenthe is dan is het voor mij te ver.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:48

Ik heb afgelopen jaar contact gehad met een menvereniging in Hardenberg, die hebben al eens een oefenwedstrijd georganiseerd, misschien moet je ook eens contact met hen leggen :)

Ik heb al een keer meegereden in Eersel :D [AR-ITP] Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd! Toen deden er overigens ook twee meiden met een shetlander mee.
Het is inderdaad wel met groom, die doet het kaartlezen, de menner ment.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 10:55

WendyBZ schreef:
Ik heb afgelopen jaar contact gehad met een menvereniging in Hardenberg, die hebben al eens een oefenwedstrijd georganiseerd, misschien moet je ook eens contact met hen leggen :)

Ik heb al een keer meegereden in Eersel :D [AR-ITP] Onze eerste Aangespannen TREC wedstrijd! Toen deden er overigens ook twee meiden met een shetlander mee.
Het is inderdaad wel met groom, die doet het kaartlezen, de menner ment.


Goede tip! Ga ik doen.

Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 5 bezoekers