hoe plannen jullie? te veel stress hier

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mbl_x
Berichten: 244
Geregistreerd: 16-10-12

hoe plannen jullie? te veel stress hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 18:48

Hoi bokkers,

Ik ben nu al voor de 2de keer ziek in 1 week... Ik was beter voor 3 dagen en nu hoest ik weer en heb ongelofelijk veel koppijn. Het eerste wat ik dacht toen ik me hoofd weer voelde en weer begon te hoesten was: nee,ik kan niet ziek zijn. Daar heb ik het te druk voor. Ik zit nu in havo 3 heb 2 cijfers gehaald en zijn beide onvoldoende.... Gaat niet lekker hier, komt waarschijnlijk omdat ik het te druk heb. Mijn rooster is 7 7 6 7 7, buitenschool heb ik huiswerk en ja veel huiswerk, een pony waar ik het liefst elke dag naar toe wil, een krantenwijk, vriendinnen, verjaardagen, familie dingen en ohja ook mezelf natuurlijk. Ik heb het gewoon te druk ik weet even niet meer wat ik moet doen ik wil dit school jaar halen, maar ik wil de mensen/pony's om me heen ook niet laten vallen voor school. Daar komt bij dat me concentratie ook nog eens niet al te best is.

Hoe plannen jullie? Ik heb het hard nodig....

Alvast bedankt voor het meedenken!


noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: hoe plannen jullie? te veel stress hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:51

Misschien een idee om naar je mentor te stappen?
Die is kundig en weet wat jij precies moet doen in een week.

Zelf heb ik vrij zelfstandig onderwijs waarin ik mijn huiswerk zelf door de hele week kan plannen, we heben ook speciale huiswerkuren. Dit werkt voor mij erg fijn, verder plan ik een drukke week van de voren maar verder kijk ik per dag eigenlijk.

✰ P I N T O ✰

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:53

Mensen en pony wat minder tijd geven. Tis niet anders je hebt maar 24 uur in een dag en jezelf klonen kan nu eenmaal niet..

De mensen die echt om je geven snappen het direct als je zegt dat je gas terug moet nemen voor school. De mensen die daar moeilijk over doen zijn geen goede vrienden want blijkbaar vinden die het niet belangrijk dat je het goed doet op school.

mbl_x
Berichten: 244
Geregistreerd: 16-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 18:55

noox schreef:
Misschien een idee om naar je mentor te stappen?
Die is kundig en weet wat jij precies moet doen in een week.

Zelf heb ik vrij zelfstandig onderwijs waarin ik mijn huiswerk zelf door de hele week kan plannen, we heben ook speciale huiswerkuren. Dit werkt voor mij erg fijn, verder plan ik een drukke week van de voren maar verder kijk ik per dag eigenlijk.


Mischien is naar me mentor stappen inderdaad handig! Huiswerkuren werken voor mij niet ik leer hardop en dat gaat moeilijk daar.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: hoe plannen jullie? te veel stress hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:22

Dit topic past waarschijnlijk beter op STW, daarom verplaats ik hem.

"Een draver, is gaver" :D

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: hoe plannen jullie? te veel stress hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:16

Huiswerkuren zijn ook bedoeld voor het huiswerk en niet voor leren. Dus leren moet idd nog steeds thuis haha.

Succes iig, probeer jezelf rust te gunnen en school is belangrijk, maar kunnen ontspannen is net zo belangrijk. Anders houdt niemand het vol.

✰ P I N T O ✰

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:33

Toevallig heb ik het zelfde probleem, allen dan geen eigen pony.
Het begon aan het eind van de 1e klas. Ik deed vwo en stond ik er goed voor qua cijfers dus ik leerde gewoon niet, had totaal geen motivatie. Het het jaar wel gehaald gelukkig maar in de 2e ging het steeds slechter. Was elke maand wel een keer ziek. Naar de huisarts geweest, ik moest me niet aanstellen en als ik ziek werd gewoon een rondje hardlopen ofzo... Nou dat hielp :')
Toen ben ik naar mijn mentor gegaan maar die kon er niks mee, zei hij. Ik ben toen naar een vertrouwens persoon op school gegaan en heb daar gesprekken mee gehad. Hielp in het begin een klein beetje, maar toen ik daar elke twee weken heen moest werd het steeds stommer en het leren ging steeds slechter.
Ik moest naar havo dus zit nu ook in havo 3. Eerste onvoldoende is al gehaald helaas. Ik kan je helaas niet helpen.

Ik lees dus even mee, misschien heb ik er ook wat aan.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: hoe plannen jullie? te veel stress hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:40

Geen tijd om ziek te zijn? Ik zou maar even wat gas terug nemen voor het echt fout gaat. Ik neem aan dat je een jaar of 15 bent? Ontspannen, vrienden, een bijbaantje etc is ook super belangrijk, je leert er minstens net zo veel als op school. Je niet zo druk maken om een paar onvoldoendes, het ergste wat er kan gebeuren is dat je het niet haalt en dat is echt geen ramp.

Ineke2

Berichten: 33038
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:49

Beetje minder pony, minder vriendinnen en wat meer tijd voor jezelf en school.
Goed, gezond eten en voor nu ook een paar keer vroeger naar bed zal echt helpen om wat meer uitgerust te zijn en daardoor je beter te kunnen concentreren.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Re: hoe plannen jullie? te veel stress hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:10

Soms is het ook even weer inkomen. Mijn mentor zei dat je de cijfers tot de herfstvakantie niet te serieus moet nemen omdat je gewoon moet wennen aan hoe het in een nieuw jaar gaat. Ziek lekker rustig uit, zeg als het je echt teveel word je krantenwijk op en spreek met meerdere vrienden tegelijk af. Zie je ze wel allemaal maar kost het niet zo veel tijd.
Waarom wil je graag elke dag naar je pony? Hij red het echt wel een dagje zonder jou hoor! Kun jij beter even rustig aandoen.

Daantjuh88

Berichten: 1724
Geregistreerd: 13-08-07

Re: hoe plannen jullie? te veel stress hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:44

Herken mezelf een beetje toen ik nog op de havo zat! Teveel paardrijden, teveel andere afspraken etc. Heb vanaf toen gezegd, 2 doordeweekse dagen alleen de paarden (3 stuks) verzorgen en savonds huiswerk en vooruit werken/ optijd naar bed. Volgens mij was dat de maandag en donderdag. Alleen vrijdag zaterdag zondag andere dingen afspreken! Klinkt saai, maar geeft wel structuur in de week.

Ging ook altijd direct van school door naar de paarden, anders hang je zo weer een half uur thuis niks te doen. En planning maken voordat je begint met leren / huiswerk maken.

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: hoe plannen jullie? te veel stress hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:58

School, pony, krantenwijk en vriendinnen is druk.
Pony en vriendinnen minder tijd geven als dat kan.
Is het mogelijk om in het weekend al maakwerk van je schoolvakken te doen?

Leer je op de juiste manier?
Veel scholen bieden hulp aan om op de juiste manier te leren studeren.

[o]


mbl_x
Berichten: 244
Geregistreerd: 16-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 14:27

heel erg bedankt voor jullie antwoorden ik zla er zeker wat mee doen hoevaak zouden jullie als jullie mij waren naar jullie pony gaan? ik heb het nogal druk dus 7 dagen per week gaat het helaas niet worden...

LoveBodin

Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: hoe plannen jullie? te veel stress hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:44

Als jouw pony gewoon lekker in de wei staat en met vriendjes kan spelen is 5x per week echt wel prima!
Dan houd je ook nog 2 avonden in de week over voor huiswerk en kan je op zaterdag en zondag nog met vriendinnen afspreken, als je dan overdag naar je pony gaat.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Anoniem

Re: hoe plannen jullie? te veel stress hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:06

Inderdaad even met je mentor overleggen. Het moet te doen zijn om naast je school gewoon een sociaal leven en een drukke hobby te hebben, maar het vergt even wat planning en dat is nou precies waar je mentor je heel goed mee kan helpen :)

Ik denk dat het in ieder geval geen slecht idee is om zoals hierboven staat 5x per week naar je pony te gaan. Dan heb je twee doordeweekse middagen/avonden vrij en wat meer ademruimte


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl, noordje en 17 bezoekers