Ineens heel veel eten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Ineens heel veel eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 13:18

Hoi,
Ik heb een beetje gegoogled en gekeken wat er aan de hand kon zijn voordat ik dit topic ben gaan maken, ik heb ineens heel erg vaak trek. Niet specifiek in zoetigheid of hartig maar alles wat ik kan vinden in huis eet ik op. Ik heb heel de dag door trek, en eet voornamelijk veel sneden brood. Op een dag zo'n 6 misschien soms wel 10.
Iemand ervaring? Of heeft dit ook? Misschien ter informatie, ik ben 1.60 lang, 17 jaar en nu 57 kilo.

(Weet ook niet of het hier goed staat.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:24

Wat voor brood eet je en met wat voor beleg? Ik kan ook rustig 10 witte boterhammen met nutella wegwerken op een dag. Volkoren boterhammen met beleg als kaas of pindakaas eet ik er dan weer niet zo 10 van weg. (en ik ben 1.60 en 52 kilo).

Overigens vind ik 6 sneden brood op een dag totaal niet veel hoor. Gewoon, normaal. Paar tussendoortjes erbij en een avondmaaltijd en je hebt gewoon een hele gemiddelde hoeveelheid die je wegwerkt op een dag.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 13:29

Rebeccaa schreef:
Wat voor brood eet je en met wat voor beleg? Ik kan ook rustig 10 witte boterhammen met nutella wegwerken op een dag. Volkoren boterhammen met beleg als kaas of pindakaas eet ik er dan weer niet zo 10 van weg. (en ik ben 1.60 en 52 kilo).

Overigens vind ik 6 sneden brood op een dag totaal niet veel hoor. Gewoon, normaal. Paar tussendoortjes erbij en een avondmaaltijd en je hebt gewoon een hele gemiddelde hoeveelheid die je wegwerkt op een dag.


Lichtbruin brood met meestal hartig beleg. Ja, maar het is dus veelal brood of harde broodjes wat ik wegwerk plus alles wat ik kan vinden, chips koekjes, maar qua drinken drink ik dan weer alleen water omdat ik veel drinken te zoet vind.

Anoniem

Re: Ineens heel veel eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:31

Probeer al het "extra" brood eens te vervangen door eiwitrijk eten, dat vult een stuk meer en je krijgt er minder snel trek van. Denk bijvoorbeeld aan avocado, noten, ei (doh) etc.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 13:33

Ik vind het wel minder omdat ik nu echt begin te merken dat ik aankom en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ben aan de pil, en gewoon ongesteld wanneer het moet zijn. (Zit nu in de laatste week van de strip). Dus ik kan denk ik ook niet eventueel zwanger zijn aangezien ik ook geen last heb van overgeven misselijkheid of dat soort klachten, maar ik weeg en eet meer dan een meisje uit mijn klas die 2,5 maand zwanger is :')

Doubtless

Berichten: 8470
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Ineens heel veel eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:32

Hormonen? Gewoon een kwestie van niet (zoveel) snaaien. Opletten dat je een gezond patroon ontwikkelt (ontbijt, lunch diner, 2 tussendoortjes en dat dan invullen met gezond eten) en niet toegeven aan elke behoefte om te eten.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Ineens heel veel eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:36

Joh met 10 weken zwangerschap ben je amper aangekomen. Dat jij iets meer weegt dan haar is dus niet heel gek. Je hebt gewoon een gezond gewicht voor je lengte. Ik denk dat het te maken heeft met hormonen en groei.
De tip van eiwit toevoegen is een goede. Zorg verder gewoon dat je gezond eet. Met mate snoepen kan echt geen kwaad, maar als je steeds honger hebt kun je beter een handje noten of iets van fruit pakken.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: Ineens heel veel eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:22

Van eiwitten zit je langer vol, probeer veel eiwitten en volkoren producten te eten.

Ben je ook flauw, of is het puur snaaien?

Als je je ook flauw voelt dan zou het kunnen dat je ergens te kort aan hebt, dan zou ik even langs de huisarts gaan voor een bloedonderzoekje.

Ben je kort geleden misschien intensiever gaan sporten of werken of moet je verder fietsen naar werk / school.
Als je meer beweegt dan verbrand je uiteraard ook meer, een logisch gevolg is dat je meer voeding nodig hebt. Het zwaarder worden kan in dit geval dan te maken hebben met spieropbouw. Spieren zijn écht zwaarder als vet.

Overigens is 1.60 / 57 kg netjes hoor.

GabberGill

Berichten: 5717
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Ineens heel veel eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:25

ik moet wel lachen.

Ik slikte braaf de pil en was nooit ongesteld en toen ineens 4 kilo eraan na wat onderzoek bleek ik 34 weken zwanger. :P Nooit misselijk of overgeven en geen klachten. Maar nog wel 6 weken voor ik ging bevallen.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 17:10

Dancie schreef:
ik moet wel lachen.

Ik slikte braaf de pil en was nooit ongesteld en toen ineens 4 kilo eraan na wat onderzoek bleek ik 34 weken zwanger. :P Nooit misselijk of overgeven en geen klachten. Maar nog wel 6 weken voor ik ging bevallen.


*slik* :')

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 17:11

Nant schreef:
Van eiwitten zit je langer vol, probeer veel eiwitten en volkoren producten te eten.

Ben je ook flauw, of is het puur snaaien?

Als je je ook flauw voelt dan zou het kunnen dat je ergens te kort aan hebt, dan zou ik even langs de huisarts gaan voor een bloedonderzoekje.

Ben je kort geleden misschien intensiever gaan sporten of werken of moet je verder fietsen naar werk / school.
Als je meer beweegt dan verbrand je uiteraard ook meer, een logisch gevolg is dat je meer voeding nodig hebt. Het zwaarder worden kan in dit geval dan te maken hebben met spieropbouw. Spieren zijn écht zwaarder als vet.

Overigens is 1.60 / 57 kg netjes hoor.


Nee niet flauw. En ja, laats gewogen was ik 57 kan zomaar 60 geworden zijn nu haha :)