Trailer met zijlader huren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HLS
Berichten: 13
Geregistreerd: 26-03-14

Trailer met zijlader huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 14:07

Hoi allemaal,

Weet iemand een adresje waar ik een trailer met zijlader kan huren? Geen vrachtwagen(tje), echt een trailer.
Het is belangrijk dat het met zijlader is. Mijn paard heeft namelijk een gigantisch probleem met de trailer. Zodra de klep omhoog gaat raakt hij in paniek en doet er alles aan om de trailer uit te komen. Ik ben nu al een aantal maanden met een gedragstherapeut bezig dus er wordt aan gewerkt maar de angst zit zeer diep. Ook allerlei kruiden, druppels en smeersels in zijn neus zijn al geprobeerd. Waar zijn probleem vandaan komt weet ik niet, ik heb hem nog niet zolang en hij bleek dit probleem al te hebben toen ik hem kocht. De oude eigenaar heeft het helaas verzwegen, ze hebben hem gebracht onder het motto "We willen graag weten hoe hij terecht komt...".
Nu wil ik dan ook proberen hoe hij op een zijlader reageert. Ik wil eerst een trailer huren om te kijken of hij met een klep die niet van achter nadert wel rustig blijft. Als dit goed gaat zal ik er zeker één kopen, maar als hij ook bij deze in paniek raakt dan heb ik er niks aan. Ik heb namelijk al een goede trailer.

Alvast bedankt voor jullie reacties :)


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Trailer met zijlader huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:13


cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailer met zijlader huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:56

Bestaan er wel trailers met zijlader? Je zit toch met de wielen, of het moet speciaalbouw zijn. Ik heb al heel wat trailers gezien maar zo een nog nooit.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailer met zijlader huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:04

Nee zon trailer heb ik ook nog nooit gezien. Imo ook onmogelijk vanwege de wielen. Er bestaan wel trailers waar een voorlader in zit. maar die is bedoeld voor het uitladen, zodat het paard niet achteruit eraf moet. En er zijn trailers waar ze diagonaal opstaan (oa Ifor, Fautras) en sommige daarvan hebben ook een laadklep aan de voorkant, maar ook die is om uit te laden.
En er zijn trailers die helemaal geen laadklep hebben (grinnik weer oa Ifor en Fautras) die hebben een laaddeur die naar opzij open gaat. Maar echt een lader aan de zijkant heb ik dus nog nooit gezien.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:23

Die bestaan wel kijk maar naar een equitrek. Heb ze nog nooit in de verhuur gezien ik denk omdat ze meer engels zijn en je een heel dikke auto nodig hebt om z'n trailer te trekken. Dus geen gewilde verhuur trailer.


ElRossoMambo
Berichten: 5
Geregistreerd: 16-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:45

Afbeelding
Ik heb er 1 te koop staan!

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:05

@ElRossoMambo, dat is geen zijlader als in wat TS wil testen. Bij jouw trailer moet je alsnog de klep achter de kont dicht doen en dat is nu net het probleem.

@TS, kan je niet een keer met een vrachtwagentje met zijlader oefenen? Ik denk dat je die makkelijker kan huren dan een equitrek trailer.

HLS
Berichten: 13
Geregistreerd: 26-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 13:11

Voor de mensen die denken dat een trailer met zijlader niet bestaat, zie foto's...
De zijkant kan bij deze trailers gewoon naar beneden.


Afbeelding


Afbeelding


Inmiddels heb ik contact gehad met een Equi Trek dealer in België. Omdat ik uit Brabant kom maakt het voor mij qua afstand niet uit of ik naar het noorden van Nederland moet of België. Deze dealer gaat in ieder geval voor mij kijken of ze iets kunnen regelen zodat ik de trailer thuis kan testen. Mocht dit niets worden dan moet ik inderdaad maar naar een vrachtwagentje gaan kijken om te huren. Ik wilde liever eerst kijken of het lukte met een trailer. Dit stapt namelijk weer anders in dan een vrachtwagen.
Tegenwoordig zijn de Equi Trek trailers er trouwens ook in lichtere uitvoeringen als ik de website mag geloven. Deze zouden ook door auto's te trekken moeten zijn. Omdat ik er zelf een redelijk zware auto, Mercedes E klasse, voor heb staan zou het moeten lukken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 12 bezoekers