Aquatraining, wat vind jij ervan en waar kan dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eestheer

Berichten: 586
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: aan de rand van het bos! :)

Aquatraining, wat vind jij ervan en waar kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 08:52

Hoi iedereen!

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan er niet heel veel over vinden.. dan maar een topic openen!

Mijn paard heeft afgelopen jaar een peesblessure gehad en we mogen momenteel weer opbouwen!
Nu wil ik hem graag een weekje (of langer) wegbrengen naar een aquatrainer om de de training nog beter te ondersteunen.

Weten jullie goede adresjes (Liefst niet te ver rijden vanaf Rheden, omgeving Arnhem).

Ook ben ik wel benieuwd naar ervaringen van anderen!

Alvast bedankt!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: Aquatraining, wat vind jij ervan en waar kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:16


Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Aquatraining, wat vind jij ervan en waar kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:22

Ik heb er geen ervaring mee, maar volg dit topic omdat het me erg interesseert :)

Je hebt evt ook nog de optie voor een seawalker (waterstapmolen) of je zou een paardenzwembad kunnen proberen, mocht het aquatrainen niks zijn :)

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:40

heb mijn paard ook in de aquatrainer gehad, op zich is de pees redelijk goed genezen (achterbeen en tussenpees dus echt lastige blessure). Waar we wel last van gehad hebben is huidirritatie door vies water, dus let erop dat ze dat na elk paard verschonen (dat is vaker niet dan wel het geval).
Denk dat een weekje weinig zin heeft, mijn paard is geloof ik zeker een maand of vijf geweest, maar ging dan ook niet elke dag (werd met zijn blessure ook niet geadviseerd).
Ik zit in een andere regio dus waar je kunt gaan kan ik je geen advies in geven. Succes en beterschap voor je paard.

eestheer

Berichten: 586
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: aan de rand van het bos! :)

Re: Aquatraining, wat vind jij ervan en waar kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 09:43

Dank je voor de tips!

Ik ga het ook niet gebruiken als herstel voor de blessure, maar echt opbouw van de training. Maar doordat een paard "lichter" word, is dat juist ook fijn voor zijn pees/been

Equiny

Berichten: 419
Geregistreerd: 03-10-16

Re: Aquatraining, wat vind jij ervan en waar kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:21

Geen ervaring mee maar ken wel mensen die weleens gaan zwemmen met hun paard.
Het schijnt heel goed te zijn om benen aan te sterken, vandaar dat ze Engelse volbloeden ook heel vaak op jongere leeftijd laten zwemmen :)

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Aquatraining, wat vind jij ervan en waar kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 23:16

Bij ons op stal zit sporth Health plan waarbij je gebruik kan maken van aquatrainer.
Ik ZWEER erbij paard vind super leuk, heeft lastig lijf 1.82 en word er zeer recht los in lijf en bovenal super sterk van.

ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: Aquatraining, wat vind jij ervan en waar kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 23:35

Mijn paard heeft een maand bij het paardenzwembad gestaan en heeft hier echt zwemtherapie gehad. Dus geen aquatrainer. Dit heeft hem echt heel goed gedaan. Hij is er ook top verzorgd. Hij kwam super thuis na die maand ook mooi in bespreking gekomen.

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Aquatraining, wat vind jij ervan en waar kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 23:40

Ik zet mijn paarden ook in de Aquatrainer. Voor mij gaat daar ook de voorkeur naar uit omdat het tempo volledig aangepast kan worden op het ritme van het paard.

Ik gebruik het als krachttraining en op dit moment drie keer per week gedurende een peesblessure. Wanneer ik dan weer mag gaan opbouwen in training ben ik al op de helft omdat kracht gedurende de blessure gewoon getraind is.

Ik ga naar de gezonde hoeve maar dat is voor jou een beetje ver. Succes met herstel.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Aquatraining, wat vind jij ervan en waar kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 02:09

Geen ervaring met Aqua trainer maar op mijn oude werk hadden we stapmolen in her water voor 8 paarden van langzame stap to flink draf tempo. Op mijn huidige werk hebben we een echt zwembad en daar zwemmen wij al onze volbloeden in, met en zonder blessures :)

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Aquatraining, wat vind jij ervan en waar kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:53

Geen ervaring mee, maar kennissen van mij werken wel vaak met een Aquatrainer. Vooral voor conditie en het sterker worden. Ze doen het met de paarden die een blessure hebben, maar ook met de paarden die geen blessures hebben.

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:14

Zo cool! De meeste paarden vinden het heerlijk om te zwemmen, wij doen dat met onze paarden op Bonaire in de zee, kijk maar in mijn vlogs: https://youtu.be/RIORaDIMgkw

mysa

Berichten: 10469
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Aquatraining, wat vind jij ervan en waar kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:20

Vierhouten gaan mijn buren ook heen, zijn er erg over te spreken. In Italiƫ zagen vrienden van ons de paarden tussen de oceaanschepen door zwemmen in de haven. Training van de renbaan aldaar :)