Facebook berichten virus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Facebook berichten virus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 23:24

Ik had al een paar maanden lang een vriendin van me niet meer gezien, en vanmiddag zijn we wezen lunchen. Vanavond stuurde ze me een bericht met een link via Facebook. Ondoordacht heb ik de link geopend; je raad het al. Een virus. (trojan)

Nu ben ik echt volledig over de zeik. Ik heb van geen van mijn foto's een back up want mijn laptop ligt voor problemen (en herinstallatie) bij een servicepunt. Mijn telefoon was mijn backup. Ik weet niet meer wat ik nu moet doen... Ik kan mn foto's (ruim 600 foto's) niet zomaar overzetten nu natuurlijk, maar ze zijn stuk voor stuk heel belangrijk voor mij...

Help! Wat moet ik nu?!


Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Facebook berichten virus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:28

Op een cloud zetten? Kom even niet op de naam nu..

Anoniem

Re: Facebook berichten virus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:38

Dropbox?

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:43

amoj schreef:
Dropbox?


Dankje kwam niet op de naam

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 23:44

Alle apps om data over te zetten crashen.. Dropbox, wetransfer... Als iemand nog een aanbeveling weet? En anders ben ik gewoon 4 jaar aan foto's kwijt (ja, zo veel foto's maak ik niet). Alle tips zijn welkom.

Wat een ramp is dit zeg.. 1 back up is blijkbaar niet genoeg meer want mensen vinden het nog altijd veels te grappig om anderen op grote voet lastig te vallen op deze manier.

Blacky94

Berichten: 3469
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Facebook berichten virus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:54

Heeft ie niet iets moeten downloaden dan? Dat je dat bij mijn bestanden (oid) er weer vanaf kan gooien?
Of een antivirus scanner eroverheen of kan je ook niet op in de appstore?
Je hebt ook geen andere computer waar je m aan kan koppelen? Of een geheugenkaart erin? Of zo'n koppelstukje naar een usb?

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Facebook berichten virus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:35

Heb je het service punt al gebeld? Proberen kan altijd!!
En inderdaad, leen desnoods de pc van de buren! Of ga naar een lokale computer nerd, die kunnen vaak ook heel veel helpen!

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Re: Facebook berichten virus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 17:00

Ik heb uiteindelijk bij een vriend van me inderdaad alles er af getrokken en gereset. Niemand gehoord die via mij is lastig gevallen met dit virus maar toch een fijne gedachte dat mn telefoon nu sowieso schoon is :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl, Fris, Karma_k, lukka63, Noor17 en 53 bezoekers