spelletjes met je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

spelletjes met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 13:47

hallo. ik zou graag een betere band met mijn paard hebben en dat ze meeer vertrouwen in me krijgt. ik heb al iets gedaan volgens emiel voes, freestyle riding. het ging super maar nu lijkt dat allemaal weg. je kan wel zeggen, doe het opnieuw. maar ze doet alles omdat ze weet wat ze moet doen en ze sloomt daar dan maar wat rond. wat maakt het haar uit of er een zadel opligt of niet. weet er iemand wat je zoal kunt doen met je paard voor een betere relatie en vertrouwen??!
greotejs Tlove

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 10:17

Voetballen. Heb ik wel eens gedaan met een paard en die vond het helemaal geweldig. Wel langzaam opbouwen en niet zomaar beginnen te schoppen tegen die bal.
Dingetjes op laten pakken. Een zweep bijvoorbeeld.
Plastic zakken / paraplu training. Zo noem ik dat altijd. Het is begonnen als training bij Noah om er aan te wennen. Hij vind het zo leuk dat ik het nu wel vaker doe.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 15:39

ok, maar hoe laat je je paard dingetjes oppakken??
je kan moeilijk zeggen vast, een hond kan dat maar hoe doe je dat bij ee npaard???

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 17:54

Met behulp van veel snoepjes en geduld. Bijvoorbeeld een zweepje eerst vast laten houden. Als hij dat niet wil, leg je het zweepje met een snoepje op je hand. Dan pakt hij het vanzelf vast. En vooral dan belonen. Oefen dit een paar keer en hij gaat het vanzelf vastpakken. En daarna hetzelfde doen met oppakken van de grond.
Het duurt bij het ene paard ook langer dan bij de ander en misschien vind je paard het ook helemaal niet leuk!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 20:46

en zo zou dat gaan , ik ga het eens proberen!

weet iemand hoe je een paard op commando laat ssteigeren??

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:51

Dat trucje vind ik niet heel verstandig om aan te leren als je er niet zo veel verstand van hebt.
Straks heb je een paard die als grapje eens naar je gaat steigeren... Je kan beter echt eerst leren hoe je hem dingen op commando kan lren
E pas als je dat goed doorhebt met dingen als steigeren gaan beginnen.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 20:20

natuurlijk ben je heel consuquent als je steigeren aanleert. dat ze alleen steigert op commando en niet voor de fun als je erop zit. ik ben baas bij haar en weet goed wat ze kan doen en denkt weet ik ook wel een beetje. je ziet het aan haar. als ze steigert om je eraf te krijgen of om je te slaan of dat ze het doet op je commando. ik weet heel goed wat ik doe als ik eraan begin. ik wil alleen weten hoe als je paard geen aanstalten maakt om te steigeren voor een snoepje. of zoiets. natuurlijk zo veilig mogelijk, ik wil het ook niet zoeken he. ze is heel goed ik commando. ze kan al buigen voetje geven en op een blok staan op commando. het compliment begint ze goed te kunnen. alleen nog wat oefenen. ik weet dat steigeren op commando niet gemakkelijk aan te leren is als je paard van nature geen echte steiger is. dus, weet iemand alsjeblieft hoe???

groetjes

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:02

Als je je paard op commando laat steigeren doe je het samen , dus waarom zou je paard het tegen je gaan gebruiken ?????
Ik hoop dat het je gaat lukken , ben wel benieuwd naar de foto's dan ... mijn foto's staan in me profiel maar die heb je al gezien denk...

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 22:35

ik wil het doen lukken, maar ik wweet niet hoe je het moet aanleren en moet beginnen. weet iemand aub hoe, ik weet dat het een lastige vraag is maar iemand moet het toch aan zijn paard geleerd hebben via een methode omdat zijn paard ook niet van nature echt steigert!?! dat is net wat ik wil en ik hoop dat iemand weet hoe...

groetjes

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 02:16

Haha, heb een paard dat apporteerd en voetbalt... Noem hem ook steeds litmanen... Maar hij houdt gewoon niet van rommel in het weiland... alles wat ik erin kieper gooit hij er net zo hard weer uit... lachuh hoor.. En dan bedoel ik echt alles... skippieballen, voeremmers, takken, oude voerzak (dacht dat ie dat wel eng zou vinden, niet dus) Als ik m'n zweep per ongeluk in het weiland laat liggen kan ik hem ook bij het hek weer ophalen. Is wel handig... hihi

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 17:41

superhandig, deed ie dat vanzelf, uit zn eigen! zalig heheh Haha!