Creatieve ideeën voor leeg aquarium gezocht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Creatieve ideeën voor leeg aquarium gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 15:57

Ik heb een aquarium van 30x30x60 staan.
Een paar maanden geleden heb ik de laatste visjes die erin zaten verkocht omdat die hele verwarming en verlichting wat duur begon te worden.

Nu vind ik zo'n aquarium wel altijd heel gezellig, dus het ding zelf wil ik eigenlijk niet weg doen, en ik zoek dus wat ideeën om het te vullen op een andere manier dan met water.
Dat mogen kleine diertjes zijn, maar in dat geval moeten ze niet al te veel onderhoud nodig hebben aangezien we regelmatig meerdere dagen weg zijn en ze moeten tegen kou kunnen, en tegen snelle temperatuursveranderingen, want het aquarium komt in onze onverwarmde tuinkamer te staan.

Maar vooral ben ik op zoek naar andere, unieke ideeën. Miniatuur tuintjes vind ik bv erg leuk..
Maar ik zat er ook al bv aan te denken om gewoon nepvisjes aan touwtjes erin te hangen, en er een kleurig nep-aquarium van te maken :+

Nu zijn die ideeën niet enorm origineel haha, en ik gok dat er wel bokkers zijn met leukere ideeën om een leeg aquarium te vullen :D

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


meklabo

Berichten: 1118
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:05

Afbeelding
Dit heb ik met mijn lege wand aquarium gedaan :)

Ben zuinig op wat je hebt, steek al je liefde in hem, en zie wat je ervoor terug krijgt!:)

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:06

Kleurmuizen!! Zijn geweldige kijkdiertjes :j

Joker's Valentine

nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Creatieve ideeën voor leeg aquarium gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:15

Garnaaltjes

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Creatieve ideeën voor leeg aquarium gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 16:24

Meklabo, dat ziet er gaaf uit zeg, die cactussen! Ik ga eens opzoeken of ze tegen kou kunnen :j

Kleurmuizen vind ik ook erg leuke diertjes, maar ik vind het bakje toch wat te klein voor meerdere muizen.
En garnalen, die vind ik dan weer wat minder leuk om naar te kijken, en dan moet er weer water in met de filter en verlichting aan enzo..

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

meklabo

Berichten: 1118
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: boxtel

Re: Creatieve ideeën voor leeg aquarium gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:52

De meeste cactussen zijn heel makkelijk te houden en hebben maar een temperatuur van boven de 10 graden nodig. Dus dat moet in menig huishouden wel lukken ;)

Ben zuinig op wat je hebt, steek al je liefde in hem, en zie wat je ervoor terug krijgt!:)

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Creatieve ideeën voor leeg aquarium gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 17:07

Het aquarium staat bij ons in de tuinkamer. Die verwarmt wel wat door de zon, en proberen we vorstvrij te houden met de houtkachel, maar het kan er wel eens vriezen binnen. Dus daar moet ik wel rekening mee houden.
Ik kan er natuurlijk een peertje in hangen voor wat extra warmte tijdens echt koude nachten, dan kan ik de temperatuur misschien wel rond de 10 graden houden in het aquarium :j

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:54

8nnemiek schreef:
Meklabo, dat ziet er gaaf uit zeg, die cactussen! Ik ga eens opzoeken of ze tegen kou kunnen :j

Kleurmuizen vind ik ook erg leuke diertjes, maar ik vind het bakje toch wat te klein voor meerdere muizen.
En garnalen, die vind ik dan weer wat minder leuk om naar te kijken, en dan moet er weer water in met de filter en verlichting aan enzo..

Garnalen doen t ook goed in koud water, en kan ook zonder verlichting enz.
Ze hadden zelf de bak schoon,w weinig omkijken naar en zijn hele actieve diertjes,leuk om naar te kijken.
Bij de vrouwtjes kan je de baby's ook al zien zitten als ze zwanger zijn :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ComscoreBot en 9 bezoekers