Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
felinehoi

Berichten: 514
Geregistreerd: 31-01-11

Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 16:25

Hoi allemaal!

Ik heb even een vraagje, ik kan de knhs wel bellen maar ze zijn niet altijd goed bereikbaar :o .

Ik heb de struggle dat ik een D-pony heb, boven de 18 ben (20) en dus bij de paarden moet starten. Met dressuur prima, maar met springen natuurlijk een probleempje. Nu is het fijn dat de BB rubrieken er bij zijn gekomen voor ons dus dat scheelt al! Maar nogsteeds het afstand probleem...

Wat ik dus hoorde van iemand vandaag; dat je wèl HC mag starten als je boven de 18 bent tussen de pony's. Ik heb het geprobeerd te zoeken tussen de regelementen maar dit leverde niks op. Kan iemand dit bevestigen? Of is het niet waar?

Het zou namelijk een super oplossing zijn om toch te kunnen springen, dus ik ben nogal enthousiast als dit zo zou zijn!

Groetjes!

sometimes dreams come truelove my marley


felinehoi

Berichten: 514
Geregistreerd: 31-01-11

Re: Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 14:23

Niemand ?

sometimes dreams come truelove my marley

Moonlight17
Berichten: 2340
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:25

Kan je op het KNHS gedeelte geen antwoord geven.
Wel ooit ergens gelezen dat er een beperkt aantal plekken zijn waar springwedstrijden voor 18 + met pony's. Misschien dat je daar wat mee kan.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:48

Oef ik volg even TS! Hier ben ik ook ontzettend benieuwd naar en heb een hoop verschillende verhaaltjes gehoord. Nu is het voor mij niet direct van toepassing (nog druk bezig met het erop zetten van de knopjes), maar eventueel op de lange termijn wel. Ook in het bezit van een D-pony en ben zelf 19.

Mocht je het antwoord weten dan hoor ik het graag! :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-16 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:52

Ik snap persoonlijk nog steeds niet waarom er geen ponyklassen zijn voor volwassenen zodat iedereen die een pony rijdt ook gewoon aan zijn of haar punten kan komen. Ik denk dat veel mensen het er voor over zouden hebben om wat verder te rijden.

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:59

In het kader van diervriendelijke sport zou het een mooie stap zijn. Eindelijk hoogte aanpassen aan de stokmaat ipv leeftijd ruiter. Of heeft het er mee te maken dat zoveel ponyruiters dan niet meer voor een paard kiezen met 18 jaar?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Anoniem

Re: Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:02

@tamary, zou wel apart zijn eigenlijk, of is het echt zo dat laatste wat je zegt? Ik pas zowel op een paard als op een pony en tijdens mijn zoektocht naar een paard is er dus een 'kleintje' op mijn pad gekomen.. Vreemd dat dat een soort drempel zou moeten zijn?

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:08

_Dominique schreef:
@tamary, zou wel apart zijn eigenlijk, of is het echt zo dat laatste wat je zegt? Ik pas zowel op een paard als op een pony en tijdens mijn zoektocht naar een paard is er dus een 'kleintje' op mijn pad gekomen.. Vreemd dat dat een soort drempel zou moeten zijn?

Vanuit de sector ivm verkoop en dus inkomen. Niet vanuit de ruiters zelf. Vergis je niet hoeveel economische belangen er invloed hebben op het vaststellen van regels.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

nicole_floor

Berichten: 3211
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:18

Eight schreef:
Ik snap persoonlijk nog steeds niet waarom er geen ponyklassen zijn voor volwassenen zodat iedereen die een pony rijdt ook gewoon aan zijn of haar punten kan komen. Ik denk dat veel mensen het er voor over zouden hebben om wat verder te rijden.

Als dit er was had ik mijn d pony nooit verkocht en een paard gekocht toen ik 18 werd. Ze zijn er vorig jaar wel meebezig geweest. Maar de knhs wilde het niet herkennen.

En de ruiters die echt hoog willen komen in de sport kopen toch wel een paard.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:22

Ik heb daar een aantal jaar geleden contact over gehad met de KNHS, maar zelfs hc mag niet.

Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:23

Ik ben hier ook erg benieuwd naar! Hier ook een D pony en ruiter 21.

Laerkens Beauty

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:29

Ik had zoiets laatst ook begrepen.
Maar volgens mij is het zo dat je als je ouder bent dan 18 je wel een BB ponyrubriek mag starten.
Dus als ze BB springen voor D pony's hebben zou je daar wel mogen starten.
Ik weet het niet 100% zeker maar dat geeft dit bericht wel aan voor de Eventing: [VN] Klasse BB eventing geeft beginners meer mogelijkheden
Misschien mag het bij springen dan ook?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:33

Een paar jaar terug in ieder geval niet.. De reden was dat volwassenen niet op een pony horen te rijden. Misschien dat ze het veranderd hebben.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:35

Volwassenen niet op een pony 'horen' te rijden, wie heeft dat ooit omschreven? :')
Ik ben 1.58 groot, en missta op een paard eerder dan op een pony. Om deze reden ook een D/E aangeschaft en geen paard. Ik hoop dat ze hun regels ooit eens gaan herzien. :j

Susanjansenn
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:36

Ik ben 23 en 2 e pony's
1.50m 1.54m

In de springles rij ik ook gewoon op paarden afstand als ik ongeveer 1.10 springt word het erg lastig voor mijn pony's zou wel handig zijn als zon klasse er komt :D

Anoniem

Re: Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:36

Pff lekker ouderwets. :')

_Cathalijne

Berichten: 855
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:38

Ik heb met een pony wel een aantal keer in de BB gestart (impuls). Kan vanaf 60cm. De afstanden vind ik eigenlijk niet zo'n probleem, meestal een pasje naar voren of juist terug rijde. Op de hoogte van 60cm is dat niet zo'n probleem als je ook een keer niet helemaal goed uitkomt. Vind dat juist de kunst om te leren met de afstanden te knutselen

TLove because He first loved Us
I John 4:19

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:38

Eight schreef:
Volwassenen niet op een pony 'horen' te rijden, wie heeft dat ooit omschreven? :')
Ik ben 1.58 groot, en missta op een paard eerder dan op een pony. Om deze reden ook een D/E aangeschaft en geen paard. Ik hoop dat ze hun regels ooit eens gaan herzien. :j

Ja, iets in die trant was het :j Hoe het letterlijk gezegd werd weet ik niet meer, maar daar kwam het op neer :+

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:38

Eight schreef:
Volwassenen niet op een pony 'horen' te rijden, wie heeft dat ooit omschreven? :')
Ik ben 1.58 groot, en missta op een paard eerder dan op een pony. Om deze reden ook een D/E aangeschaft en geen paard. Ik hoop dat ze hun regels ooit eens gaan herzien. :j


Dit. Precies dit :') Net alsof volwassenen niet klein kunnen zijn?

Misschien als ik ooit ga springen met mijn pony, dat ik dan bij de manege hier vlakbij mee ga doen aan de onderlinge wedstrijden. Daar beginnen ze vanaf 40cm en gaan telkens 10cm omhoog :) Heb je in ieder geval een beetje het gevoel van wedstrijd :P

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:53

Er zijn natuurlijk vaak wel onderlinge wedstrijden, dat is eigenlijk een beetje hetzelfde als BB of HC starten.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

felinehoi

Berichten: 514
Geregistreerd: 31-01-11

Re: Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 21:01

Bedankt voor alle reacties allemaal! Ga toch maar eens knhs erover bellen dan binnenkort, zelfs mijn spring instructeur (geeft ook les bij knhs instrucie weken) wist het niet! Het zou inderdaad een ideale uitkomst zijn.

Met de 60/80 cm afstanden is het nog te redden ja, maar een dubbel op paarden afstand en dan een oxer van een meter ertussen? Dat gaat gewoon echt lastig worden. Vind het ook gewoon een soort niet eerlijk tegenover de pony om hem proberen om te toveren tot een paard met mijn galopsprongen.

BB starten ga ik zeker binnenkort doen! En onderling hebben we al genoeg gesprongen, dus het wordt 'saai', omdat je er nooit wat mee bereikt. Zou graag winstpunten etc willen springen.

18+ ponyspringen is een ding geweest vorig jaar, helaas bijna alles in noord holland dus wordt hem ook niet echt. Ze hebben toen een printscreen van de knhs hun antwoord gestuurd naar iedereen waar inderdaad stond dat pony's voor kinderen zijn. Ik hoop inderdaad dat die persoon die dat verzonnen heeft eens dat beeld laat varen.

Als ik het telefoontje heb gepleegd zal ik het even laten weten :)

sometimes dreams come truelove my marley

xMyrth

Berichten: 2795
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:04

Ik zou het per wedstrijd gewoon vragen?
Is er een wedstrijd waaraan je HC wil deelnemen? Even mailtje sturen en vragen of je mag starten :)

Zo doen wij het met HC deelnames aan dressuurwedstrijden. Want ik heb geen startkaart.

*KLIK* Kleinschalige pensionstal in Kronenberg, Noord-Limburg. Direct aan het bos! :D Link naar Facebook
Ook tijdelijke stalling aangeboden voor een paar dagen vakantie met uw paard en/of evenementen @ Equestrian Centre de Peelbergen.
~Paardenrecreatie in de Limburgse natuur~

felinehoi

Berichten: 514
Geregistreerd: 31-01-11

Re: Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 21:10

Ook slim!

Zou ook wel willen weten dan of je zelf mag bepalen wanneer je dan naar het volgende niveau gaat oid. Omdat je geloof ik bij HC niet je protocol (geen idee hoe dat met springen heet haha) te zien krijgt dus niet weet wat je stijl punten waren. Tenzij dit omgeroepen werd natuurlijk. Maar voor jezelf moet bijhouden dat je bijvoorbeeld 5/10 keer foutloos was en dan naar de volgende klasse gaat.

sometimes dreams come truelove my marley

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:18

Maar met HC starten bereik je toch ook niets? Je kunt tenslotte niet promoveren want je rijdt niet officieel.
Of misschien begrijp ik niet wat je bedoelt.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Als 18-plusser HC springen tussen de pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:44

HC starten is alleen toegestaan in een rubriek waarin je ook startgerechtigd bent, als je ouder dan 18 bent mag je dus niet meer bij de ponies starten, ook niet HC.

Bovendien verzamel je bij HC geen winstpunten en worden er voor B-HC rondjes ook geen stijlpunten gegeven. Promoveren is dus nooit mogelijk, omdat je niet startgerechtigd bent in de hogere klasse.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers