Studiekeuze

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nameless
Berichten: 118
Geregistreerd: 19-04-15

Studiekeuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 20:46

Hallo!

Momenteel volg ik de opleiding tandartsassistente, ik moet nog een jaar en ben mij alvast aan het oriënteren op een vervolgstudie. Ik twijfel heel erg tussen twee studies..

Tandartsassistente vindt ik leuk werk hoor, maar ik zie mij dat niet mijn hele leven doen en ik wil graag zelfstandiger werken. Mondzorgkunde was het eerste wat in mij op kwam. Een pittige studie waar je veel zelfstandig bezig bent.

Ik ben altijd erg geïnteresseerd geweest in verschillende talen zoals, Frans, Spaans en Italiaans. Ook vind ik reizen ontzettend gaaf, dus na wat zoek werk op google kwam ik uit op de opleiding International Business en Languages. Klinkt interessant, maar wat kun je daar nou precies mee? Als ik voor Mondzorgkunde kies, kom ik in een tandartspraktijk te werken als mondhygienste, maar als ik voor IBL kies, waar kom ik dan te werken? Zijn er mensen die deze opleiding hebben gevolgd, wat vonden jullie hiervan, en wat voor werk doen jullie nu? Ik heb op het VMBO maar 2 jaar economie gehad, en rekenen is ook niet mijn sterkste vak.. Talen zijn daarentegen geen probleem.

Het zijn natuurlijk twee totaal verschillende studies, ik heb het idee als ik voor mondzorgkunde kies, dat ik dan voor de ''veilige'' weg kies... Ondanks dat het mij een gave studie lijkt.

Iemand die mij wat meer zou willen vertellen over beide studies? :D

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:52

nameless schreef:
Hallo!

Momenteel volg ik de opleiding tandartsassistente, ik moet nog een jaar en ben mij alvast aan het oriënteren op een vervolgstudie. Ik twijfel heel erg tussen twee studies..

Tandartsassistente vindt ik leuk werk hoor, maar ik zie mij dat niet mijn hele leven doen en ik wil graag zelfstandiger werken. Mondzorgkunde was het eerste wat in mij op kwam. Een pittige studie waar je veel zelfstandig bezig bent.

Ik ben altijd erg geïnteresseerd geweest in verschillende talen zoals, Frans, Spaans en Italiaans. Ook vind ik reizen ontzettend gaaf, dus na wat zoek werk op google kwam ik uit op de opleiding International Business en Languages. Klinkt interessant, maar wat kun je daar nou precies mee? Als ik voor Mondzorgkunde kies, kom ik in een tandartspraktijk te werken als mondhygienste, maar als ik voor IBL kies, waar kom ik dan te werken? Zijn er mensen die deze opleiding hebben gevolgd, wat vonden jullie hiervan, en wat voor werk doen jullie nu? Ik heb op het VMBO maar 2 jaar economie gehad, en rekenen is ook niet mijn sterkste vak.. Talen zijn daarentegen geen probleem.

Het zijn natuurlijk twee totaal verschillende studies, ik heb het idee als ik voor mondzorgkunde kies, dat ik dan voor de ''veilige'' weg kies... Ondanks dat het mij een gave studie lijkt.

Iemand die mij wat meer zou willen vertellen over beide studies? :D


IBM is een internationale economische HBO studie. Je kan dus eigenlijk in elk (inter)nationaal bedrijf werken. Waar precies hangt onder andere af van je interesses en je minoren :)

nameless
Berichten: 118
Geregistreerd: 19-04-15

Re: Studiekeuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 20:55

Bedankt voor je reactie! Dat maakt het wat duidelijker.
verder nog iemand die ervaringen heeft met één van de studies?

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Studiekeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:00

Ik heb zelf geen ervaring met een van deze studies, maar een oud klasgenoot van mij volgt de studie IBL. Ik sprak haar laatst in de bus en zij was erg te spreken over de studie. Gedurende de opleiding (die in het Engels is) heb je de mogelijkheid verschillende talen te leren, maar daarnaast speelt economie ook een belangrijke rol. Je kunt later bij veel internationale bedrijven aan de slag, maar je functie zal vaak wel in de economische sector vallen.