Bottie-stam, Merrielijn 52, fokfamilie 29

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Bottie-stam, Merrielijn 52, fokfamilie 29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 19:17

Ik ben opzoek naar meer informatie over de fokker/stamlijn; Bottie-stam, Merrielijn 52, fokfamilie 29

Waarom? Ik heb alweer 5 jaar een geweldige verzorgpaard genaamd Vigilant Slottie, en hij komt uit deze foklijn. Verder ben ik opzoek naar zijn volle broer (Cabochon X Ahorn) en naar zijn 9 half broers/zussen. (van moeders kant) Al hun stamboeknamen eindigen op Slottie.

Ik ben al oudere topics tegen gekomen over Cabochon en ik moet zeggen dat hij echt op zijn vader lijkt qua uitstraling, en daar waren ook foto's van nakomelingen en ook daar leek hij wel op.
Afbeelding

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km


_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:45

Hey! Wat leuk dat ik Vigilant hier tegen kom, die ken ik nog wel van de manege waar ik vroeger reed. Daar staat ook nog een deel van de rest van zijn familie. Enkele zijn al wel overleden waaronder zijn moeder. Dat was echt een merrie met een karakter maar o wat reed zij heerlijk! Een van de halfbroertjes van Vigilant: Kanjer is helaas twee jaar geleden overleden maar ik geloof dat de rest nog up and running is.

De manege/fokkerij is Ini Slot en zit in Wittelte. Vigilant ken ik nog wel als 'het' sportpaard/paradepaard van dat moment. Niet altijd de makkelijkste maar wel erg lief. Hoe gaat het nu met hem?

http://www.levenomteeten.nl - verhalen van een bewuste eter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:14

Ahh, het lieve knuffelpaard <3 Ik ken 'm inderdaad ook van Ini Slot. Hij lijkt op deze foto ook veel op z'n moeder!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25883
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:35

Inderdaad wat de anderen ook zeggen: Hij is gefokt bij Ini Slot in Wittelte. Staan idd nog enkele broers/zussen van hem, helaas een paar ook al niet meer. Zijn moeder kwam daar ook vandaan. Die merrie heb ik ook nog wel gereden! Ini kennende vind ze het vast leuk als je contact opneemt! Zij kan je vast ook meer over zijn familie vertellen!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Bottie-stam, Merrielijn 52, fokfamilie 29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 08:15

Wow, bedankt voor jullie informatie allemaal. Ik ga na het weekend eens contact opnemen met Ini Slot.
Over hoe het met hem gaat; Hij is nog steeds een groot knuffelkonijn maar af en toe kan je hem wel wurgen 8)7 Dan heeft hij opeens last van bak spoken..
Ook is en blijft hij heel gevoelig op je stemmingen. Als jij gestrest bent staat hij dansend naast je. Ben jij zen, dan is hij dat ook. Een paar jaar terug peesproblemen gehad, maar gelukkig daar helemaal van hersteld.

Voor de afwisseling ben ik begonnen met wat "vrijheidsdressuur" (tussen haakjes want heel veel stelt het niet voor) hij pakt nieuwe dingen zo ontzettend snel op, maar laat duidelijk merken wanneer hij er klaar mee is. Om vervolgens bij iedereen knuffels te halen. Ik kan niet met iemand praten of hij steekt zijn hoofd ertussen. Lieveling van iedereen op stal.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Bottie-stam, Merrielijn 52, fokfamilie 29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:49

Haha, dat klinkt als de Vigilant die ik ken inderdaad. Ik kan me nog wel een keer herinneren dat hij voor één van de eerste keren mee ging op buitenrit met een groep. Voorop. Dat had ook wat voeten in de aarde want alles wat eng, zo eng dat hij zelfs op zijn achterste benen ging staan. Maar eenmaal daar overheen vond hij het heerlijk.

Staan de Fotty paardjes ook wel om bekend, de bakspoken maar tegelijkertijd enorme knuffelkonten.

http://www.levenomteeten.nl - verhalen van een bewuste eter

odessa96

Berichten: 718
Geregistreerd: 04-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:03

Ik kwam dit topic tegen en ik heb er 4 uit de bottie-stam. Allemaal uit dezelfde moeder die ergens ver terug familie is van jouw paard. Helaas zijn ze niet dichtbij aan elkaar verwant maar stammen ze wel allemaal af van Bottie.
Grappig dat sommige van mijn paarden ook bakspoken zien, maar allemaal het liefst heel de dag in je broekzak kruipen voor aandacht :)

[b]Tiara;Mijn Topper!Mijn vechter! Nationaal kampioen bestgaande rijpony 2007 & 2008!
Tsjalling DL: PSG #mijnfriezentopper!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bottie-stam, Merrielijn 52, fokfamilie 29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:05


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Bottie-stam, Merrielijn 52, fokfamilie 29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:14

Ik heb er ook 1! Favottie H (v. Metall), ze is sinds zaterdag van mij, maar ik reed haar al 1,5 jaar. Ik zal later even uitgebreid reageren, want ik zit nu op mijn werk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers